{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.032 visninger | Oprettet:

Michael H
Michael H
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 7

Ny bil {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Jeg sidder og overvejer at investere I en bil.
Det er 6-7 år siden jeg sidst har haft en bil og har kun haft brugte vogne til maks. 30.000 kr

For mig er en bil kun et transportmiddel, så driftsikkerhed, sikkerhed, økonomi er de vigtigste faktorer.

Jeg har 10-20 km om dagen til arbejde og skal køre lidt motorvej og ellers blandet bykørsel.
Naturligvis kommer der en køretur til skoven, IKEA etc.
Generelt er jeg en super kedelig billist der ikke finder nogen fornøjelse I fart.

Jeg har kigget lidt på Hyundai i20 og Skoda Fabia - altså biler til omkring 140.000 og som kan finansieres til ca. 2.000 kr om måneden - hos fohandleren vel at mærke.

Hvilke biler syntes I jeg burde kigge på og hvilke skal man styre uden om?

Hvordan ser verdenen for finansiering ud for tiden? Er det forhandlere eller banken der umiddelbart er billigst?
Jeg vil naturligvis indhente flere tilbud når tiden er til det.

På forhånd tak for jeres input.
God weekend.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil
  • Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    nov 2016

#2   4. nov 2016 #1 - Hehe helt sikkert et godt bud, jeg tror bare den er lige klein nok. Her tænker jeg til turen I ikea.
    Det ville ikke skade med en der er nummeret større end sådan en micro bil.

Men den skal nok på listen over biler der skal prøves alligevel.

• C B
    C B Tilmeldt:
    aug 2006

Emner: 11 Svar: 346
    #4   4. nov 2016 Hvis du vil have driftssikker transport i mange år, er der kun et mærke....

Se om du kan finde mærket her;

https://www.tuv.com/media/germany/tuev_report/TUEV_Report_Gewinner_und_Verlierer_2016.pdf

I stedet for at lytte til snak og løgnehistorier om en enkelt VW der aldrig har haft en eneste fejl, så tag et kig på fejlstatistikken, den beror på data fra tusinder og atter tusinder af biler

Her er der endnu mere fakta;

https://www.adac.de/infotestrat/unfall-schaeden-und-panne/pannenstatistik/suchergebnis.aspx?pklid=2&pstatid=8&ReturnUrl=5uEyBA6KBgNKCARK55ZyBARCzNqr0u23BTXFzyqpzAcxCLRyzAa1CLRyzAZyC5X3xLErxLEz5uXFBARpzocy0gN8ym68C5X3xLE4He2_

Mht. finansiering er det min erfaring at forhandlerne banker bankerne (men det er bare min mening = snak) smiley

• #5   4. nov 2016 mulighederne er mange, det er jo rimelig begrænsede krav du kommet med, hvis jeg ikke har de vw farvede briller på de næste 30 sekunder:

Peugeot 208

Kia Rio

Opel Corsa

var lige umiddelbart det jeg kunne komme i tanke om.. Nu vil jeg aldrig selv køre i andet end fra vw koncernen... måske en bmw på et tidspunkt som sjow og spas (ikke et ord til golfen!)

VW polo fra 2010 (model 6R) i benzin udgave starter fra cirka 85000, jo højere pris, jo nyere og mere udstyr er der proppet i den ... smiley

• #6   4. nov 2016 Hvad med en Dacia Sandero? - næsten micropris men noget større...

• #7   4. nov 2016 Finansiering er forhandleren billigere end banken, eneste der måske overgår det, er hvis du har friværdi i huset.

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    nov 2016

#8   4. nov 2016 #4 - Jeg gætter på at du mener det eneste rigtige er en Mercedes. Men der er nok lidt rigeligt luksus over sådan en.

Dog kan jeg se at en Toyota Yaris ligger ganske højt. En VW Polo kunne også være et fornuftigt bud. (bonus info en 1993 VW Polo Coupé var min første bil)

Kia Rio ser umiddelbart ud til at være "meget bil for pengene"

Det er sgu ikke nemt det her.

Edit: Der var kommet flere svar som jeg misset.

#5 - Gode bud, jeg har slet ikke kigget fransk. Syntes jeg hører skidt om det, men vil alligevel spejde lidt på Peugeots hjemmeside.

