{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Reklamation {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens
Jeg har købt en Bmw F10, jeg har ikke fået garanti på bilen men jeg har reklamationsret på de 24 måneder som er lovpligtigt. Det er sådan at cirka 3 uger efter købet dukker følgende fejl op.

- Bilen melder at den skal have nyt batteri
- Ryster ved acceleration
- ryster ved bremsning når man bremser fra 100 km/t
- bilen knirker når man kører op over bump.

Forhandleren mener at det ikke har noget med ham at gøre og det skal jeg selv stå for. Lad mig høre hvad i mener?

bilen er fra 2011 og har kørt 187.000

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklamation
  • #1   23. jul 2018 Hvis den gjorde det hele da du hentede den bør forhandler dække.
    Er det først kommet efter handlen, så skal du selv stå for det.

• #2   23. jul 2018 Jesper det er sådan at cirka 3 uger efter dukket følgende fejl op.

• #3   23. jul 2018 Så står du selv med lorten.

Reklamationsret dækker kun fejl der også var der ved købet.

• #4   23. jul 2018 ... Men pga. formodningsreglen skal forhandleren de første 6 måneder af reklamationsretten bevise, at fejlen IKKE var til stede ved købet - ellers skal han dække det. Her formoder man nemlig, at fejlen var til stede på købstidspunktet, hvis den opstår inden for de første 6 måneder. Derfor minder de første 6 måneder af reklamationsretten meget om en garanti, da det i praksis ofte er umuligt for forhandleren at bevise noget som helst.

En anden sag er, om forhandleren så følger reglerne. Hvis han ikke VIL, skal man jo til at køre retssager og alt muligt, og det lyder ikke som fejl, der er dét værd. Men hvis man er medlem af FDM, kan det være et godt sted at starte at få dem til at kontakte forhandleren.

• #5   23. jul 2018 Man kunne godt have dig mistænkt for at have kørt bilen hårdt?
    Fejl 2 - 3 - 4 er typiske fejl der kan opstå efter kraftige accelerationer og nedbremsninger, og måske en lille koger i ny og næ i en ældre bil?
    Og at fejlene først er kommet efter 3 uger underbygger den teori endnu mere...!!

Så æd den selv hvis det er tilfældet smiley

• #6   23. jul 2018 Nej nej nej, det er da netop derfor man køber ved forhandler.

Hvis den er købt med reklamationsret, så skal han da dække. Evt. Selv betal for fejlsøgning ved en mekaniker du stoler på. Så du ved at forhandleren ikke tager røven på dig.

Kommentér på:
Reklamation

Annonce