1.197 visninger
|
Oprettet:
Export plader i Tyskland ! {{forumTopicSubject}}
må man godt kører med tyske export plader i danmark ??
skal til at hentet en bil ! men er ikke så meget inde i det der med at hente den hjem ?!
MVH Anders
jul 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 463
okt 2003
Følger: 305 Følgere: 303 Biler: 5 Emner: 61 Svar: 674
Hej Anders..
Definere export plader.... Er det de tyske prøveplader som købes til en uge af gangen ?
okt 2003
Hvis du køber de tyske prøveplader til 100 eur, så bliver der printet en dato på dem og så gælder de i 7 dage. På det tyske motorkontor køber du så en lovpligtig ansvarsforsikring som faktisk gælder i alle EU-lande, men kun ansvar!
Men, når du har passeret den tyske grænse, må du KUN køre bilen til dit bopæl og INGEN andre steder, for ellers risikerer du en bøde .....
jul 2004
Hvis man derimod er svenskboende eller andet, så kan man med ro i sjælen cruise igennem DK velvidende at det er lovligt.
jul 2004
okt 2003
@Martin - jeg skal ikke gør mig en ekspert på området, men jeg har selv importeret 4 biler i løbet af 3 år fra Tyskland med stor held og ingen problemer.
Når du køber de såkladte uge-prøveplader, skal du også købe noget som betegnes som den ansvarsforsikring.
Du får hermed et grønt hæfte som hedder "Internationaler Zulassungschein" hvor der inden skal udfyldes lidt om bilen og derved får man også hæftet en gul kvittering som hedder "Versicherungsbescheinigung" og hvori der står i hvilke lande det gælder..
Derover over et grønt kort, hvori der står til hvilke datoer det er gyldigt til...
Jeg vil gerne scanne disse ting ind og maile den til dig, hvis du vil nærlæse mere om det, men jeg er blevet stoppet 2 gange i DK med disse prøveplader og ingen af gange har politiet sagt noget, sålænge jeg kunne fremvise disse dokumenter..
jul 2004
Jeg har selv nogle af de papirer liggende så jeg behøver ikke at nærlæse dem
Politiet er nok lidt uvidende omkring hvad man må.
jul 2004
Jeg har lige set at det nye nr. af Motor skriver noget om import fra Tyskland. Det kunne måske være en hjælp.
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 15 Svar: 9
Export plader i Tyskland !