{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.745 visninger | Oprettet:

Spørgsmål om automatgear {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er begyndt at kigge på en ny bil, og overvejer automatgear.

Jeg har tidligere lånt en Aygo fra 2011-12, hvor man kunne mærke når bilen skiftede gear, og bruger nu en Yaris på arbejdet med hybrid, hvor man ikke kan mærke, når man skifter.

Kan man stadig mærke skiftet, når bilen skifter gear, eller er det forsvundet i de nyere udgaver?

Når jeg går ind og kigger lidt data om biler bruger de forskellige mærker nogle lidt forskellige typer automatgear. (TripTonic, Formel 1 osv.)

Er der generelt nogen forskel på det?

Er der forskel på om man vælger en bil med 2 gear eller 5 gear?

Håber i kan hjælpe mig med mine spørgsmål

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål om automatgear
  • #1   22. dec 2017 OMFG "om man kan mærke gearskiftet i en bil uden motor"?

• #2   22. dec 2017 Har lige købt mig en Aygo med auto gear . Jeg er utrolig imponeret over dens gear skifte .
    I den pris klasse er den klart bedre end Seat Mii, UP og Citigo da jeg test prøvede dem inden.

• #3   22. dec 2017 Der er utrolig stor forskel på biler. Så prøv dem du påtænker og bedøm selv.

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.600
    #4   22. dec 2017 En hybrid har noget som hedder en cvt gearkasse, hvilket er milliongear, så der er teknisk set ingen gearskift smiley

• Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 730
    #5   22. dec 2017 nu der er gang i spørgsmålet.. så er der vel forskel på automatgear og elektronisk gearskifte..
    havde en 2017 Peugeot Partner som lånebil med "automat gear" (er vist elektronisk gearskifte).. det var man famne ikke i tvivl om hvornår den skrammel gearskifter skiftede,, den hoppede som det bare var en on off styring på koblingen smiley

• #7   22. dec 2017 korrekt men Aygos auto gear er klart den bedste af dem der kører med den slags gear kasse

• #9   22. dec 2017 Nu kan du på ingen måde sammenligne en hybrid bil med automatgear og så en alm automatgearkasse eller for den sags skyld en manuel kasse med automat skifte som i div psa, opel, og andre.
    En hybrid tilpasser gearskiftet og afhjælper evt fald i moment fra brændstofmotor med elmotor, så overgangen er totalt flydende.
    En Golf GTE er noget af det vildeste jeg har prøvet, med DSG gearkasse.

• #11   22. dec 2017 Altså så snart vi snakker rigtigt automatgear og i de nyere biler (Lidt forkert at sige, men efter 2000), så plejer det generelt at fungere rigtigt godt.
    Jeg kører selv pt i en Bora 2.0 benzin fra 2000 af, den kører rigtig godt i gearkassen.
    Ford's powershift fungere også ganske fornuftigt, men skal dog serviceres ret ofte (Filteret sidder på siden af gearkassen, let tilgængeligt.)
    Mercedes og BMW er i en liga for sig selv. smiley

• #12   22. dec 2017 Der findes mange slags aut.gear.
    De 2 du sammenligner med ligger nok i hver deres ende. Aygo har den primitive manuelle gearkasse med automatisk skift, den finder du i mange biler. Yaris har cvt, altså miliongear. Den skifter ikke gear, men ændrer udvekslingen mellem motor og hjul flydende.
    Så ligger der en masse derimellem. Nogle skifter super, andre knapt så godt.

Ud at prøvekør for at være sikker på du finder noget der falder i din smag smiley

• #13   23. dec 2017 Der er flere forskellige typer aut. gearkasser. Manuelle med skifteautomatik, de traditionelle med momentconverter, CVT, enkeltkobling, dobbeltkobling etc.

Hvilken der passer bedst til en er et spørgsmål om hvad man sætter pris på. Komfort eller sport?

Jeg har dobbeltkobling aut. gear i Audi'en, og i Comfort mærker man ikke meget til gearskifte, men i Sport skifter den hårdt og kontant. Jeg kan godt lide den fleksibilitet.

Kommentér på:
Spørgsmål om automatgear

Annonce