Spørgsmål om automatgear {{forumTopicSubject}}
Hej, jeg er begyndt at kigge på en ny bil, og overvejer automatgear.
Jeg har tidligere lånt en Aygo fra 2011-12, hvor man kunne mærke når bilen skiftede gear, og bruger nu en Yaris på arbejdet med hybrid, hvor man ikke kan mærke, når man skifter.
Kan man stadig mærke skiftet, når bilen skifter gear, eller er det forsvundet i de nyere udgaver?
Når jeg går ind og kigger lidt data om biler bruger de forskellige mærker nogle lidt forskellige typer automatgear. (TripTonic, Formel 1 osv.)
Er der generelt nogen forskel på det?
Er der forskel på om man vælger en bil med 2 gear eller 5 gear?
Håber i kan hjælpe mig med mine spørgsmål
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 3.901
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 230
I den pris klasse er den klart bedre end Seat Mii, UP og Citigo da jeg test prøvede dem inden.
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
havde en 2017 Peugeot Partner som lånebil med "automat gear" (er vist elektronisk gearskifte).. det var man famne ikke i tvivl om hvornår den skrammel gearskifter skiftede,, den hoppede som det bare var en on off styring på koblingen
aug 2007
Følger: 7 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 230
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.140
En hybrid tilpasser gearskiftet og afhjælper evt fald i moment fra brændstofmotor med elmotor, så overgangen er totalt flydende.
En Golf GTE er noget af det vildeste jeg har prøvet, med DSG gearkasse.
okt 2006
Følger: 119 Følgere: 125 Biler: 14 Emner: 45 Svar: 2.140
Jeg kører selv pt i en Bora 2.0 benzin fra 2000 af, den kører rigtig godt i gearkassen.
Ford's powershift fungere også ganske fornuftigt, men skal dog serviceres ret ofte (Filteret sidder på siden af gearkassen, let tilgængeligt.)
Mercedes og BMW er i en liga for sig selv.
jul 2003
Følger: 169 Følgere: 126 Biler: 17 Emner: 67 Svar: 11.453
De 2 du sammenligner med ligger nok i hver deres ende. Aygo har den primitive manuelle gearkasse med automatisk skift, den finder du i mange biler. Yaris har cvt, altså miliongear. Den skifter ikke gear, men ændrer udvekslingen mellem motor og hjul flydende.
Så ligger der en masse derimellem. Nogle skifter super, andre knapt så godt.
Ud at prøvekør for at være sikker på du finder noget der falder i din smag
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Hvilken der passer bedst til en er et spørgsmål om hvad man sætter pris på. Komfort eller sport?
Jeg har dobbeltkobling aut. gear i Audi'en, og i Comfort mærker man ikke meget til gearskifte, men i Sport skifter den hårdt og kontant. Jeg kan godt lide den fleksibilitet.
Spørgsmål om automatgear