{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.802 visninger | Oprettet:

Nye regler ang. syn af køretøjer {{forumTopicSubject}}

Der træder d. 20/5 nye regler i kraft i forbindelse med bilsyn af brugte biler.

For danske bilejere vil den væsentligste konsekvens af de nye regler være, at visse typer af fejl og mangler fundet ved et periodisk syn, og som bilejeren hidtil har fået repareret uden yderligere kontrol, fra og med den 20. maj skal kontrolleres ved et omsyn. For eksempel vil en defekt pære i en forlygte frem over medføre et obligatorisk omsyn.

http://www.fstyr.dk/DA/Presse/Nyhedsarkiv/Syn-og-koeretoejer/2018/05/Nye-regler-for-syn-af-koretojer.aspx

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye regler ang. syn af køretøjer
  • #1   9. maj 2018 Så der flere penge i statskassen .. Fy for den da smiley Så mangler de bare en 50 atk biler mere vel så kan danmark vel snart leve på det haha Ironi kan forekomme

• #2   9. maj 2018 Et eller andet sted er det jo fint nok, når man kigger på synsrapporter går de samme fejl ofte igen og igen gang efter gang, eksempelvis fejljusteret lygter osv smiley

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #3   9. maj 2018 Det kommer sig nok af folk der er ligeglade med "betinget godkendt" som tror at det bare skal være lavet inden næste syn. Så derfor går de samme fejl igen og igen. Det er kun en god ting at det så er som det er.

• #4   9. maj 2018 Det er sgu også ringe at stille op til syn vis man ikke har tjekket op på lys bremser og styretøj og andet der ligger lige for og så er det sgu fair at man bliver bedt om at komme igen

• #5   9. maj 2018 Plus at synshallerne har indtil år 2023 til at få indkøbt OBD udstyr og fremover skal udlæse computeren i bilen, så tricket med at sætte sin ABS lampe til olie lampen så den ikke lyser går ikke mere... Hele dokumentet omkring de nye regler for syn ligger i mit fotoalbum så hvis i vil vide mere så kig der...

• #6   9. maj 2018 Synes det er fair nok med de nye regler smiley

• #8   9. maj 2018 Er det ikke svært for dem at opdage?

• #11   9. maj 2018 Ja måske du synes reglerne er for stramme, men hele vinteren mødte jeg den samme bil med en sprunget forlygte, eller andet der gjorde den ikke virkede. Det var endda den venstre side, så en rigtig træls type. Så egentligt synes jeg det er ok, da de få gør det surt for de mange. Så er det ærgerligt den sprang på vej til syn. Hav en ekstra med og skift den inden du går ind.

• #14   9. maj 2018 Hvad med sprinkler gælder den os selv den køre og løber tør der findes jo kvinder der køre til syn som ikke fylder på om så det om syn smiley

• #15   9. maj 2018 Lige præcis det med en pære der springer på vej til syn har jeg faktisk prøvet - piv træls og synsmanden troede mig selvfølgelig ikke (hvem kan bebrejde ham dét). Skidt pyt - pæren skiftet og så videre i livet.
    Samme har jeg også prøvet med en hjulcylinder - tjekkede dagen inden i værkstedet. Til syn var den våd... Det var på min gamle Dodge, som han tog en laaaang prøvetur i, så bremserne har helt sikkert fået klø.
    Igen - er den utæt, så skal det skiftes, så det blev det.

Kommentér på:
Nye regler ang. syn af køretøjer

Annonce