{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

Reklamation {{forumTopicSubject}}

Hej venner.

Nogle af mine knapper på mit rat er begyndt at opføre sig mærkeligt, nogle gange reagerer de ikke og andre gange har de en forkert funktion. Bilen er indregistreret første gang i oktober 2015, købte den i juni 2016 - altså ingen garanti men stadig reklamation, skulle man synes.

Forhandleren mener dog ikke jeg har 2 års reklamation. Kan det virkelig være sandt??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklamation
  • #1   16. nov 2017 Jo, det har du skam. Du skal bare kunne bevise, at fejlen også var til stede, da du købte bilen. Kan du det i praksis? Næppe...

• #2   16. nov 2017 Hvad er det for en bil?

• #3   16. nov 2017 #1 Men hvis jeg køber et TV med 1 års garanti og den halvandet år efter brænder sammen så er jeg vel stadig dækket af reklamationsretten er jeg ikke?

#2 Det er min Fiesta.

• #4   16. nov 2017 Er der ikke 3 års fabriksgaranti på sådan?

• #5   16. nov 2017 I england kører de med 3 år men i danmark hedder det 2..

Hvorfor vides ikke... #skuhakøbtenkia

• #7   16. nov 2017 #3
    Jo, du vil i dette tilfælde også være dækket, HVIS du kan bevise, at fejlen var til stede ved købet. Igen; det vil du næppe kunne, så derfor er den del af reklamationsretten, der strækker sig ud over et halvt år, tit ubrugelig.

• Johnny P
    Johnny P Tilmeldt:
    apr 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 112
    #8   16. nov 2017 Da den lige er løbet ud af fabriksgarantien ville jeh kpntakte importøren, hvis forhandleren ikke er til at tale med. I den situation er der en mulighed for at få det repareret pr. kulance fra importøren, subsidiært fabrikken. Det er en god idé at google dig lidt frem til andre der har skrevet om lignende problemer. Gerne fra andre europæiske markeder. Det plejer at være lettere hvis det er en kendt fejl, og ikke en one of... smiley Der er ingen garanti for at det kan lade sig gøre, men det koster ikke noget at forsøge. Held og lykke... smiley

• #9   17. nov 2017 Når du køber en brugt bil hos en forhandler, har du 24 mdr. reklamationsret. De første 6 mdr. ligger bevisbyrden hos forhandler. Resten af perioden, skal du kunne dokumentere/sandsynliggøre, at fejlen har været tilstede ved handlens indgåelse. Så hvis knapperne virkede ved købet, har du - set firkantet - ikke krav på gratis reparation.

En evt. garanti kan supplere reklamationsretten, men ikke begrænse den. Reklamationsretten gælder uafhængigt af garanti.

Kommentér på:
Reklamation

Annonce