{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.696 visninger | Oprettet:

Emil R
Emil R
Tilmeldt:
5. aug 2017
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 5

Første pendlerbil {{forumTopicSubject}}

Kære Bilgalleri,

Jeg står i den situation, at jeg skal bruge en pendlerbil. Mit nye job kræver, at jeg skal pendle fra Vejle til Svendborg hver dag (220 km. ca.)
Jeg har i sinde at bruge bilen fra nu, og de næste 2 år frem. Vil sammenlagt vil løbe op i 120.000-130.000 km ca. inden jeg skal af med den.

Spørgsmålet er nu: Hvilken bil skal jeg købe? Det er min første gang på markedet, så gode råd er velkomne.

Mit budget er omkring 50 tusinde.

Jeg har kigget på en Renault Twingo, fra 2013 med 19.000 km på klokken.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/twingo/12-16v-authentique-eco2-3d/3240999#opinions


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første pendlerbil
  • Emil R
    Emil R Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 5
    #2   5. aug 2017 Hej Chris

    Det er motorvej hele vejen, så en dieselbil, vil helt sikkert være mest optimal.
    Jeg synes bare det er svært, at finde en fornuftig diesel til under 50.000 kroner, som ikke har kørt alt for mange km.


  • #4   5. aug 2017 Gør dig selv en tjeneste og kig på den her i stedet for. Kørestillingen i en Twingo er som i en traktor, og så er sæderne elendige. Denne eller en tilsvarende vil være et bedre køb for dig på alle punkter, super økonomisk og driftsikker bil.

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-iii/15-dci-75-avantage-5d/3342726


  • #5   5. aug 2017 Godt nok lidt over budget, men du skal jo også slå lidt af prisen smiley
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/207/16-hdi-90-5d/3363147
    Rigtig meget bil for pengene.

    Har selv pendlet i 207, med 40000 km/år, og jeg oplevede aldrig problemer.
    Overholdt selvfølgelig service, og det eneste ekstra jeg fik lavet, var et tærret bundkar.


  • #6   5. aug 2017 Enig med Søren. God og driftssikker bil (har selv en magen til den han henviser til)
    Langt på literen og billig ejerafgift


  • Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

    Emner: 3 Svar: 66
    #7   5. aug 2017 hold dig væk fra franske biler. der er kun bøvl med dem smiley

  • #8   5. aug 2017 #7

    De er sgu ikke værre end andre biler, hvis du tager biler indenfor de sidste ti år, har eks. VW været et af de absolut værste mærker, når det kommer til dyre rep. ALLE biler har fejl, så den klassiske "hold dig væk fra franske biler" hører fortiden til.


  • Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

    Emner: 3 Svar: 66
    #9   5. aug 2017 kender flere peugeot mekenikere de vil sgu ikke køre fransk. gæt hvorfor?

  • Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

    Emner: 3 Svar: 66
    #11   5. aug 2017 De franske biler er generelt kendt for mange el-fejl i dag, som kan være alt lige fra elruder til motorstyring.
    Bilen har følgende fejl og problemer:
    - Motor
    - Gearkasse
    - Interiør
    - Elektronisk funktionalitet inde
    - Unormal støj
    - Generel funktionalitet
    - Karrosseri....og jeg taler af erfaring,, arbejder ved peugeot smiley


  • #12   5. aug 2017 Selv nyere modeller lider af lakfejl og ruster .
    Der er masser af elektroniske problemer også på helt nye modeller

    dette gælder også de franske...

    kender 3 mekanikere der arbejder på et fransk mærke værksted og de kører så absolut ikke fransk.... pga de ser fejlene hver dag.. smiley


  • #13   5. aug 2017 Der er fejl på alle biler, evt. Noget Fiesta/ Corsa eller Swift diesel

  • #14   5. aug 2017 Fransk havde førhen en masse problemer.
    Men som tidligere skrevet, så hører det fortiden til.
    Trods der sidder 2 her i tråden og postulere, at franske biler er fyldt med fejl, så påviser flere undersøgelser det modsatte.

    Guys hold jer til spørgsmålet, i stedet for at diskutere fejl på biler smiley


  • #15   5. aug 2017 ja men det er da sjovt at den ene udelukkende laver reklamationer... elfejl på elfejl og så avancerede er de nu heller ikke...

    men alle biler har fejl..
    men af de to der er linket til ville jeg tage Clioen...


