{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.242 visninger | Oprettet:

Peugeot 208 e-HDI som ny pendler ? {{forumTopicSubject}}

Hej

Min gode VW Passat TDI er blevet træt, og hvis alt kommer til at gå godt, står den til at skulle udskiftes henover sommeren. Har naturligvis kigget meget på VW / Skoda / Seat, men lige præcis den nye Peugeot 208 syntes jeg virker som en spændende "konkurrent" til disse.

Den skal bruges som Pendler vogn til dagligt hvor der køres 95 km (47,5 km hver vej), og ellers alt hvad der kommer siden af. Kigger helt præcis på:

Peugeot 208 1,6 e-HDi - 92 hk / 230 Nm (2013-2014 udgaver)

Kan se den både findes i en 26,3 km/l samt en 30,3 km/l udgave, hvor det primært er sidst nævnte jeg kigger på, dels grundet den lavere afgift. Er der noget skidt at sige ved sådan en vogn, eller generelle fejl man skal holde øje med ? .... Sidst nævnte kan allerede nu købes til 150.000 kr hvilket er mit maks budget, samt virker fornuftigt sammenholdt med alder, km/l samt den lave afgift.

Som udgangspunkt har jeg planer om at den skal fordi Landberg.dk og få lidt ekstra overskud til en overhaling (Vel 115 hk og 260 Nm), men ved pæn kørsel holder de så bare i nærheden af det opgivne ? (Fx 85 km/t på landevej og 110-120 km/t på motorvejen) ....

Kan det passe at man ikke kan få 30,3 km/l udgaven med deres 6 trins gearkasse der er væsentlig bedre end den kedelige og slappe 5 trins ?

Mvh Henrik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208 e-HDI som ny pendler ?
  • #1   17. feb 2015 Det er helt korrekt ja, 6 trins er kun 115 hk udgaven. Mener at 92 hk udgaver får 125 hk & 280 nm ca. Jeg skal med en kollega over til Landbergs afdeling i Ribe imorgen, den har samme 92 hk motor.

• #2   17. feb 2015 Det var en skam, for det er godt nok en væsentlig mere lækker gearkasse, men med primært motorvejs kørsel skal det alligevel ikke skiftes tit så er til at overleve.

208 Active 1.6 e-HDi 92 hk 5-dørs
    - Aircondition, Fartpilot, Multifunktionsrat, Bluetooth, 30,3 km/l
    159.990 kr.

Virker som en ret lækker pris for en helt ny pendler bil med lav afgift osv, så hører naturligvis gerne mere eftersom den lokker en del.

• #3   17. feb 2015 Det er helt sikkert en fin bil. Jeg tror at 5. trins kassen i øko udgaven er mindst lige så højtgearet som 6- trins i slutudveksling.

• #4   17. feb 2015 den du snakker om det er 98g udgaven tror jeg den hedder ?

• #5   17. feb 2015 Kan sige de kører rigtig godt de 1.6 HDi'er, dog har jeg aldrig prøvet 6trins gearkassen i 208'eren, men mon ikke det er den samme som i 308 fra 2008.
    Der kan jeg ihvertfald sige det er en lækker gearkasse. Dog vil du sagtens kunne klare dig med 5 gear hvis du ikke kører hurtigere.

• #6   17. feb 2015 Tror også nemt jeg kan klarer mig med 5 Trin Gear kassen, syntes bare helt generelt at det virker til at mange syntes den er mere "slap/slatten" kontra 6 Trin.

Men skal trods alt ikke ligge og skifte gear specielt tit, og det er ikke en strækning hvor kø eller lign er normalt. Tror jeg hopper ud i morgen og ser om det ikke kan lykkes at få en prøvekørsel.

• #7   17. feb 2015 Mine forældres 1.4 hdi kører med 5g. Den synes jeg faktisk er helt ok gearmæssigt.
    Synes da bestemt ikke det føles som at køre i en 206 smiley

• #8   27. feb 2015 Har selv en 1.4, Og den kører rigtig godt !:)

Kommentér på:
Peugeot 208 e-HDI som ny pendler ?

Annonce