Problemer med værksted {{forumTopicSubject}}
Hej!
Tirsdag d. 28/3-17 kørte jeg i stykker på motorvejen, min bil blev transporteret hen til et værksted, hvor de onsdag gik i gang med at kigge på den. De fortalte at halvdelen af tandremmen, var halvdelen knækket af og de mente det var det der var galt, så de skifte tandrem, vandpumpe osv.. torsdag den 30.3 hentede jeg bilen og nåede kun ca 200 m væk fra værkstedet, hvor jeg måtte stoppe, da koblingen pludselig var underlig, når man gav gas var den nogen gange mærkelig og den larmede på en underlig måde. Jeg gik så ud og tjekkede i motoren, hvor det viser sig at den nye tandrem de har sat på sad helt løst! (Har video af dette) Jeg tog tilbage til værkstedet, hvor de så trak den tilbage og gik igang igen. Fredag d 31.3 hentede jeg så min bil om aftenen, hvor den pludselig laver en masse mærkelige lyde fra motoren, jeg bor ca. 5 minutter fra værkstedet, så køre bare hjem og stiller bilen, da værkstedet havde lukket. Mandag tager jeg kontakt til værkstedet, hvor de så får s.o.s til at hente bilen hos mig. Den kommer så ind på værkstedet for 3 gang. Nu mener de så at det pludselig er svinghjul, kobling og udrykkerleje som er defekt. Jeg har fået afvide fra flere at topstykket skal tjekkes, og tager så ud og snakker med chefen på værkstedet, som lige ud sagt er en nar overfor mig... Jeg siger til ham at jeg synes det er mærkeligt at to gange i træk hvor jeg henter bilen er der noget nyt galt med den, på trods af de mener de har prøvekørt den hvor den ingen mislyde sagde fra motoren.. Jeg har en længere diskussion med ham, da han mener de har prøvekørt den og at den først er gået i stykker når jeg har sat mig ind.. Han lavede grin med at jeg da i hvert fald ikke selv har kigget i motorenhjelmen da jeg hentede den første gang; fordi piger kender jo intet til biler ;)... nå men, så pludselig er der gået mere i stykker på trods af den har stået stille på deres værksted? Der er brugt en kvart tank diesel mens de har haft den? Der mangler skruer. Min trækkrog til foran manglede den ene gang, Den fandt de dog. Da de havde den ene skærmkant af, har de fået revet lak af og den smule rust der var, er pludselig MEGET mere nu. Plus skærmkanten ikke er sat ordentligt på. Prisen er pludselig sat op, de vil have penge for 3 remme, på trods af der kun er 2 på min bil? De vil ikke tjekke topstykket, men siger at hvis topstykket er i stykker, så vil de erstatte både topstykke, svinghjul, kobling og udrykkerleje, selvom han bliver ved med det i hvert fald intet har med dem at gøre, men alligevel vil han erstatte det, HVIS jeg kan bevise topstykket har taget skade??... nå men nu idag den 11.4.17 tog jeg ud til vw, ham chefen fra det andet værksted kontaktede mig og sagde vi kunne mødes ved vw med min bil som han i nogen dage havde lovet at transportere derud. Han kom så kørende i min bil, på trods af aftalen var der IKKE skulle køres mere i min bil, når vi ikke er sikre på hvad der er galt! Han skynder sig så at give mig skylden og køre, hvor jeg så bliver og snakker med vw. De mener så det er min gearkasse der er problemer med, og synes også at det hele fra det andet værksted lyder meget mærkeligt.... Hvad fanden kan jeg stille op??? Jeg står med en regning på 11000kr og har en bil der stadig ikke kan køre???? Den har ikke fejlet noget før i det halvanden år jeg har haft den.. Jeg mener for det første ikke jeg skal betale så mange penge når der nu er endnu flere problemer på trods af den netop har stået stille ved dem og intet fejlede før, og der så samtidig er alle de andre ting???
Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre? Kan jeg evt bede dem tage de reservedele ud de har sat i og så ikke betale dem noget, nu når de har haft den så mange gange inde og stadig ikke dur?
Eller hvad kan jeg gøre??? Jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre med alt det her...
Har kontakt til fdm også.
Det er forresten en touran 2.0 tdi kørt ca 250.000km og fra 2005.
jan 2007
Følger: 260 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.047
jan 2007
Følger: 260 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.047
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
jan 2007
Følger: 260 Følgere: 204 Biler: 29 Emner: 267 Svar: 9.047
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.156
Det kunne være dit multirem du filmede.
