{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lakforsegling eller voks af helt ny bil?
  • #1   11. jun 2016 For de ikke det ved klargøring?

  • #2   11. jun 2016 Ligesom du ville behandle en nylakeret bil smiley

    Tillykke med den


  • #3   11. jun 2016 Jeg ville give den begge dele. EN lakforsegling og derefter en voksbehandling. Så holder den uden tvivl hele sommeren uden problemer

  • Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 16 Svar: 147
    #4   11. jun 2016 Følger lige med da jeg for en nymalet bil retur og også gerne vil vide hvad den skal ha og hvilke produkter

  • #5   11. jun 2016 Jeg vil vente med at gøre noget
    Jeg købte en ny A4 i 1995, den fik ½ årlig en en polering med TURTLvox
    da den blev byttet i 2004 fik jeg stor ros for den flotte bil
    og den kører endnu RN 50 999.


  • #6   11. jun 2016 Audi.
    Ved nylakerede biler vil jeg ikke anbefale at putte hverken en forsegler eller voks på bilen før der er gået et par uger. Grunden hertil er at når bilen bliver malet er der stadigvæk fortynderrester i lakken som skal dampe af og derved opnår lakken sin fulde styrke.
    Ved ikke om der er hold i det mere, men før i tiden sagde man at man ikke måtte vaske bilen indenfor 2-3 uger efter lakeringen da bilens lak skulle hærde. Hvis man udfra det putter en forsegler på bilen kan det forlænge hærdningsprocessen og derved øge muligheden ridser og skrammer.

    Ole e.

    For lige at tage fat i din lille udtalelse; Den giver da overhovedet ingen mening, du skriver til trådstarter at han skal vente? Men derimod skriver du at du holdt lakken vedlige med at give den et lag voks hver halvår????

    Så for at summere skriver du at han skal vente med at give den voks, fordi... No reason. Men du skriver alligevel at hvis han plejer lakken så vil den holde bedre?

    Forresten så er ordet "polering" forbeholdt at man faktisk korrigere lakken og ikke bare ligger et lag voks på bilen.

    Desuden er turtlewax en lortevoks, den er fyldt med så meget silikone og fyldere at den fungere ligesom en foundation på en gammel hejre. Det er en tom sejr i sidste ende.
    Jeg vil ikke diskutere om det du har gjort er forkert, det er selvfølgelig altid en god ide at give bilen voks, ligegyldigt hvor ringe den er.

    Til slut. God dag


  • #7   11. jun 2016 Du kan vælge at får en lakforsegling med original produkt, inden du modtager din bil smiley
    Det kan man ihvertfald hos vw, og tænker at det må være det samme hos Audi smiley


  • #8   11. jun 2016 Mht. polering af (delvist) nylakerede biler, så siger man generelt, at man bare kan gå i gang så snart "emnet" er ude af malerkabinen. Personligt venter jeg nu normalt alligevel 7-10 dage efter lakeringen, inden jeg går i gang med poleringen.

    Hvis den nye bil ikke har fået hverken lakforsegler eller voks ved klargøringen, så er jeg enig med #3. Alternativt kan man nøjes med et 1-step produkt a la Sonax Polymer Netshield, hvor det ikke er nødvendigt med efterfølgende voks.

    https://www.youtube.com/watch?v=MbXppnnpu7c


  • Audi
    Audi Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 16 Svar: 147
    #9   11. jun 2016 Ok tak jeg hører lige maleren ad med de produkter de bruger og hvad de anbefaler med vente tid inden jeg gir den lakforselger samt voks efterfølgene smiley


Kommentér på:
Lakforsegling eller voks af helt ny bil?

Annonce