{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.188 visninger | Oprettet:

Claus  A
Claus A
Følger: 10 Emner: 2 Svar: 4

Diesel Additiv har givet problemer {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Volvo V50 1,6D fra 2008 hvor brændstoføkonomien er blevet dårligere over de sidste 6 måneder. Jeg tænkte at det var en god ide at give den en gang diesel additiv, og tilførte 100 ml. i forbindelse med at jeg fyldte tanken op.

Nu har jeg kørt næsten hele tanken op, og bilen er gået i nødprogram (ingen træk og maks 3.000 rpm). Samtidig lyser lampen for "Udstødningsrensningssystem".

Er der nogen som har haft et tilsvarende problem som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få det løst?

Har tidligere haft problemet med nødprogrammet og fik det løst med et nyt brændstoffilter.

Please help!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diesel Additiv har givet problemer
  • #2   28. dec 2017 Jaja, giv additiv skylden, når problemet kom for 6 måneder siden haha smiley

Men mon ikke du skulle udlæse fejlen og så se at det slet ikke er pga additiverne smiley

• #3   28. dec 2017 Det nok bare et tilfælde
    Kør på værksted og se hvad den fejler

• Claus  A
    Claus A Tilmeldt:
    dec 2017

#4   28. dec 2017 @Striben - Fejlen er opstået efter jeg har påfyldt additivet. Brændstoføkonomien er blevet forværret over de sidste 6 måneder smiley

Har læst at additive kan forårsage at brændstoffilteret bliver tilstoppet. Kan det være det?

@Morten C - jeg har 8½ tommelfingre.. Vil jeg selv kunne rense EGR ventilen hvis jeg følger eks. en Youtube video?

• #5   28. dec 2017 vis du har haft dårlig træk over længer tid og forbrug og det er bleven værre så det sikkert tilstoppe egrventil eller partiklefilter . få sat en tester på den og udlæs fejlkoder, så får du at vide hvad det er. jeg har samme type motor i min 307 1.6hdier og den får tit diesel addetiv i tanken og det har der aldrig sket noget ved. og har aldrig fået stoppet et dieselfilter pga det eller hørt om det før.

• #6   28. dec 2017 Altså på¨sådan en volvo er det vist ALT der kan være i stykker.

EGR, partikelfilter, turbo og dyser. UANSET om du bruger additiv eller ej.

• #7   28. dec 2017 og ja du kan godt selv rense egrventilen. vis du kan skrue lidt selv

• Claus  A
    Claus A Tilmeldt:
    dec 2017

#8   28. dec 2017 Jeg prøver egr ventilen i første omgang og triller forbi min mekaniker hvis det stadig giver problemer.. Tak for alle jeres svar smiley

Og ja Striben.. Er sgu ved at være lidt træt! Følger jeg har skiftet halvdelen af motoren efter hånden.. Det bliver sidste gang jeg køber en Volvo..

• #9   28. dec 2017 det fordi det ikke er en volvo motor. det er en fransk psa motor. men bliver de passet kan de nu godt køre længe uden bøvl .

• #11   28. dec 2017 Prøv at skifte diesel filter først. Derefter få tjekket bilen for fejl.
    Skiftede turbo på en C Max med samme motor. Samtidig stort service incl alle filtre.
    Rådede ejeren til at bruge diesel additiv. 2 måneder senere var filteret stoppet. Så nyt filter igen.
    Nu har bilen kørt i 11måneder uden problemer.

• #12   28. dec 2017 Kør den på værksted.. Du er så heldig at eje en volvo med den skønne 1.6hdi fra peugeot af, så mon ikke dit partikkelfilter eller lignende er stået at smiley

• Claus  A
    Claus A Tilmeldt:
    dec 2017

#13   2. jan 2018 Det var partikelfilteret som er tilstoppet. Jeg formoder at alt det skidt som additivet har fået løsnet var dråben.. Håber ikke der er flere ting som bliver tilstoppet næste gang jeg bruger det..

Kommentér på:
Diesel Additiv har givet problemer

Annonce