3.115 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Lone R
Lone R
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

PAS PÅ FUP BIL KØBER! PAS PÅ FUP BIL KØBER!

Hej. Jeg har en VW touran 1,9 tdi til salg. Og her til aften modtog jeg en meget mærkelig besked, der var intet nummer kun et navn "Richy" han spurgte om bilen stadig var tilsalg og at jeg skulle svare ham på en Email adresse. Det gjorde jeg men var meget mistænkelig det ender med at han gerne vil købe bilen men desværre ikke er i England hvor han bor fordi han er i afganistan i øjeblikket. Så han vil over fører pengene på PayPal og så kommer der en og henter bilen.. Se billeder af samtalen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PAS PÅ FUP BIL KØBER!
  • Lone R
    Lone R Tilmeldt:
    maj 2014

#1   19. nov 2016 Intet mobil nummer kun et navn

profilbillede
  • Lone R
    Lone R Tilmeldt:
    maj 2014

#2   19. nov 2016

profilbillede
  • #4   19. nov 2016 Den skriger langt væk af Google Translate. Det er første tegn på at man bare skal ignorerer den.

• Lone R
    Lone R Tilmeldt:
    maj 2014

#5   19. nov 2016 Jeg havde aldrig hørt om sådan noget før. Men har skrevet kun kontant og så forventer jeg ikke at hører mere fra ham ? men undre mig bare over at sådan nogle sidder og kigger på dba det er vildt nok smiley

• #6   19. nov 2016 En kamel i bytte?

• #7   19. nov 2016 Nu er Lone jo rimelig ung, men det svindelnummer er flere år gammelt. Har du hørt om Nigeria svindler ??

Men den korte: Det er en svindler.

• Lone R
    Lone R Tilmeldt:
    maj 2014

#8   19. nov 2016 Har lige søgt på det, men ellers nej ikke noget jeg har hørt om før smiley

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.898
    #10   19. nov 2016 Gamle nyheder, det har de gjort rigtig længe

• #11   19. nov 2016 Nu vi er ved det så er det også fup når du får beskeder fra:
    Din ukendte rige (nu afdøde) onkel's advokat, der ikke aner hvad han skal stille op med de mange millioner (Men smider du lige dine bank oplysninger så får du dem satme!)
    Når du har vundet det ungarske MILLION lotteri, du slet ikke vidste at du havde deltaget i !

Spoiler alert!
    Alle de kællinger i ens "nærområder" der leder efter nogle at bolle med, er altså også fup.. smiley

• #13   19. nov 2016 12#
    Man har vel betalt for antivirus af en grund? smiley

• #14   19. nov 2016 Du skal blot skrive, at han kan afhente bilen, når pengene har været hos dig i 3-4 dage, så kan de nemlig ikke trækkes tilbage, som de kan lige kort efter smiley

• #15   19. nov 2016 Lidt i samme bolgade, så ringer Microsoft heller ikke til folk og siger folk har virus på deres pc.. Jeg er blevet ringet op et par gange af de fuskere, de prøver at få adgang til min pc osv..

• Lone R
    Lone R Tilmeldt:
    maj 2014

#17   19. nov 2016 Dirty H det kan være at han skal have fyldt ladet op så han spare noget transport smiley hmm men jeg tvivler smiley

• #18   19. nov 2016 Hej
    Ignore den. Det er en såkaldt "Nigeria" mail
    MVHKP

• #19   20. nov 2016 der var også flere af de der, der ville købe min gamle bil dengang jeg skulle sælge den. det er et gammelt fuskernummer. så "kommer de til" at overføre for mange penge for bilen og så skal du så overføre det resterende beløb det tilbage til dem, selvom de aldrig har været rigtigt overført

• #20   20. nov 2016 Jeg har også en bil til salg på dba og jeg har fået den nøjagtige samme besked ....jeg slettede den bare det er fup og fidus

• #21   20. nov 2016 den har jeg sjovt nok også fået..
    man skal bare lade vær med at svare noget der er udlansk og så skummelt;)

• #23   20. nov 2016 Haha Tommy, ja, hun var satme genial.

• #25   20. nov 2016 Jeg har netop oplevet en nigeria version 2.0. Jeg fik også en henvendelse men ikke med den sædvanlige ordlyd. Det var ikke google translate, men dog lidt sjove formuleringer som fik mig til at studse. Han spurgte om den stadig var til salg.

I næste mail sendte han uopfordret en kopi at dansk pas og sygesikring for at vise han var seriøs..... DET er der jo ingen der gør og slet ikke uopfordret.

Jeg kontaktede ejeren af passet på facebook og ganske rigtigt havde han fået det stjålet og havde oplevet misbrug det sidste år!

Man kan ikke således ikke længere gennemskue dem på google translate og navnet..... men fordi de ikke ved hvordan et naturligt forløb i en handel i Danmark foregår.

• #27   20. nov 2016 Jo, dem støder man ret ofte på. Jeg havde sat min gamle nabos bil på DBA for ham, da en fyr ved navn Dennis henvendte sig. Han var MEGET begejstret for bilen og ville overføre et eller andet beløb. Jeg svarede ham, at al henvendelse skulle ske til bilens ejer inkl. betaling som skulle ske kontant
    Han ville hellere "handle" med mig, da han sejlede rundt et sted i mellemøsten.
    Jeg fastholdt mit: Kontant afregning med sælger. SÅ blev han sur. Jeg fik en længere smøre på arabisk, som nok ikke egnede sig for en søndagsskole?!
    Jeg tror nok, at det var hans uforbeholdne mening om mig, eller sådan noget.
    smiley

• #28   20. nov 2016 http://ekstrabladet.dk/kup/dinepenge/article4077078.ece

• #29   20. nov 2016 utroligt man ikke kan gøre noget ved sådan en person
    det er også en Ricky som skrev sms til mig.. først som interreseret.. svare ikke nu den anden dag igen om jeg ikke kunne svare ham på hans oplyste mail. smiley

Kommentér på:
PAS PÅ FUP BIL KØBER!

Annonce