{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.613 visninger | Oprettet:

Serviceaftale??? {{forumTopicSubject}}

Hej. Konen og jeg overvejer at investere i en ny Hyundai i20. Efter en prisforhandling med sælgeren, anbefaler han os at tegne en serviceaftale. Umiddelbart en god ide, synes vi. Men når vi tænker lidt over det kommer vi i tvivl. Kan det betale sig??? Vi kører ca 21000 km om året, så en serviceaftale skal koste 441 kr pr måned. Den gælder i 7 år og sælgeren agumentere godt for sagen. Bla omkring at man så får yderligt 2 års længere garanti... Som vi selv betaler...
Så spørgsmålet går ud på om det kan betale sig at afsætte omkring 5400 kr om året i 7 år???
Hvad synes i???
Det skal siges at det er en 1,25 benziner. Tænker det er en simpel konstruktion uden turboer osv der kan gå istykker.
På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Serviceaftale???
  • #2   4. sep 2016 hvor tit skal den til service ? hvad koster et service , hvad betyder de ekstra 2 år for dig ? og vil du betale for den sikkerhed ? det er jo muligt at regne sig frem til

• #3   4. sep 2016 Husk at læse det med småt.
    Har en bekendt, som toltalskadede sin Toyota med serviceaftale. Det skal siges han var uden skyld. Forsikring betaler, og han køber en Renault istedet.
    2 mdr efter ulykken, får han et girokort fra Toyota på 12400kr. Grunden er at serviceaftale er ophørt før tid. Efter lidt mundhuggen, slipper han med 6200. Toyota har jo trods alt ikke udgifter til reservedele.
    Samme problem kan jo opstå, ved et evt salg af bilen.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #4   4. sep 2016 #3 De har da heller ikke udgifter til arbejdsloen ?
    Den lugter godt nok lidt den der,jeg vil daelme haabe det er en roeverhistorie...

• #5   4. sep 2016 Som en anden herinde skriver skal i jo starte med at få oplyst priser på service eftersyn og hvor tit de skal laves.

Umiddelbart vil jeg sige at det ikke kan betale sig på en bil med så lang garanti.
    Her er i jo dækket godt ind i de første 5 år. Så er der kun sliddele der skal skiftes på regning.
    Dæk er som regel ikke med i en service aftale.

• #6   4. sep 2016 HAVDE TOYOTAKUNDEN KØBT EN TOYOTA IGEN SÅ ER JEG SIKKER PÅ AT DE HAVDE UNDLADET AT SENDE EN REGNING, ELLERS FØLGER DE JO BARE DET SOM DER ER SKREVET I KONTRKTEN smiley

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.601
    #7   4. sep 2016 Det kan aldrig betale sig.. Bilforhandlere laver ALDRIG aftaler som ikke vil give dem overskud smiley
    Men jeg kan godt se ideen i det, men det er langt bedre at oprette en opsparingskonto, og smide de 440kr ind hver mdr, når der så skulle komme noget, så er det dækket af den smiley

• #8   4. sep 2016 du siger at du skal betale 441kr om måneden, i aalborg vil hyundai forhandler have 360kr om måneden til samme bil. ved ikke hvordan det hænger sammen.

• #9   4. sep 2016 Tak for svarene. Jeg spurgte sælgeren om priser på service. Han nævner omkring 3000 for et lille service og ca 4500 for et stort. Med vores kørselsbehov er det en gang om året. Han indrømmer dog, at der ikke er en forretning de første par år for os, men når vi når lidt længere hen så skal der skiftes bremser osv der koster mere end alm service. Det næste problem synes jeg også består i at aftalen kun gælder i det bilhus hvor vi køber bilen. Det ligger mindst 30 min kørsel fra hjemmet, så når jeg skal have eks sprinklervæske på kører jeg nok ikke så langt for det hehe. Kan godt se det for forhandlerens side at han jo så ved at vi kommer hos ham de næste 7 år. Jeg overvejer at selv lægge de penge som aftalen koster til side til når den skal have service og så bruge et værksted tættere på. Ved i forresten og sådan en I20 kan huske flere ventiler så jeg selv kan skifte mellem vinter og sommerdæk. Her tænker jeg på det der dæktryksensor halløj...

• #10   4. sep 2016 Att Kitty. Den pris vi har fået er baseret på 20000 km om året i 7 år. Hvis vi valgte i 5 år i stedet er prisen tætter på det du skriver.

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #11   4. sep 2016 #7 Jo de kan faktisk godt lave aftaler der ikke giver "overskud" som kontrakten ser ud.
    1 De beholder kunden i huset i stedet for at de faar lavet service et andet sted.
    2 De har jo ved hvert service muligheden for at ringe til kunden og sige "du burde ogsaa lige faa skiftet den del/to daek osv osv" det kan de ikke hvis kunden ikke er der.
    Jeg ved godt at de ikke saelger aftalen til halv pris,men det er ikke altid at det er et daarligt tilbud smiley
    Har selv haft bil paa service kontrakt,lavede alt paanaer service ting selv,inkl finde daek til gode priser,saa naar den var til service var der intet udover service der skulle laves.Jeg var nok ikke den kunde de tjente flest penge paa smiley
    En anden ting ved denne metode er at du stadigvaek har en bedre chance for at faa ting lavet paa kulance...

Kommentér på:
Serviceaftale???

Annonce