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
Og at mulitremmen sidder længere nede
okt 2008
Følger: 28 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 101 Svar: 1.156
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
Her er video af den tandrem de har sat på, hvor de også mener de har prøvekørt den uden problemer og at den først er blevet sådan efter jeg startede den..
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
Sådan her lød den fredag da jeg hentede den, hvor værkstedet mener det er svinghjul, vw mener det er gearkassen. Og andre mener det er noget i topstykket...
Lyden fra motoren kommer først efter jeg hentede den anden gang..
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Hvis en tandrem er så løs, at den kan hoppe over, vil det før eller siden lave en grum skade på ventiler, stempelkroner etc.
Jeg forstår så ikke hvordan udskiftning af en tandrem kan influere på koblingen?
De to ting har intet med hinanden at gøre mig bekendt?
Prøv om du alligevel ikke kan få på skrift, at de vi dække udgifterne såfremt der er sket skade på topstykket. Mundtlige aftaler kan man ikke komme ret langt med, hvis værkføreren løber fra sit ord.
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
(obs: til folk med ondt i bagdelen; det er ikke fordi jeg mener man skal lade være med at betale i almindelighed, kun når man bliver snydt)
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
Jeg skriver en mail til ham, i håb om at få svar på skrift så jeg har bevis der.
Jeg har heldigvis før vundet mod en mekaniker der prøvede at snyde mig ved pludselig at ville tage et par tusinde ekstra for et service, end den aftalte pris, på trods af det var mundtlig aftale, men Ja det er svært når det kun er mundtlig.. og det tog også lidt tid sidste gang, da det tager lidt tid at finde alle de forskellige regler omkring det.. også derfor jeg denne gang spørger her, i håb om nogen måske kender lidt til det og ved hvad jeg kan stille op
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
Vi har kigget og ude fra ser det fint ud, men det er jo svært at sige hvordan det inde i ser ud..
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
Men har haft to andre med, som har hørt alt hvad han har sagt, så er da ikke helt alene..
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 985
Har prøvet med skift af kobling. Det er 1 år siden nu, har stadig ikke betalt for vi finder aldrig hinanden..
Værkstedet har valgt at bogfører som tab, sagen er lukket.
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
Den har satme os sagt sådan da de prøvekørte den:-)
Det da for vildt den må da os trække af helveds til og gå pisse underlig det lyder da helt sygt godt nok:-)
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
Og ja jeg vil jo mene at de lyde også har været der når de har prøvet den.. også derfor jeg NÆGTER at tro på de har prøvet den :-)..
Den er også underlig at køre, i hvert fald den korte tur jeg havde i den..
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
Lyden forsvinder lidt, men ikke helt
nov 2006
Følger: 11 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 87 Svar: 1.099
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.378
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
nov 2012
Følger: 3 Følgere: 15 Biler: 5 Emner: 97 Svar: 3.086
men var tandremmen knækket da du afleverede bilen, eller kun halvdelen var tilbage? kan se du skriver 2 forskellige ting 2 forskellige steder?
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 39 Svar: 1.967
Ja det er dine egne ord, måske du vil forklare?
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.378
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
Myggen, rusten var nok inden under, men der er revet MEGET lak af efter skærmkanten er taget af, og ikke sat ordentligt på.
R. Synes bare det er mærkeligt at en bil der intet fejler udover en tandrem, kommer på et værksted bliver lavet hvor der stadig er fejl, kommer tilbage og pludselig er der endnu flere fejl, mangler en kvart tank diesel, plus alle de andre små ting
Men nu skal det heller ikke gå på hvad der er mærkeligt eller ej. Men hvad jeg kan stille op i denne situation, med et værksted der hverken vil tjekke topstykke eller noget, har gjort det meget dyrer end aftalt, der mangler skruer rundt omkring, den røg en del fra olien osv. Efter det med tandremmen ved dem
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 23
okt 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 50
Jeg føler VIRKELIGT med Dig - jeg har selv været grueligt meget igennem: Startende med, at min ellers udmærkede bil uden særlige fejl skulle tjekkes før rutine-syn: Jeg havde fra starten bestilt nogle nye gummilister til dørene og bagageklappen, da de var blevet meget slappe (bilen er fra 1995, men velholdt på alle måder), og jeg vidste godt, at listerne ville koste over 5000,- incl. montering. Båtnakken kørte bilen til syn og begyndte uden min viden at skære og svejse i bærende dele i bag - sikkert korrekt, at der var rust dér, men desværre svejsede han det skævt sammen og sporede ikke bilen bagefter. – Det tog over en uge før jeg fik bilen igen og opdagede utallige fejl. Han havde ellers været min gode dækmand siden 2002 -
- Jeg henvendte mig til FDM flere gange, men fik ingen hjælp - jeg klagede til bilklagenævnet, men først blev min sag (efter jeg havde fået kvittering for indbetalt gebyr) væk for dem, og derefter var der 6-8 måneders ventetid. I mellemtiden sendte båtnakken min regning på over 25000,- (for den tid han havde brugt på at ødelægge min bil: enkelt detalje: bagkofangeren sat fast med elektrikerstrips og bolte direkte igennem chassiet) til inkasso. Jeg skrev og forklarede sagen vedlagt dokumentation. Inkasso-advokaten sendte min sag til byretten.
