1.055 visninger
|
Oprettet:
Mazda 323 bremser skævt {{forumTopicSubject}}
Har lige haft min mazdmazda 323 97 til syn og den kom ikke igennem og har fået en anmærkning om at den bremser 1 sekund for langsomt på venstre baghjul.
De sagde der kunne være luftbobler i systemet, så jeg udluftede alle 4 hjul i rækkefølge.
Da jeg kommer til venstre baghjul kan jeg ikke få pedalen til at falde under udluftning som var nemt på de andre hjul.
Hvad kan det være? er den tilstoppet og hvordan renser man det?
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 6
Bremseslange, er det noget man selv kan udskifte ?
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.128
eller som i er inde på en defekt bremse slange
eller en hjul cylinder eller kaliber,
som er rustet fast
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 6
Hvor sidder lastventilen?
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 6
nov 2005
Følgere: 166 Biler: 5 Emner: 172 Svar: 12.128
sidder den inden under bunden,
ognhar forbindelse mellem bærearm/bagbro og bunden af bilen
man kan følge bremse rør ind under bilen og se om den har en
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Jeg lod den gå uden om blokken, på de to hjul.
Jeg kørte i den til den skulle til syn og skrottede den.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 6
Jeg købte den af en ældre mand som ikke har kørt særlig meget i den.
Den har nu nået 120.000 og det vil være synd at skrotte den.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
hvis din alder er korrekt, så var der jo ikk abs da du var 18 år, så tror du selv på det du siger.
For så ville alle biler uden abs i trafikken idag jo være livsfarlige.
og dem er der jo mange af endnu, og måden man kører på har nu også rigtig meget at sige.
og nu var mit problem nu ikke på baghjulene.
Cicko
Min havde gået 156.000 km.
gav selv 2500 for den. og synede den 1 gang, og havde den i knap 4 år., og trængte til noget andet.
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Enten som lastafhængig regulering, eller en fast begrænsning.
ABS er en videreudvikling af ALB som var de første mekaniske Storm P. udgaver, men de virkede efter hensigten. Som regel. Især hvis folk kiggede efter remme, undlod at pille ved kontakter og relæer m.v.
De biler var typegodkendt med det. Det kan man næppe påstå det er, hvis man begynder at ændre på systemerne efter forgodtbefindende.
Tror du selv på, at det ville have skyggen af en chance for godkendelse?
Nej, vel? Ergo er der en god grund til, at holde sig til det fabrikkerne har monteret.
Jeg kan love dig, at jeg er gammel nok til at have kørt med et-kreds bremser, snekke/rulle styretøjer og baghjulstræk.
Også med spær på bagtøjet og biler uden bremseforstærker.
Servostyring var absolut heller ikke hverdagskost dengang, så jeg ved godt hvad betydning det har at pille i så vitale dele som bremser.
Mazda 323 bremser skævt