  • #16   5. aug 2017 Har nu aldrig haft en elfejl på vores 208'er dog har den fået ny ecu samt ledningsnet til Adblue men det var en tilbagekaldelse smiley Har også fået nye airbagshalløj på vores Toyota som ellers skulle være pålideligt

    Mekanisk har der hellere ikke været noget, smadrede intercooleren ved en påkørsel og så længe motorlampen ikke lyste kunne jeg bare kører videre sagde Peugeot assistance (via telefon) det kostede dig en turbo da den ikke var tilfreds med en lang tur hjem på motorvej med utæt IC men det var jo en forsikringsskade
    Interiøret er jo meget en smagssag men synes det er pænt men plast

    Unormalt støj er der en hel del af, kører stadig på vinterdæk og de runger og larmer helt vildt især når temperaturen når 20 grader

    Fik omlakeret bagklap da der var et lille støvkorn ved en pynteliste men det var nu værkføreren der selv opdagede det og sagde det skulle lakeres om, så fin service bestemt

    Service koster desuden kun 1/3 af vores Toyota og inkludere opdatering af skærmen smiley


  • #17   5. aug 2017 Der var faktisk en elfejl da den ene nummerpladelygte pære var sprunget (smadret glas) nok i forbindelse med omlakering, dog brændte den først ud et par mdr senere og har selv ofret de 8 kr en ny pærer kostede...

  • Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

    Emner: 3 Svar: 66
    #19   6. aug 2017 franskmand er gode til at lave undertøj og vin, det er også eneste smiley

  • #20   6. aug 2017 Ja nu må i allesammen hellere høre efter hvad en 18 årig mekanikerlærling ved, og hvad hans venner har fortalt ham pga. den meget meget lange livserfaring. Vi andre der har haft biler i 20 år, japanske,tyske, franske osv ved jo ikke en skid vel. Men det er lidt sjovt, for det er ikke andet end 9md siden, du spurgte ind til TSI motoren, og der fik du masser af viden om fejlene på denne. Ingen biler er fejlfrie, alle har fejl og går i stykker, og så er den ikke længere.

  • Emil R
    Emil R Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 5
    #26   6. aug 2017 Det eneste der bekymrer mig en smule, på de biler i har linket, er det høje kilometer antal. Jeg er bange for at skaderne stille og roligt vil begynde at forekomme efter de første 100.000 km.

  • #28   6. aug 2017 80.000-100.000km er ingenting for en diesel, du skal bare sørge for at købe én der er serviceret. Du skulle være mere bekymret, hvis den kun havde kørt 30.000 for så kunne du være sikker på at de havde haft det helt forkerte kørselsmønster for en diesel. Ja en Yaris er også en fin bil, men hvis den ikke har noget partikelfilter ville jeg gå langt udenom den. Så koster den næsten 5k om året i ejerafgift inkl. strafafgift, og det bliver kun dyrere/værre i fremtiden. Der vil komme flere tiltag, som gør det dyrere at køre uden partikelfilter på en diesel med tiden, så den vil miste værdien som afgifterne stiger

  • #30   6. aug 2017 Oki, jamen jeg ved ikke hvornår de fik partikelfilter, derfor jeg skrev "hvis den ikke har" smiley så er det sgu en fin bil sådan en lille Yaris. Til gengæld var der et hav af problemer med Toyota's større D4D motorer i de årgange, men igen ingen biler er perfekte, det handler bare om at lave noget research, og så købe den bil der er "mindst" umulig smiley

  • #32   6. aug 2017 Dyser gik også i stykker hvis man kiggede forkert på dem, på en Mandag!

  • Emil R
    Emil R Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 5
    #34   6. aug 2017 Tak for alt den gode feedback - Umiddelbart står valget nu i mellem en Renault Clio ( http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-iii/15-dci-75-avantage-5d/3342726#opinions)

    og en Toyota Yaris ( http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/yaris/14-d-4d-luna/3361922)

    Beggge biler ser fordelagtige ud


  • #35   6. aug 2017 Begge er fine valg Emil. Prøv dem begge, tjek servicebog og den generelle stand, og køb den du bedst kan lide (husk nu at tjekke at den Yaris har partikelfilter) vil som sagt fraråde at købe uden. Ville ikke overraske mig, hvis der kommer en endnu mere omfattende heksejagt på dieselbiler uden DPF, inden for kort tid

  • #36   8. aug 2017 Kan se de to du linker til ikke har fartpilot. Jeg vil stærkt anbefale dig, at købe en med fartpilot.

