Sløv mondeo 2,0tdci {{forumTopicSubject}}
Hej
Har været ude og kigge på en mondeo, som er noget sløv. Det er en 2004 facelift med 2,0 tdci 130 hk
Den starter fint, men det tager den ca. 16 sek for 0-100.
Den tager alle omdrejninger, men som sagt sløvt.
Fra ca. 2000-2500 rpm og op ad, kommer der en "ssssssssssshhhhhhh"-lyd, ligesom når nan tysser ad en person, for at de skal ti stille. Men ved ikke om det er normalt på den model
Jeg får den dog til en rigtig god pris, hvis omkostningerne er under 4-5000 kr.
Den hakker når foden holdes stille på speederen, f.eks. ved 60 km/t. Og det er periodisk angående det med at hakke.
Opdagede lige også at den smed en meget svag røgsky afsted under en mindre hård acceleration
Også er der også bøvl med elektronikken, radioen virker ikke. Den tænder simpelthen ikke.
Hvad kan det være?? Er helt lost på om det dyser, revnet slange, turbo actuator eller egr ventilen.
Help please
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
sep 2007
Følger: 25 Følgere: 27 Biler: 4 Emner: 1 Svar: 2.950
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 26 Emner: 21 Svar: 53
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Skal du have diesel, vil jeg anbefale dig at finde noget andet en ford i de årgange, det er nok en af de ringeste diesel motor lavet, mht veligeholdelse og forbrug af dyser/pumper.
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 26 Emner: 21 Svar: 53
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 26 Emner: 21 Svar: 53
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Du kan også prøve smide en tester på og se hvad fejl der dukker op, men det er ikke sikkert dyserne fremkommer der.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
Det er godt nok få procent af bilerne det sker for, men jeg ville ikke løbe risikoen.
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 24 Biler: 6 Emner: 95 Svar: 1.340
Find en 1.9 tdi vag istedet
feb 2005
Følger: 9 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 977
Min 1,9 pd motor 180xxxkm kobling+svinghjul, 200xxxkm turbo 230xxxkm slidt knastaksel, 245xxxkm tandempumpe.
Vores ford mondeo mk3 tdci 436xxxkm i skrivende stund stadig org dyser og org turbo!! dog måtte jeg allerede skifte svinghjulet ved 339xxxkm!!!! lorte motor!!
Jeg var på ingen måde bange for at købe en mondeo mk3 tdci igen!!
Før den mondeo vi har nu havde vi en 2004 mondeo mk3 tdci der havde gået 460xxxkm igen med org dyser+turbo.
Sløv mondeo 2,0tdci