{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.979 visninger | Oprettet:

hurtig lille nyere bil {{forumTopicSubject}}

Hejsa, har i nogle forslag til hvad man kan kigge på...

jeg skal have fundet en halvhurtig bil til kæresten, som også gerne er en smule øko (> 13-14km/l) <~ 7 sek 0-100

Vi har tidligere haft en 207 RC, som jeg desværre kom til at sælge inden jeg vidste at hun skulle bruge en...

vi har kigget på Citroen DS3 Racing, Fiesta ST 2013/14
har også luret en smule på Kia Ceed Pro GT, og Corsa OPC 2010

Fiesta ST var uden tvivl den bedste og sjoveste køreoplevelse af dem alle... DS3 Racing rigtig gennemført, men næsten 100k dyrere (ST kan fås til cirka 230k 1år gammel og DS3R til 300k)

Men det er vel næsten indlysende at vi kigger efter noget 1.4-1.6 Turbo benzin...

nogen forslag til hvad man kan vælge af < 7 sekunders biler, som også er fornuftige at betale...

Diesel er nok ikke interessant da hun kun køre 25.000 årligt, og også har nogle småture

max. beløb 250k (men så skal den max. være et år gammel)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hurtig lille nyere bil
  • #1   21. feb 2015 Fiestaen uden tvivl, det er fandeme en fed lille bil!

  • #2   21. feb 2015 Ja er er enig i at den er imponerende god, det der desværre halter i den synes jeg er udstyret... og lidt halvfesent interiør smiley - hvis det var bedre kiggede vi ikke efter andre..

  • #3   21. feb 2015 Har kørt i en fiesta en gang dog 1.0 ecoboost med 100 hk.
    Men uden tvivl en lækker bil at køre .


  • #4   21. feb 2015 Jeg tillader mig lige at spørge, den skal være under 7 sek 0-100, men samtidig 13-14 km/l..

    Det kan jo ikke lade sig gøre at bruge hestene, og samtidig køre økonomisk :)?


    VW Polo GTI, Ibiza Cupra.

    Ellers er der jo Honda Civic som er lidt værre rent økonomisk,


  • #5   21. feb 2015 forskellen er jo at hvis man køre pænt, hvilket den vil blive 80% af tiden, der giver det en kæmpe forskel... RCeren kunne jeg få til at rulle 15km/l i daglig transport, men samtidig så var kræfterne der til at kunne give gas hvis man havde lyst eller brug for det....

    det kan man jo ikke med en V6-V8'er fx. den vil bare sluge igennem uanset hvad næsten.

    men nej den kan naturligvis ikke rulle det hvis man har pedalen i bund konstant, men det er heller ikke det vi er ude i... ligeledes så betyder det også en del for den årlige vægafgift hvor jeg ikke gider at blive flået smiley


  • #6   21. feb 2015 brugt corsa opc måske ? hmm det er svær. synes personligt ikke fiestaen kører skide godt. Jeg havde selv købt en starlet glanza men det er fordi jeg er miljø skadet smiley

  • #7   21. feb 2015 Hvis du ligger et sekund, eller mere på 0-100 tiden, vil der åbnes væsentlig flere muligheder op, billigere biler, lidt flere at vælge imellem, og så kan de altså stadig gi den gas smiley


    Evt en golf 6
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-vi/14-tsi-160-highline-dsg/2389917


  • #8   21. feb 2015 Ibiza Cupra 1.4 har jeg faktisk prøvet en gang, kørte fint, men synes desværre den var alt for billig-plastik-agtig i instrument-brættet

    dertil er jeg ikke helt tryg ved VWs 1.4 turbo endnu, har ihvertfald hørt mange problemer om dem smiley og til ligemed så køre de med 7 trins DSG, hvilket er fedt, men momentet er makset ud som standard da den kun kan håndtere 250NM... så er der jo ikke plads til hvis man lige piller lidt ved den smiley


  • #9   21. feb 2015 1.4 Turboen fejler intet, HVIS, og jeg siger HVIS, skulle det være kæden, og den kan du høre hvis den fejler noget, og VW betaler udskiftningen.

