Tyske export plader - hvor får man dem i dag?! {{forumTopicSubject}}
Hey,
Jeg skal til Tyskland på tirsdag/onsdag efter en Mercedes. Jeg må ikke laste den på en trailer, da den er for tung (1.700kg), så er nødt til at køre den hjem og i den forbindelse skal jeg bruge et sæt exportplader, så jeg kan køre bilen i Tyskland.
Da det er ret bøvlet at få fat i disse i Tyskland, hvor man skal køre frem og tilbage mellem motorkontor og nummerplade butik osv, så ville jeg gerne ordne det hjemmefra.
Det ser ikke ud til at DaniaTrucking i Padborg eksisterer mere, men at det havde ændret navn til DaniaBikes og stadig gjorde i exportplader. Men nu ser det ud til, at de ikke gør det mere...
Mit spørgsmål er nu - hvor får jeg fat i exportplader??
På forhånd tak!
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 18
Pladerne du køber i dk koster over 2000 så vidt jeg ved.
Jon
maj 2008
Følger: 33 Følgere: 31 Emner: 78 Svar: 149
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.597
"Vælger du at køre hjem, bør du købe prøveplader, der er udstedt af en EU myndighed, og som højst gælder i 7 dage. For med dem kan du både køre hjem i bilen og køre i Danmark, indtil de udløber. Det betyder, at du er rullende, når bilen skal til toldsyn, og du kan bruge bilen til andre ærinder. Husk blot, at der ikke er kaskoforsikring på bilen, mens den kører på prøveplader. Husk at anmelde til Skat at du har indført en bil senest 24 timer efter at du har krydset grænsen"
Der bliver altså ikke nævnt at du skal køre direkte til en synshal som Jon nævner.
Mvh VD
Tyske export plader - hvor får man dem i dag?!