{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

mazda 323 bremser {{forumTopicSubject}}

hej.
jeg er ved at kigge på min svogers bil. den opfører sig sært med bremserne. den kan stort set ikke bremse og bremsepedalen er stenhård. samtidig kommer der stort set ingen væske til højre baghjul. jeg har efter mekanikerens råd skiftet lastventilen. dette har intet hjulpet.
hvad har i af ideer herinde?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mazda 323 bremser
  • #1   6. mar 2016 Når du afprøver om der kommer bremsevæske til baghjulet, har du så hævet bilen så hjulene ikke står på jorden?

    Så lukker lastventilen nemlig.

    Ellers, tjek bremsekraftforstærkeren, det lyder til den fejler


  • #2   6. mar 2016 jeg tvivler på den lukker helt af hvis man hæver bilen. for jeg har skiftet hjulcylinderen i venstre side, og der kommer fint bremsevæske frem til den, hvordan testes om bremseforstærkeren duer?

  • #3   6. mar 2016 Bremseforstærkeren har intet med det at gøre.
    Kommer der bremsevæske ud af lastventilen der hvor bremserøret til højre baghjul skal sidde?


  • #4   6. mar 2016 Hvis lastventilen består af to nåleventiler og en bro der vipper over en stift, så kan du godt opleve den gør sådan der fordi den ene nål slår ud før den anden og holder på nålen til den anden side.

    Alternativt, prøv at parker bilen et sted hvor du kan kravle ind under den og åbne udluftningsniplen mens den står på alle 4 hjul, og prøv at pumpe igen smiley

    Bremsekraftforstærkeren tjekkes ved, at hvis man slukker bilen, pumper hårdt på bremsepedalen 15-20 gange, holder en fod nogenlunde hårdt på pedalen, og så start bilen. Så skal pedalen synke.


  • #5   6. mar 2016 På min er det abs blok der har sat sig i en ventil, men bare på forhjul i højre side.
    Så jeg gik bare uden om blokken, for det kunne ikke betale sig at skifte pga. alderen på bilen.


  • #6   6. mar 2016 Buggi. Hvis det var abs blokken, ville den så ikke melde fejl på abs lampen?

  • #7   6. mar 2016 #4.
    Uanset hvad jeg gør er pedalen stenhård. Har lige haft den klodset op, så forhjulene var fri fra jorden. Jeg satte den i gear og startede den. Men da jeg så prøvede at bremse, skete der bare ikke en skid. Man burde da kunne "stalle" den ved at bremse den mens den er i gear.


  • #8   6. mar 2016 Min 323 viser ingen fejl på abs, den sender bare ikke tryk ud til hjulet...

    Jeg bøvlede også lidt, og valgte så at afmontere batteri, så jeg kunne komme til abs blokken, hvor jeg løsnede et rør af gangen for at se om der kom væske ud, både ved indgang og ved udgang på på blokken.

    Grunden til det var at jeg ikke selv kører i bilen til dagligt, men en dag jeg skulle bruge den, testede jeg bremserne hvor der var lidt vådt, og bilen trak til venstre, selv om abs, gik i gang, og dette fordi den overhovedet ikke gav væske til højre forhjul...

    Du kan selvfølgelig også have slanger der er kolapset, og selv om bremseregulatoren ikke skulle virke til i bag, skulle den jo stadig kunne bremse foran...
    Mener endda at det er koblet sådan sammen på 323 at højre forhjul kører i samme side som venstre baghjul.
    Sidder er ikke ude i motorum, en sammen kobling som styrer tryk for og bag, op mod kabinen, for de kan også drille hvis der sider sådan en...


  • #9   6. mar 2016 Og til 7# så ja du skulle kunne kvæle motoren, når du gør som du skriver.

  • #10   6. mar 2016 Du mener en lastventil? Jo der sidder sådan en og den er skiftet til en brugt fra en hugger, som er testet. Den giver mig sgu grå hår den bil. Jeg har haft bremseslangen afmonteret, fra det baghjul der ikke bremser, og der kom heller ikke bremsevæske ud fra bremserøret.

  • #11   6. mar 2016 Jo, et kryds, men start nu ved hoved cylinderen, og løsn det ene bremserør, mens du har en til at trykke på bremsepedalen, så skal det jo komme væske ud, og pedalen skal synke, og gør den det, så spænd bremsrøret til igen, og gentag det ved nummer to bremserør.

    Hvis det virker, så gå videre til abs blokken, der hvor der sider 4 rør ved siden af hinanden, for det er afgangen på blokken, og du kan jo følge dem du ikke skal løsne oppe fra hovedcylinderen.

    Og kommer der væske ud der ved alle 4 rør, så må du gå videre.
    Hvis der som jeg skrev sider et kryds på væggen ind mod kabinen, som kan være en regulator så test denne på samme måde.

    I kan selvfølgelig også gå modsatte vej, fra hjul og opefter.


  • #12   6. mar 2016 Ja jeg må lige skaffe en hjælper så. Tak for hjælpen indtil videre. ?

  • #13   6. mar 2016 ok, hvor er du fra.

  • #14   6. mar 2016 jeg bor lidt vest for horsens


  • #15   6. mar 2016 Ok, kunne evt. give en hånd på et tidspunkt, bor selv lidt vest for Vejle, hvis du kører surt i det smiley

  • #16   6. mar 2016 det kan være jeg holder dig lidt op på det så. jeg arbejder desværre på lidt skæve tidspunkter.

  • #17   6. mar 2016 oki

  • #18   10. mar 2016 Hej. Så blev den fikset. Der var abs blokken der var feset af. Fandt heldigvis en brugt til en ok pris. Så har brugt et par dage på at fikse det.

Kommentér på:
mazda 323 bremser

Annonce