    DSG7 kører glimrende, det var i 2009-2010 der var problemer, de gearkasser der havde problemer er blevet skiftet til bedre koblinger.


    DQ200 gearkassen går til kun at skulle være lavet til 250 NM. Men virkeligheden er noget andet. Den er lavet til 360 NM:


    http://kcng1983.blogspot.dk/2014/08/dq200-dsg7-possible-max-torque.html


    Men selvfølgelig, alting kan ødelægges hvis man ikke behandler det ordentligt. - Min Scirocco kørte glimrende både med 1.4 Turbo/Kompressor, og DSG 7 (DQ200) gearkassen.


  • #10   21. feb 2015 fedt, det vidste jeg ikke - tak for info...
    kan huske at Polo GTI 1.4 faktisk var superlækker indeni..


  • #11   21. feb 2015 Ellers er der også Scirocco 1.4 TSI til den pris efterhånden (på hvide plader) - Lidt mere udstyr som standard, Men prøv lige bagsæderne smiley



  • #12   21. feb 2015 Sciroccoen gad jeg godt synes den er superfed i designet, men hun synes den er for bred (og det er jo hende der skal ha den)

    Skulle det endelig være den ville det blive 200hk udgaven :o)


  • #13   21. feb 2015 Alfa MiTo 1.4 QV - fræk lille gadefræser.

  • #14   21. feb 2015 Corsa OPC

  • #15   21. feb 2015 Prøv en fiesta 1.0 ecoboost sport med 125 hk ca 20 på literen og køb blufin til og kn filter udstødning så har du en hurtig bil får 151 hk 251 nm en økonomisk billig 180kilo og gode køreegenskaber har selv 1 og er ganske overrasket.

    profilbillede
  • #16   21. feb 2015 har faktisk kigget på deres fiesta Red & black ecoboost 1.0 som jo har 140 HK standard, også fordi den skulle have lidt bedre undervogn og sådan..
    har dog ikke kunne prøvekøre en endnu, har dog prøvekørt den alm. 125hk som egentlig også var overraskende frisk, men er du galt en gyngekaret smiley (ved godt der bare skal sækning til)

    men ja så det er jo næsten en "hurtig økospand" smiley

    synes dog at jeg har hørt en del klage over at den køre langt fra så meget på literen som oplyst.. men det kan jo være fordi folk ligger og tæver den, i stedet for at holde sig ude af boost...


  • #17   21. feb 2015 Jeg kører over 20 km/l i min 1.0 ecoboost.
    Kører også pænt, fartpilot på lange ture.

    De går kortere hvis du smider 205 eller bredere dæk på, kører den hårdt og meget bykørsel.


  • #18   4. mar 2015 var lige ude og prøve en Polo GTI 2011, den er superfed, og faktisk synes vi at det er den bedste af dem alle (når den jo skal bruges 85km om dagen)
    DSG er jo også pisselækkert...

    meeen.. synes det er lige sygt nok at de koster 200.000kr når de er 4 år gamle!?! (kørt 60.000km) / nypris 330k cirka.
    og igen, så hvad man læser af gamle røverhistorier, så har der jo være problemer med DSG7, samt kædesystemet på den 1.4 der... ligeledes er der både kompressor og turbo der kan gå i stykker....

    men hvad siger i?
    er det sikkert nok at snuppe sådan en, og er det seriøst at man mener den ikke skal tabe mere værdi, så jeg kan sælge den for 170.000kr om et år..??
    det lyder jo helt åndsvagt.. (den har jo så kun tabt 32k om året fra helt nyt?)


  • #20   4. mar 2015 Hm har jeg ikke hørt om, det er til konen, har du link til det omtalte ?

  • #21   4. mar 2015 Hahaha. Det er i forbindelse med en anden tråd i dag.. smiley

    Men Dion, alting kan gå i stykker, så vidt jeg ved var det dog de ældste DSG7 der var problemer med. Min var der dog ingen problemer med, og den havde også turbo og kompressor.


Kommentér på:
hurtig lille nyere bil

Annonce