712 visninger
|
Oprettet:
let ridse {{forumTopicSubject}}
Jeg har desværre enten fået, eller lige opdaget en ridse i min lak på bilen.
Ridsen er dog ikke gået helt ind i malingen, men hold da kæft det er tæt på så.
ville en lakstift give pænt dække eller skal man slibe det ned og lakere igen som man altid normalt ville gøre ?
Bud modtages
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
maj 2005
Følger: 9 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 36 Svar: 1.218
https://www.youtube.com/watch?v=2nYF46P7B2c
sep 2013
Følger: 41 Følgere: 34 Biler: 1 Emner: 4 Svar: 223
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Med fordel kan du rengør ridsen grundigt og op fylde med en strib klar 2K lak.
Evt et par gange indtil lak overfladen er på niveau med org lak.
Vandslib med korn 1000/2000 og poler indtil finish er OK.
Husk ingen gratteri så ondt bliver endnu ondere
MVH KP
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
Jeg er ikke automaler, men jeg har (maskin) poleret rigtig mange biler gennem tiden.
En lille grundregel som aldrig har slået fejl for mig når jeg undersøger en ridse.
Hvis du køre din tommelfingernegel frem og tilbage på tværs af ridsen og der derved opstår en lille klikke-lyd så er ridsen næsten altid gået hele vejen gennem klarlakken og sådan en kan man godt "Kamuflere", men skal den helt væk er det en tur til maler.
Hvis der ikke er nogen klikke-lyd kan man stort set altid polerer ridsen helt væk. Nogen gange kræver det først vandslibepapir og der efter forskellige poler-creme med varierende slibeeffekt.
Det er som regel nogen kanske få 1000 del millimeter klarlak man sliber væk så det har ingen betydning for din laks holdbarhed.
(Grunden til at man kan se selv små ridser skyldes måden lyset brydes på I forhold til den omgivende lak).
Forskellige mærker har foskellig hårhed af lak og nogen er lettere at korrigerer I end andre, men jeg
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 5
apr 2015
Følger: 19 Følgere: 129 Biler: 2 Emner: 31 Svar: 87
Må prøve at redde min pæne lak.
Fedt at nogle folk gør sådan noget ...
let ridse