6.111 visninger
|
Oprettet:
Tyske export plader (røde) {{forumTopicSubject}}
Hej drenge. Har hentet min bil i Tyskland og samtidig fået nogle plader med en rød dato ude til højre af nummerpladen. Er de lovlige at kører med i DK hvis jeg skal toldsyn bilen og have danske plader på derefter eller skal jeg investere i dags plader?
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
aug 2011
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
http://www.fdm.dk/biler/love-regler/danske-proeveplader-til-tyskland
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Man må som dansker, gerne føre et udenlandsk indregistreret køretøj. Men KUN og KUN hvis gyldigheden på pladerne, er maks 7dage.
BEK nr 811 af 28/06/2010 som er bekendtgørelse om registrering af køretøjer
Se stk. 2 2) vedr. korttidsnummerplader.
Kapitel 6
Brug her i landet af et udenlandsk køretøj
§ 17. En person med bopæl her i landet må ikke føre et udenlandsk motorkøretøj på færdselslovens område, medmindre kørslen sker som nævnt i
stk. 2, eller §§ 18-26.
Stk. 2. En herboende må gerne føre et udenlandsk køretøj på færdselslovens område, hvis
1) den i overensstemmelse med kapitel 4 i udlandet registrerede ejer eller bruger af køretøjet er passager under kørslen, jf. § 36, stk. 6, eller
2) køretøjet fører korttidsnummerplader med en gyldighed på ikke over 7 dage, jf. § 1, stk. 7.
Og de røde eksportplader, har min. en gyldighed af 15dage..
Så det er ikke lovligt... Men når det nu er sagt, så ville jeg gøre det
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
jul 2011
Følger: 16 Følgere: 16 Emner: 68 Svar: 708
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Du er ikke helt rigtigt på den..Det er jeg til gengæld.. laver ikke ret meget andet end at importere biler
Gule prøveplader i tyskland..
Kurzzeitkennzeichen: De kan købes på motorkontor, med et forsikringsnummer i hånden. Uden du endnu ved hvilken bil de skal på... De gælder 5 dage:
Eksportkennzeichen: De gælder fra 15dg, til 3md.. du skal have forsikring, du skal anvise en IBAN konto, og underskrive en SEPA aftale (giver dem ret til at hæve vægtafgiften) og du skal betale vægtafgtift.. Køretøjet skal holde tysk TûV og skal fremvises..
Forhandler prøveplader: Er også røde, men har intet med ovenstående at gøre. Der skal føres omstændig logbog, og det er pænt bøvlet at få dem..
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
Men så lærte jeg da lige noget nyt Tak.
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 841
Nu skal du så lære noget, som de færreste betjente faktisk ved.. Selv ved SKAT kan det bringe forvirring..
1) Danske prøveplader, dem kan du roligt køre på i tyskland.. Tysk politi, stikker os en 30€ bøde, hvis de er emsige.. Som regel nøjes de med fartbøden...
2) Ikke en eneste strisser ved at der er forskel på gule og røde..
3) Rent faktisk, kan du, hvis anmeldt rettidigt til SKAT, køre på udenlandske plader, indtil afgiftsvurderingen er gået igennem. Det kan jo ikke nytte, en udelandsk statsborger, der flytter til DK, skal lade sit køretøj stå, til skat har fået fingeren ud.
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 63 Svar: 12.894
aug 2011
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.210
Tyske export plader (røde)