  • Henrik S
    Henrik S Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
    #37   9. aug 2017 Du er på rette vej.

    Som flere er inde på, så HOLD DIG FRA PEUGEOT/CITROÉN. De kører godt, er billige og bliver hurtigt "kontantbiler" - men det er der en grund til!

    Der er altid noget i vejen. Det er ikke fordi de er specielt dyre at reparere på - der er bare altid noget at reparere.

    Der er altid en lampe der lyser og en ny fejlmelding i displayet. Så knækker der en fjeder, så er bundkarret tæret, så dør radioen, så sætter caliprene sig, så virker termometeret pludseligt ikke, så er der "pollution fault", så går der en dyse, så er turboen defekt, så endnu en dyse, så er det slut med aircondition osv. osv. - og så skal du i øvrigt huske de årlige bremseskift og de ugentlige pæreskift...(ovenstående er blot nogle af de fejl jeg har set på den samme 207 over fire år og 75kkm).

    Dette franske ry kan dog være til din fordel - Clio´en er fransk, som det ses på afskrivningen - men ikke så fransk som PSA ;-). Der vil være noget at reparere på, men slet ikke i nærheden af en Peugeot.
    Så du kan altså få en bil, som er under 5 år gammel og har kørt meget lidt.

    Jeg ville dog stadig vælge Yaris´en. Den skal have olie, filtre osv. efter bogen, og så kommer du nok til at skifte bremseklodser foran en enkelt gang - men så bør der heller ikke være mere. Og om tre år og 150kkm er den stadig mere værd end Clio´en. Så er den nemlig en godt tilkørt Yaris, mens Clio´en er godt slidt.

    Den der med de mange fejl efter 100kkm holder altså ikke mere - generelt. Den er fra tiden med Kadett og Sierra...og selvom den rolle nu så elegant er overtaget af folkevogn, er det altså ikke det generelle billede mere - ikke engang for en Clio...

    Helt galt går det med Yaris´en. Der er aldrig noget at bemærke. Den er et gennemført kedeligt bekendtskab - hver eneste dag. Og det skal forstås helt bogstaveligt. Du skal ikke koncentrere dig om din bil - og du kan ikke bruge den som undskyldning for at redde dig en fridag eller bage på hende den lækre på værkstedet. Hvis du har det behov, må du vælge en Peugeot ;-).

    Partikelfiltret kan du være ligeglad med - i hvert fald ud fra en økonomisk betragtning. Det koster en tusse om året at mangle, ja. Men med dit kørselsbehov koster det væsentligt mere pr. km. med filtret (udskiftning). Jeg tror ikke på en drastisk ændring af dette inden for din tidshorisont.

    Til gengæld ville jeg køre direkte på et værksted og få eftermonteret en fartpilot. Den ville jeg simpelthen ikke undvære med så mange kilometer på motorvej hver dag!


  • #38   9. aug 2017 Jeg så engeng en test med fejl på nye biler.. det jeg husker tydeligst var audi lå på sidstepladsen. I toppen tog honda førstepladsen toyota på andenpladsen og mercedes på tredjepladsen. .
    jeg ville gå efter en toyota hvis det skulle være en driftsikker bil


  • Emil R
    Emil R Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 5
    #40   12. aug 2017 @Henrik S mange tak for dit omfattende svar, så vel som alle andre, der har deltaget i tråden. Endte med en Renault Clio, til 51.000 inklusiv plader og ny lakering. Jeg har tænkt mig at få monteret en fart pilot også.

  • #42   12. aug 2017 Reservepusher: du finder da heller ikke en rigtig vagman som vil indrømme deres biler er værre en franske biler.. de ruster og går i stykker på fuld drøn..

  • #44   12. aug 2017 men jeg mener stadig at elektronikken sejler på de franske.. og så kører de forfærdeligt haha

Kommentér på:
Første pendlerbil

Annonce