{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Export plader i Tyskland !
  • #1   3. dec 2005 Nej ikke hvis du bor i dk...Du må en tur forbi padborg (eller andet sted) og hente danske prøveskilte.

• #2   3. dec 2005
    Hej Anders..

Definere export plader.... Er det de tyske prøveplader som købes til en uge af gangen ?

• #3   3. dec 2005
    Hvis du køber de tyske prøveplader til 100 eur, så bliver der printet en dato på dem og så gælder de i 7 dage. På det tyske motorkontor køber du så en lovpligtig ansvarsforsikring som faktisk gælder i alle EU-lande, men kun ansvar!

Men, når du har passeret den tyske grænse, må du KUN køre bilen til dit bopæl og INGEN andre steder, for ellers risikerer du en bøde .....

• #4   3. dec 2005 Selv politiet er i tvivl, men hvis du har postadresse i dk, så er der kun de triste regler/facts at du ikke må benytte hverken de gule eller røde plader.
    Hvis man derimod er svenskboende eller andet, så kan man med ro i sjælen cruise igennem DK velvidende at det er lovligt.

• #5   3. dec 2005 Wundergeil: Jeg kunne rigtig godt tænke mig den info på skrift, for det er stik imod de regler jeg kender...

• #6   3. dec 2005
    @Martin - jeg skal ikke gør mig en ekspert på området, men jeg har selv importeret 4 biler i løbet af 3 år fra Tyskland med stor held og ingen problemer.

Når du køber de såkladte uge-prøveplader, skal du også købe noget som betegnes som den ansvarsforsikring.
    Du får hermed et grønt hæfte som hedder "Internationaler Zulassungschein" hvor der inden skal udfyldes lidt om bilen og derved får man også hæftet en gul kvittering som hedder "Versicherungsbescheinigung" og hvori der står i hvilke lande det gælder..
    Derover over et grønt kort, hvori der står til hvilke datoer det er gyldigt til...

Jeg vil gerne scanne disse ting ind og maile den til dig, hvis du vil nærlæse mere om det, men jeg er blevet stoppet 2 gange i DK med disse prøveplader og ingen af gange har politiet sagt noget, sålænge jeg kunne fremvise disse dokumenter..

• #7   3. dec 2005 Wundergeil: Så tror jeg du har været heldig. Problemet er nok at sælgerne og motorkontorerne i Tyskland ikke kender til de tåbelige danske regler.

Jeg har selv nogle af de papirer liggende så jeg behøver ikke at nærlæse dem smiley

Politiet er nok lidt uvidende omkring hvad man må.

• #8   3. dec 2005 Anders:
    Jeg har lige set at det nye nr. af Motor skriver noget om import fra Tyskland. Det kunne måske være en hjælp.

• #9   3. dec 2005 oki jeg takker for hjælpen smiley

Kommentér på:
Export plader i Tyskland !

Annonce