#6 - Har aldrig hørt om den bil, men jeg tager en kigger.

#7 - Super - syntes også det så ret fornuftigt ud med renterne.

• #9   4. nov 2016 Hvis du nu skal ud og låne, kan du vel lige så godt spare lidt penge ifht polo, og så købe en Seat Ibiza?

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    nov 2016

#10   4. nov 2016 #9 - Siden du skriver sådan, så gætter jeg på en Seat nærmest er en VW?
    Ligesom Skoda er / var?

• #12   5. nov 2016 Dacia kom til landet for nogle år siden... de bliver drillet lidt: de er fra Rumænien osv smiley

Men det er Renault der laver dem - al mekanik og motoren er samme som i Renaults biler... bare i en lidt mere ydmyg pakke...

Vi kører i deres familiecontainer, lodgy, og er rigtig glade for den efter 70.000 km - overhovedet ingen ting er gået galt...

Hvis jeg var tryg nok i min manhood - og ikke behøvede biler som identitetsskabende faktor, så ville jeg klart kigge på en sandero - man får ret meget for pengene - ikke luksus og lækkerhed. Men fornuftig bil til en ret god pris...

• #13   5. nov 2016 Dacia Duster er lidt skrabet men en go bil især med deres 1.6 16V da det en "gammel" motor men fungere rigtig fint.
    Dusteren er lidt mere mandig og jeg er lidt vild med designet

• #14   6. nov 2016 Der kommer også snart en ny Citroën c3, måske den er en mulighed?

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    nov 2016

#15   6. nov 2016 Jeg kom tilfældigvis forbi et par forhandlere I dag. Jeg var heldig og kunne få en tur I en Fabia - det var en 1.2L 110HK udgave (jeg har kigget på 90HK) og det var en fornøjelse at køre I den.

Jeg fik også kigget på en Polo, Ibiza og Mazda2, dog var der ikke mulighed for at køre en tur med det samme.

Mazdaen føltes meget billig, fra det sekund jeg tog I døren.
    Polo bliver hurtig dyr når man skal have udstyr, det samme syntes jeg umiddelbart at Ibizaen gør.

Jeg kunne I øvrigt bedst lide interiøret I Fabia og jeg må indrømme at jeg er lidt lun på en Fabia 1,2 90 HK med Ambition pakke og lidt udstyr.
    Jeg kan også se at Skoda I Brøndby har et tilsyneladende godt tilbud med all-inclusive. http://www.skoda-brondby.dk/Nye-biler/All-Inclusive-saertilbud/

Jeg skal naturligvis lige have en tur I en Ibiza og prøve en Fabia der minder mere om den model jeg har I tankerne.
    Yaris fortjener nok også en prøvetyr

Når jeg sidder og læser bla. ADAC bliver jeg nervøs for Dacia, Hyundai og de franske biler.

• #16   6. nov 2016 Den nye Ford Ka+

Har været ude at kigge på den, og yderst imponerende ang. plads - det må jeg indrømme.
    Og så selvfølgelig 85 hk.

Og igen, der er meget plads - synes i hvert fald du lige burde tjekke den ud!

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    nov 2016

#18   6. nov 2016 #17 - det bare første tanke jeg fik efter at have taget i dørgrebet. Døren føltes også meget let. Det siger sikkert intet om kvaliteten, men det var bare den fornemmelse jeg fik.

Den virkede også meget lille.

• Michael H
    Michael H Tilmeldt:
    nov 2016

#20   13. nov 2016 Jeg tænkte at jeg ville give en update til alle jer der var så søde at give input.

Efter at have været ude og pille, rode og rage ved forskellige muligheder og chefen har været med for at give sine input falder valget på.....

Skoda Fabia Combi 1.2 90HK
    Vi syntes at rummeligheden I Fabiaen er super lækker og især I Combi udgaven.
    Interiøret er også det vi syntes der ser bedst ud.

Nu skal der blot indhentes tilbud fra forskellige forhandlere og så må vi se om der er noget på lager som rammer vores ønsker, ellers må vi jo vente på en frisk fra fabrikken.

God søndag.

Kommentér på:
Ny bil

Annonce