{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Mazda 323 bremser skævt {{forumTopicSubject}}

Har lige haft min mazdmazda 323 97 til syn og den kom ikke igennem og har fået en anmærkning om at den bremser 1 sekund for langsomt på venstre baghjul.

De sagde der kunne være luftbobler i systemet, så jeg udluftede alle 4 hjul i rækkefølge.
Da jeg kommer til venstre baghjul kan jeg ikke få pedalen til at falde under udluftning som var nemt på de andre hjul.

Hvad kan det være? er den tilstoppet og hvordan renser man det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mazda 323 bremser skævt
  • #2   23. maj 2017 Det kan godt lade sig gør, men er svær at trykke tilbage.
    Bremseslange, er det noget man selv kan udskifte ?


  • #3   23. maj 2017 har den en lastventil, så kan den være rustet fast.

    eller som i er inde på en defekt bremse slange

    eller en hjul cylinder eller kaliber,
    som er rustet fast


  • #4   23. maj 2017 Der er udskiftet hjulcylinder da den var utæt, men det havde ikke fixet problemet.

    Hvor sidder lastventilen?


  • #6   23. maj 2017 Nu har jeg desværre aldrig hørt om en lastventil og har heller ik spurgt om hvordan man gør, men om muligheden er der udenom en mekaniker.

  • #7   23. maj 2017 hvis den har,
    sidder den inden under bunden,
    ognhar forbindelse mellem bærearm/bagbro og bunden af bilen

    man kan følge bremse rør ind under bilen og se om den har en


  • #8   23. maj 2017 Jeg har haft en 323 som gjorde det samme, og det viste sig at det var en defekt ventil i abs blokken.
    Jeg lod den gå uden om blokken, på de to hjul.
    Jeg kørte i den til den skulle til syn og skrottede den.


  • #9   23. maj 2017 Hvis man først begynder at lave egne systemer udenom ABS'en, kunne man lige så godt køre rundt uden bremser på baghjulene. Det er lige så tosset, som risikoen for at baghjulene blokerer under en hård opbremsning. Så er man sikker på, at opnå en snurretur man sent vil glemme.

  • #10   23. maj 2017 Bilen bremser fint nok og har kørt den i over et år.
    Jeg købte den af en ældre mand som ikke har kørt særlig meget i den.
    Den har nu nået 120.000 og det vil være synd at skrotte den.


  • #11   23. maj 2017 Allan
    hvis din alder er korrekt, så var der jo ikk abs da du var 18 år, så tror du selv på det du siger.
    For så ville alle biler uden abs i trafikken idag jo være livsfarlige.
    og dem er der jo mange af endnu, og måden man kører på har nu også rigtig meget at sige.
    og nu var mit problem nu ikke på baghjulene. smiley

    Cicko

    Min havde gået 156.000 km.
    gav selv 2500 for den. og synede den 1 gang, og havde den i knap 4 år., og trængte til noget andet.


  • #12   31. maj 2017 Mange ældre biler før ABS havde reduktion af bremsevirkningen på baghjulene med det ene formål at undgå overbremsning.
    Enten som lastafhængig regulering, eller en fast begrænsning.
    ABS er en videreudvikling af ALB som var de første mekaniske Storm P. udgaver, men de virkede efter hensigten. Som regel. Især hvis folk kiggede efter remme, undlod at pille ved kontakter og relæer m.v.

    De biler var typegodkendt med det. Det kan man næppe påstå det er, hvis man begynder at ændre på systemerne efter forgodtbefindende.
    Tror du selv på, at det ville have skyggen af en chance for godkendelse?
    Nej, vel? Ergo er der en god grund til, at holde sig til det fabrikkerne har monteret.

    Jeg kan love dig, at jeg er gammel nok til at have kørt med et-kreds bremser, snekke/rulle styretøjer og baghjulstræk.
    Også med spær på bagtøjet og biler uden bremseforstærker.
    Servostyring var absolut heller ikke hverdagskost dengang, så jeg ved godt hvad betydning det har at pille i så vitale dele som bremser.


Kommentér på:
Mazda 323 bremser skævt

Annonce