Jeg bad om syn og skøn og forudbetalte 8000,- for dét, der viste sig at være under 10 minutter i et værksted i en anden by - båtnakken kom ud af værkstedets kontor sammen med syns- og skønsmanden lige før min bil skulle undersøges... - Jeg blev dømt i byretten til at betale alle omkostninger og de 25000,- + påløbne renter i den tid det tog. Jeg har naturligvis haft advokat, som skulle hjælpe mig, men efter 3 advokatskift, hvor de alle blot afkrævede mig mange penge og ikke hjalp med noget som helst, gav jeg op. –
Jeg har nu efter flere forsøg fundet en lille mekaniker i en naboby :o) - Jeg havde, ligesom Du dokumentation for alt, men dommeren i byretten ville ikke se hverken bilen, fotos, videoklip, fakturaer for afhjælpning af de fejl båtnakken havde påført min bil, reservedele hvor man på sliddet kunne se, at de havde siddet forkert siden båtnakken havde udskiftet dem (jeg har også nogle af de reservedele, han udskiftede, selv om de var ok) (i en ankesag i landsretten skal kun de beviser, der er bedømt i byretten vurderes igen, så dét opgav jeg også) - alt i alt en RIGTIG grim historie, der startede med at bilen skulle være synet rutinemæssigt inden 2/2-2013...
Du lyder til at have tjek på det, men som kvinde må jeg konstatere, at det ikke altid er nok at have ret for at få ret - Det værste er næsten, at man jo har brug for sin bil hver dag…
RIGTIG MEGET held og lykke til Dig!
De allerbedste hilsener
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.060
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
Kan du ikke smide et billede af den skærmkant og det rust der? Det lyder meget underligt.
Derudover kan jeg ikke se de film du har uploadet. Kan du smide dem ind her på siden?
feb 2017
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 48
Hvis en tandrem knækker eller hopper for mange tænder, så bliver ventilerne beskadiget i motoren med mindre at stemplerne er designet til at undgå ventilerede i tilfælde af remmen knækker, hvilket jeg ikke tror den motor er konstrueret til.
Det undre mig at værkstedet vælger at skifte tandrem plus div. ting uden at undersøge om ventilerne er blevet beskadiget.
Jeg mener (uden at have set den) at din motor har mistet kompression efter at ventilerne er blevet beskadiget.
Det lyder ikke som en gearkasse, kobling eller svinghjul som er færdig.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.268
feb 2017
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 48
Det kommer vel an på hvor mange tænder den er hoppet.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 616 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.672
Hvis værkstedet ikke har undersøgt motoren grundigt, så har de meget svært ved at frasige sig ansvaret for den lyd der var i motoren da du hentede den, så må deres forsikring træde til.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 511 Emner: 208 Svar: 1.051
Det er en lortesituation og jeg tror den slags sker for alle mulige danskere hver eneste dag - de skriver bare ikke i et forum som dette.
dec 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 10
Jeg sidder lige tilbage med et par spørgsmål for at kommentere yderligere.
1: har du købt bilen hos det pågældende værksted? Hvis ja, hvor længe siden? Eller er værkstedet blot et tilfældigt valg eller det værksted du har brugt tidligere?
2: jeg forstår ikke helt hvorfor værkstedet nægter at ville tjekke om toppen/ventiler osv. har taget skade? Hvad er deres begrundelse herfor?
Problemer med værksted