{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.166 visninger | Oprettet:

Peter M
Peter M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Ny bil - VW eller ?? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.

Tak for medlemsskab. Jeg er ny her på siden så håber mit indlæg er korrekt lagt ind.

Har oprettet en bruger da jeg ikke på nogle måder er ret klog på biler, men nu står i den situation at jeg skal have opgraderet en af vores biler derhjemme.

Min kæreste har en C1 mens jeg personligt pt. har en VW UP.

Vi vil gerne have byttet den ene bil ud (vi tænker det bliver C1'eren) med en større bil med mere plads. (En unge kan være på vej indenfor 1-1,5 år) smiley

Vi var igår ude at prøvekøre følgende 2 biler:

VW T-Roc Style
VW Golf Variant Comfort line

Der er ingen tvivl om at vi synes T-ROC var en fryd for øjet, men vi føler måske samtidig at en Variant ville være et mere sikkert valg i forhold til det skal være praktisk.

Vores indtryk var at der var mere plads (især på bagsædet) i en Variant.

Hvad er jeres tanker omkring dette emne? Hvilken bil får man "mest for pengene"

Er der nogle alternativer til disse 2 (vi er lidt forelsket i VW) men er bestemt åbne for andre gode forslag. Vi har også overvejet at prøve en Qashqai.

Vores budget er 250.000-300.000 kr. og det skal være en flot praktisk bil med god plads (vovse og barnevogn på sigt)

Håber at høre fra jer!

Hav en god dag og en dejlig sommer.

Vh
Peter

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bil - VW eller ??
  • #1   23. jul 2018 Du kan få en veludstyret Octavia indenfor dit råderum.
    Der står ikke VW på rattet men der er betydeligt mere bil, udstyr og plads i forhold til dem du nævner.
    En Nissan ser fin ud på overfladen, men mærk, føl og rør det er virkeligt noget plastik klyt inden i. Lider også af høje service omkostninger og stort stort værditab.

Skoda har et imponerende lille værditab, lave service omkostninger osv.
    Var ved blive gjort arveløs da jeg købte min første Skoda, nu har vi nummer 4.

• #2   23. jul 2018 Vil også vælge Skoda'en istedet smiley mere for pengene og stort set samme bil.

Ellers synes jeg Opel og Ford laver gode biler i fine prisklasser også. smiley

• #3   23. jul 2018 jeg ville kigge på en af de nye skoda fabia eller octavia som nogle nævner

• #4   23. jul 2018 Det kan aldrig svare sig at købe ny bil, da de mister enormt meget i værdi i det øjeblik du forlader forhandleren.
    Køb hellere en nyere brugt, og helst tysk kvalitet.
    Mine anbefalinger vil være enten en Audi Avant, BMW Touring eller en Mercedes stationcar.
    Du vil med disse 3 varianter få masser af plads, køreglæde, kvalitet, og masser af bil for pengene.

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2018

#5   23. jul 2018 Tak for jeres svar!

Må kigge lidt nærmere på Skoda tror jeg.. smiley

Hvad mellem T-Roc og Golf Variant?
    Taget mine præferencer i betragtning.

Og skal man finde en ny-brugt bil hvad er så et godt kilometer antal at finde noget omkring?

• #6   23. jul 2018 Ikke en Golf Variant.

Deres cylinder frakobling er træls, og deres DSG gear roder rundt.

Aldrig en VW (har selv selvsamme bil)

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2018

#7   23. jul 2018 Aldrig en VW er alligevel noget af en melding ????

• #8   23. jul 2018 Har selv DSG og cylinder frakobling ACT.
    DSG kører som en drøm og ACT virker helt og aldeles uden man bemærker det.

• #9   23. jul 2018 Og derfor ikke en VW da de ikke kan lave deres biler så de kører ens.
    Tilmed gør de ikke en skid på værkstedet for at hjælpe med problemet.

