2.662 visninger
|
Oprettet:
Første pendlerbil {{forumTopicSubject}}
Kære Bilgalleri,
Jeg står i den situation, at jeg skal bruge en pendlerbil. Mit nye job kræver, at jeg skal pendle fra Vejle til Svendborg hver dag (220 km. ca.)
Jeg har i sinde at bruge bilen fra nu, og de næste 2 år frem. Vil sammenlagt vil løbe op i 120.000-130.000 km ca. inden jeg skal af med den.
Spørgsmålet er nu: Hvilken bil skal jeg købe? Det er min første gang på markedet, så gode råd er velkomne.
Mit budget er omkring 50 tusinde.
Jeg har kigget på en Renault Twingo, fra 2013 med 19.000 km på klokken.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/twingo/12-16v-authentique-eco2-3d/3240999#opinions
aug 2017
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 5
Det er motorvej hele vejen, så en dieselbil, vil helt sikkert være mest optimal.
Jeg synes bare det er svært, at finde en fornuftig diesel til under 50.000 kroner, som ikke har kørt alt for mange km.
jun 2007
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 231
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/renault/clio-iii/15-dci-75-avantage-5d/3342726
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 17 Emner: 8 Svar: 849
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/207/16-hdi-90-5d/3363147
Rigtig meget bil for pengene.
Har selv pendlet i 207, med 40000 km/år, og jeg oplevede aldrig problemer.
Overholdt selvfølgelig service, og det eneste ekstra jeg fik lavet, var et tærret bundkar.
jan 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 91
Langt på literen og billig ejerafgift
okt 2016
Emner: 3 Svar: 66
jun 2007
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 231
De er sgu ikke værre end andre biler, hvis du tager biler indenfor de sidste ti år, har eks. VW været et af de absolut værste mærker, når det kommer til dyre rep. ALLE biler har fejl, så den klassiske "hold dig væk fra franske biler" hører fortiden til.
okt 2016
Emner: 3 Svar: 66
okt 2016
Emner: 3 Svar: 66
Bilen har følgende fejl og problemer:
- Motor
- Gearkasse
- Interiør
- Elektronisk funktionalitet inde
- Unormal støj
- Generel funktionalitet
- Karrosseri....og jeg taler af erfaring,, arbejder ved peugeot
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 622
Der er masser af elektroniske problemer også på helt nye modeller
dette gælder også de franske...
kender 3 mekanikere der arbejder på et fransk mærke værksted og de kører så absolut ikke fransk.... pga de ser fejlene hver dag..
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 61
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 17 Emner: 8 Svar: 849
Men som tidligere skrevet, så hører det fortiden til.
Trods der sidder 2 her i tråden og postulere, at franske biler er fyldt med fejl, så påviser flere undersøgelser det modsatte.
Guys hold jer til spørgsmålet, i stedet for at diskutere fejl på biler
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 622
men alle biler har fejl..
men af de to der er linket til ville jeg tage Clioen...
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
Mekanisk har der hellere ikke været noget, smadrede intercooleren ved en påkørsel og så længe motorlampen ikke lyste kunne jeg bare kører videre sagde Peugeot assistance (via telefon) det kostede dig en turbo da den ikke var tilfreds med en lang tur hjem på motorvej med utæt IC men det var jo en forsikringsskade
Interiøret er jo meget en smagssag men synes det er pænt men plast
Unormalt støj er der en hel del af, kører stadig på vinterdæk og de runger og larmer helt vildt især når temperaturen når 20 grader
Fik omlakeret bagklap da der var et lille støvkorn ved en pynteliste men det var nu værkføreren der selv opdagede det og sagde det skulle lakeres om, så fin service bestemt
Service koster desuden kun 1/3 af vores Toyota og inkludere opdatering af skærmen
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 38 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 5.493
okt 2016
Emner: 3 Svar: 66
jun 2007
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 231
aug 2017
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 5
jun 2007
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 231
jun 2007
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 231
jun 2007
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 231
aug 2017
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 5
og en Toyota Yaris ( http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/yaris/14-d-4d-luna/3361922)
Beggge biler ser fordelagtige ud
jun 2007
Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 231
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 17 Emner: 8 Svar: 849
jul 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 86
Som flere er inde på, så HOLD DIG FRA PEUGEOT/CITROÉN. De kører godt, er billige og bliver hurtigt "kontantbiler" - men det er der en grund til!
Der er altid noget i vejen. Det er ikke fordi de er specielt dyre at reparere på - der er bare altid noget at reparere.
Der er altid en lampe der lyser og en ny fejlmelding i displayet. Så knækker der en fjeder, så er bundkarret tæret, så dør radioen, så sætter caliprene sig, så virker termometeret pludseligt ikke, så er der "pollution fault", så går der en dyse, så er turboen defekt, så endnu en dyse, så er det slut med aircondition osv. osv. - og så skal du i øvrigt huske de årlige bremseskift og de ugentlige pæreskift...(ovenstående er blot nogle af de fejl jeg har set på den samme 207 over fire år og 75kkm).
Dette franske ry kan dog være til din fordel - Clio´en er fransk, som det ses på afskrivningen - men ikke så fransk som PSA ;-). Der vil være noget at reparere på, men slet ikke i nærheden af en Peugeot.
Så du kan altså få en bil, som er under 5 år gammel og har kørt meget lidt.
Jeg ville dog stadig vælge Yaris´en. Den skal have olie, filtre osv. efter bogen, og så kommer du nok til at skifte bremseklodser foran en enkelt gang - men så bør der heller ikke være mere. Og om tre år og 150kkm er den stadig mere værd end Clio´en. Så er den nemlig en godt tilkørt Yaris, mens Clio´en er godt slidt.
Den der med de mange fejl efter 100kkm holder altså ikke mere - generelt. Den er fra tiden med Kadett og Sierra...og selvom den rolle nu så elegant er overtaget af folkevogn, er det altså ikke det generelle billede mere - ikke engang for en Clio...
Helt galt går det med Yaris´en. Der er aldrig noget at bemærke. Den er et gennemført kedeligt bekendtskab - hver eneste dag. Og det skal forstås helt bogstaveligt. Du skal ikke koncentrere dig om din bil - og du kan ikke bruge den som undskyldning for at redde dig en fridag eller bage på hende den lækre på værkstedet. Hvis du har det behov, må du vælge en Peugeot ;-).
Partikelfiltret kan du være ligeglad med - i hvert fald ud fra en økonomisk betragtning. Det koster en tusse om året at mangle, ja. Men med dit kørselsbehov koster det væsentligt mere pr. km. med filtret (udskiftning). Jeg tror ikke på en drastisk ændring af dette inden for din tidshorisont.
Til gengæld ville jeg køre direkte på et værksted og få eftermonteret en fartpilot. Den ville jeg simpelthen ikke undvære med så mange kilometer på motorvej hver dag!
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 204
jeg ville gå efter en toyota hvis det skulle være en driftsikker bil
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 204
aug 2017
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 5
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 204
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 85 Biler: 1 Emner: 6 Svar: 204
Første pendlerbil