Serviceaftale??? {{forumTopicSubject}}
Hej. Konen og jeg overvejer at investere i en ny Hyundai i20. Efter en prisforhandling med sælgeren, anbefaler han os at tegne en serviceaftale. Umiddelbart en god ide, synes vi. Men når vi tænker lidt over det kommer vi i tvivl. Kan det betale sig??? Vi kører ca 21000 km om året, så en serviceaftale skal koste 441 kr pr måned. Den gælder i 7 år og sælgeren agumentere godt for sagen. Bla omkring at man så får yderligt 2 års længere garanti... Som vi selv betaler...
Så spørgsmålet går ud på om det kan betale sig at afsætte omkring 5400 kr om året i 7 år???
Hvad synes i???
Det skal siges at det er en 1,25 benziner. Tænker det er en simpel konstruktion uden turboer osv der kan gå istykker.
På forhånd tak.
feb 2010
Følger: 10 Følgere: 11 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 823
feb 2015
Følger: 7 Følgere: 6 Emner: 4 Svar: 581
Har en bekendt, som toltalskadede sin Toyota med serviceaftale. Det skal siges han var uden skyld. Forsikring betaler, og han køber en Renault istedet.
2 mdr efter ulykken, får han et girokort fra Toyota på 12400kr. Grunden er at serviceaftale er ophørt før tid. Efter lidt mundhuggen, slipper han med 6200. Toyota har jo trods alt ikke udgifter til reservedele.
Samme problem kan jo opstå, ved et evt salg af bilen.
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
Den lugter godt nok lidt den der,jeg vil daelme haabe det er en roeverhistorie...
apr 2008
Følger: 1 Følgere: 56 Biler: 3 Emner: 197 Svar: 677
Umiddelbart vil jeg sige at det ikke kan betale sig på en bil med så lang garanti.
Her er i jo dækket godt ind i de første 5 år. Så er der kun sliddele der skal skiftes på regning.
Dæk er som regel ikke med i en service aftale.
jan 2007
Følger: 260 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.047
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.601
Men jeg kan godt se ideen i det, men det er langt bedre at oprette en opsparingskonto, og smide de 440kr ind hver mdr, når der så skulle komme noget, så er det dækket af den
okt 2015
Følger: 4 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 41
okt 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 33 Svar: 35
okt 2005
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 3 Emner: 33 Svar: 35
feb 2016
Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
1 De beholder kunden i huset i stedet for at de faar lavet service et andet sted.
2 De har jo ved hvert service muligheden for at ringe til kunden og sige "du burde ogsaa lige faa skiftet den del/to daek osv osv" det kan de ikke hvis kunden ikke er der.
Jeg ved godt at de ikke saelger aftalen til halv pris,men det er ikke altid at det er et daarligt tilbud
Har selv haft bil paa service kontrakt,lavede alt paanaer service ting selv,inkl finde daek til gode priser,saa naar den var til service var der intet udover service der skulle laves.Jeg var nok ikke den kunde de tjente flest penge paa
En anden ting ved denne metode er at du stadigvaek har en bedre chance for at faa ting lavet paa kulance...
Serviceaftale???