• #10   23. jul 2018 Nu har vi hørt dig ... næste

• #11   23. jul 2018 En 1-2 år gammel med små 50.000 km på klokken vil have taget en betydelig afskrivning

Demo er også et alternativ til en fabriksny, hvor i så måske får en del udstyr frem for en skrabet basis model

Hvis i planlægger og have bilen en del år, og derfor skal have plads til barn og hund. Så kunne en superb være et godt valg

Golf variant og Passat er fine familie biler, men de er også en del dyrere end mange konkurrenter. Men det er bare ud og prøve en masse forskelligt

Audi, Mercedes og BMW skal efter min mening være for gammelt eller for lille for at en til 300.000 kr er en konkurrent til en 1-2 år gammel superb eller Octavia

• #12   23. jul 2018 Jeg har godt nok en lidt ældre Touran (fra 09) og den er jeg utrolig glad for. Har selv 2 børn som har masser af plads og bagagerummet er også rigtig fint . Vi kan snildt have barnevogn med til den lille og en helvedes masse bagage. Vi har lige været på køre selv ferie og der var rigeligt plads til alle :). Tænker man godt kan få en nyere Touran inden for jeres budget smiley

• #14   23. jul 2018 MwB-->>
    Jeg har ikke selv en touran, men mine svigerforældre har to

Vi lånte den ene mens vi fik lavet vores egen bil klar til syn.

Den eneste store anke jeg havde var, at med en bagudvendt autostol var der meget lidt plads på forsædet til folk med lange ben smiley

Men de kører okay, og man sidder dejligt højt smiley

• #15   23. jul 2018 Ja det har du faktisk ret i det der med sædet :). Det har jeg dog ikke lagt mærke til da min kæreste er forholdsvis lille , så hun har aldrig nævnt det :P.
    Ja man sidder rigtig dejligt højt.
    Vi har også 2 smiley

• #16   23. jul 2018 Jeg lagde mærke til det, fordi jeg tog det ud af vores Avensis og satte direkte i touran

Konen havde ikke problemet, men både jeg og svigerfar synes det ville være skønt sædet kunne køres lidt længere tilbage

Nu er vores sirona m-isize også en stor autostol når den er bagudvendt. Er man over 180 cm eller lange ben kan det være et problem i touran i alt fald

Jeg har ikke prøvet sharan i de nyere modeller, men vil tro den bør være det længere så problemet ikke er i den

• #17   23. jul 2018 # 10. Og det bestemmer du fordi vi ikke er enige.
    Jeg kunne skrive noget men lader være.

• #19   24. jul 2018 Ville ikke gide vælge hverken Troc eller golf Variant.. Motor brogrammet er for småt og bilerne er for lille. Til at agere familie biler
    Skoda har Octavia og superb. Begge med meget bedre plads. Stadig med lidt små motore. Men de fås dog med lidt større motore også. (1.8-2.0t og 2.0tdi)
    Vil man op i højten ligesom alle andre så laver alle mærker en bil til det. Seat. Mazda. Opel. Honda. Fiat. Toyota. Citroën ø. Peugeot. Og alle de andre har en cross over hvor man få en høj bil uden 4hjulstræk og nævneværdig frihøjde.

• #20   24. jul 2018 Kigger man på præstationer på 1,4/1,5 TSI motorer sammenlignet med 1,8 TSI / 2,0 TDI ja så er det svært at få øje på at først nævnte skulle være for lille.
    I praksis mærker man ikke forskellen på 1,4/1,5 og 1,8, moment er samme og forskellen i 0-100 tiden er marginaler. De små benzin motorer virker endda friskere end tilsvarende i den 150 HK TDI. Skal man køre mange km kan diesel dog være et oplagt valg.
    Kommer selv til køre 60-75.000 årligt i min 1,4 TSI.
    Da jeg ikke skal køre race er de 150 HK og 0-100 på 8 sekunder alt rigeligt.
    Har ikke valgt den for den skulle være sjov, men fordi den bare kærer fantastisk.

Et bud http://www.skoda-viborg.dk/Brugte-biler/Vis/?id=428-2146436280 har de mest dødsyge hjul fra fabrikken, men det kan jo opgraderes.
    Solgte min sølv farvede Octavia for et par uger siden 2016, 33.000 km. for 240.000 kr.

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2018

#21   24. jul 2018 Tror jeg skal ud at prøve en Skoda Octavia i ferien inden beslutningen skal tages.

