{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.719 visninger | Oprettet:

Fllan M
Fllan M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 10

Serviceaftale {{forumTopicSubject}}

Jeg købte en bil i sommers 2014 via vw med alt i en aftale. Altså en afbetaling af bilen, forsikring og service aftale, som jeg betaler af på hver måned (3070kr).
Da jeg så skal hente bilen fra min første service som
Foregår ved vw værlsted i Glostrup, bliver jeg bedt om at betale 2500 kr. Da jeg fortæller sælgeren at jeg har en serviceaftale, beklager han og går hen og tjekker igen, men bekræfter at jeg ikke har en service aftale.
Jeg bliver bedt om at betale beløbet, hvor jeg derefter kan kontakte den afd. jeg har købt bilen fra, for at udrede problemerne.
Jeg ringer så til vw amager afdelingen og snakker med salgslederen, men også han kan bekræfte at jeg ikke har en serviceaftale. Han får mit telefon nr, så han kan kontakte mig mandag når de åbner igen, og han har fundet ud af noget mere.
Kan det virkelig passe at jeg måske skal betale 2500kr, for en fejl som de har lavet? Jeg har tjekket min slutseddel, for jeg blev sku lidt i tvivl om jeg nu også havde en serviceaftale? Men det har jeg. Både sælger og jeg har underskrevet, at jeg har en alt i en aftale. Er der overhovedet noget jeg skal være bekymret for. Når jeg har det på skrift kan de vel ikk gøre andet end at betale pengene tilbage?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Serviceaftale
  • #2   9. jan 2016
    Som ex-bilsælger vil jeg ikke mene, at du har noget at være nervøs for.
    Den underskrevne aftale gælder, og står der, at du har serviceaftale, så har du.
    Medmindre der står noget andet med småt om, hvilke service der er inkluderet i aftalen.
    Eller at aftalen muligvis skal ske ved den pågældende forhandler, hvor bilen er købt, hvis de da har et serviceværksted.
    Jeg ved ikke hvordan VW formulere deres aftaler, så det er svært at sige.

• #3   9. jan 2016 har du et papir med underskrift fra sælger, om at der er serviceaftale er der vel ikke noget at komme efter, vil jeg mene

• Fllan M
    Fllan M Tilmeldt:
    jan 2016

#4   9. jan 2016 De har ikk et værksted, der hvor bilen er købt - derfor jeg tog til Glostrup, for det blev jeg bedt om.

profilbillede
  • #5   9. jan 2016 Der er ingen tvivl om, at du har en god sag, hvis der står i din købekontrakt, at du har købt den med srrviceaftale.

Det er meget muligt, at de har glemt at registrere det i systemet, eller at de har glemt at lægge det oven i den pris, du skal betale - men det er jo deres problem, hvis du har været i god tro. Det lyder det, som om du har.

Hvis de ikke er medgørlige - eller pludseligt beder dig om at betale ekstra fra nu og resten af perioden - så kontakt FDM eller en advokat. Det betyder bare, at de prøver at rende om hjørner med dig.

• #6   9. jan 2016 Der er ikke andet for, end at have tålmodighed til på mandag.
    Det kan jo være end fejl i deres registrering, som "Bay" skriver.

• #7   9. jan 2016 Alternativt kan det være, at der står længere oppe, at serviceaftale er fravalgt, og at det, du har taget kopi af, bare er en "sum-linje", der nok nærmere burde have heddet "Total inkl. evt. serviceaftale".

Det er svært at vurdere, uden at have set hele kontrakten. Men hvis det forholder sig, som du siger, har du en god sag.

• Fllan M
    Fllan M Tilmeldt:
    jan 2016

#9   9. jan 2016 Man kan ikk se skriften tydeligt men der står intet om at service er fravalgt. Aftalte specifikt med sælger at service aftale skulle med. Det var vigtigt for mig

profilbillede
  • Fllan M
    Fllan M Tilmeldt:
    jan 2016

#10   9. jan 2016 Men i hvert fald, mange tak for jeres hjælp. Vil bare sikre mig at jeg ikke bliver snydt. Er ikke så stærk i de her sager.