Vi skal gerne have plads og der lyder den til at være helt suveræn samtidig med den kører godt.

så kan jeg godt leve med Skoda mærket på rattet smiley

• #22   24. jul 2018 Ihvertfald meget bil for pengene.
    Skoda Viborg har også en Superb inden for budgettet, men her ryger man en udstyrs variant ned. Netop Octavia style har meget lækkert for pengene.
    Grunden til jeg lige nævner Viborg er at de plejer have gode tilbud på biler der er næsten nye til fornuftige priser. Min gamle Octavia blev købt der som demo med meget få km på uret. Og så er de pisse flinke.

• #24   24. jul 2018 Bare hav i mente den der “tyske kvalitet” er hverken bedre eller dårligere end alle andre biler, især når nu vi er ved VW. Plus VW har ikke større tiltro til deres produkt så de giver kun 2 års garanti hvorimod KIA bl.a. Leverer 7 års garanti.. den der med tysk kvalitet er overlegen alle andre er noget af en skrøne.
    Udover det er VW svindlere men det er en anden historie.
    J.D. Power i Tyskland for 2017, bestod top 5 biler med færrest fejl af 3 koreanere, 1 japser og kun 1 tysker (Skoda)

Men, ud og prøv en masse og pejl jer ind på noget I ka lide som opfylder jeres behov for nu og 3,4,5 år frem smiley

• #25   24. jul 2018 #18 Hah, ja. Det er rigtigt.

• #26   24. jul 2018 køber du en vw så husk at få ekstra olie med så du kan fylde efter. har haft 8 biler med vw motor, de bruger en helvedes masse olie de motorer både diesel og benzin modellerne.

men derfor syntes jeg nu stadig det er nogle lækre biler var bare træt af alle de værksteds besøg

har Hyundai i30 nu den bruger hverken olie eller vand, har kun skiftet dæk og bremser og normal service på 131,000 km så syntes den er super den findes også i stationcar

• #27   24. jul 2018 eller har peugeot gode tilbud på en 308 sw? kanon bil

• #28   25. jul 2018 Udover dét, kører VW ret behageligt.
    De kan umuligt være mere skod end Golf 3, 4 og 5..

• #29   25. jul 2018 Der er vist ikke lige nogle nye vag modeller som der her er i spil der er kendt for bruge olie... det er jo ikke en 8 år gammel skrammel 1,8 TSI trådstarter spørger om.

• #30   26. jul 2018 Har selv bestilt en t-roc sport 1,5 tsi dsg, med stort set alt udstyr. Prøvede en del forskelligt ( karoq, ateca, octavia, golf variant, passat, mondeo, qasqhai, ch-r + lidt andet )
    Har ikke fortrudt mit valg 1 sekund. Men hvis man har et problem med hård plast er det nok ikke den rette, men går man derimod efter køreegenskaberne er det absolut kun toyotas ch-r der kan være med.
    Angående pladsen kunne det være bedre, men da damen alligevel vil have en Octavia eller golf variant med tiden, var det ikke noget jeg skulle tænke over smiley

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2018

#31   26. jul 2018 Tak #30

Er desværre nødt til at vælge praktisk med størrelse også! smiley Er ellers også virkelig vild med T-ROC.

Hvad tænker I med finansering af nye biler? Kan forhandlerne konkurrere med bankerne eller omvendt?

ved min seneste bil kunne det bedst betale sig gennem banken, men ved ikke hvad tilfældet er i dag.. hvad er jeres erfaringer - jer der har købt "ny" bil?

• #32   26. jul 2018 Jeg valgte at finansere den igennem forhandleren med 20% i udbetaling. Bilen kostede ca 390.000kr(med rabat) og de samlede kreditomkostninger er ca. 30.000kr nogenlunde det samme som den rabat jeg fik på bilen, er fint tilfreds.

• #33   26. jul 2018 Man kan ikke sige noget generelt, det afhænger ens arrangement og kundeflrhold i banken.
    Uanset er det bare igang med forhandle om det uanset stedet.

I min bank havde jeg 2,25% rente og ingen stiftelses omkostninger.

Kommentér på:
Ny bil - VW eller ??

Annonce