• #11   9. jan 2016 Umiddelbart kan jeg heller ikke se, at aftalen er med på papiret.
    Det, at der står at prisen er med forsikring og serviceaftale kan være standard hvis man tilvælger blot én af delene.

• #12   9. jan 2016 Narh, det er svært at sige, når der ikke står noget specifikt om det i aftalen. Så kan det godt være, du får problemer med at godtgøre, at det skulle være inkluderet.

• #13   9. jan 2016 Hvis hun kan godtgøre at det med service aftalen var meget vigtigt og måske direkte var afgørende for salget så kan det faktisk godt ske at hun får ret, eller har lov til at lade salget gå tilbage hvis det viser sig at være tilfældet.

• #14   9. jan 2016 Må der ikke max gå 1 år mellem service på dem? Undre mig over hvis den er købt i 7/2014 at den så ikke har været afsted endnu

• Fllan M
    Fllan M Tilmeldt:
    jan 2016

#15   9. jan 2016 Nej, først når den har kørt 30000 km skal den til service.
    De regner i antal km, og ikke i år.

• #16   9. jan 2016 Er A-service ikke efter et år, og B-service efter 2 år, eller 30.000 km?

• Fllan M
    Fllan M Tilmeldt:
    jan 2016

#18   9. jan 2016 Vw kører ikke med a og b service. I hvert fald ikke i nyere biler. Der regner de i antal km, og min model skal først til service ved de 30000.

• #19   9. jan 2016 Okay smiley

• #20   9. jan 2016 Du har ikke service aftale på bilen

• #21   9. jan 2016 Tjek mit foto album. Der kan du se hvordan en købskontrakt med service aftale ser ud.

• #22   9. jan 2016 vi er ikke helt enige om service efter 30.000 km. hvis jeg køre 5000 om året, så er det først efter 6 år, den køber jeg ikke, jeg tror det er 30.000 km eller 1 år, alt efter hvad der kommer først.

• Fllan M
    Fllan M Tilmeldt:
    jan 2016

#23   9. jan 2016 Jamen jeg har haft den i længere end et år og det var først for et par dage siden den kom op på 30000.
    Før det, blinkede bilen i skærmen, hvor der stod du skal til service om 800, 700km, osv indtil den kom op på de 30000.

• #24   9. jan 2016 Er helt enig med Christian E ang. service..
    Kunne ikke forstå hvis VW kun kører efter km.

• Fllan M
    Fllan M Tilmeldt:
    jan 2016

#25   9. jan 2016 Th det du har er en tillægssftale hvor du betaler din service på en seperat faktura.
    Jeg fik wv total hvor det er samlet i en regning hele lortet. Forsikring, service og afbetaling.
    Hvad står der nederst på din kontrakt ved underskrift fra sælger? Står der også total med forsikring og service?

• Fllan M
    Fllan M Tilmeldt:
    jan 2016

#26   9. jan 2016 Det er ikke rigtig. Efter et år skulle jeg ikke til service. Forhandleren sagde at jeg skulle tage bilen til service når den var nået op på de 30000 km. Skulle slet ikk tænke over det, da bilen selv blinker som skrevet ovenover.

• #27   9. jan 2016 Ja det kan der så være noget om. Så må du jo ha ret og de taget fejl

• Fllan M
    Fllan M Tilmeldt:
    jan 2016

#28   9. jan 2016 Th står det her også nederst på din kontrakt :" total med forsikring og service aftale"?
    Hvis ikke, har jeg i det mindste nået at gå ud fra.

profilbillede
  • #29   9. jan 2016 nu ved jeg at i nogle andre lande er det 2 år eller x antal km.
    lad os sige 30.000 km
    så vil tælleren i bilen stå til 2 år eller 30.000 km. medmindre der har været tester på, som sætter det ned til 1 år (fortæller bilens computer det) det andet undrer mig, nok om det.
    på det papir du har der, står der serviceaftale, som sælger har underskrevet, så burde der ikke være noget at komme efter, tag sedlen med ned til den lokale VW forhandler. og sig sådan og sådan

• #30   10. jan 2016 Vw kører også med dage. Den Golf jeg kører taxa i skriver service om xxxx km / xxx dage.

Kommentér på:
Serviceaftale

Annonce