2.447 visninger
|
Oprettet:
Fremtid for benzin og diesel (tankstationer)? {{forumTopicSubject}}
Hej,
Regeringen vil åbenbart forbyde salg af benzin og dieselbiler fra 2030 og kun tillade salg af hybrid og el/brint biler. Blot 5 år senere vil de kun tillade salg af el/brint biler. Dvs der er kun 12 år til første scenarie. Dvs de håber på en udfasning af benzin og dieselbiler i en rivende fart.
Hvad tror i der kommer til at ske i praksis? Jeg tænker især på muligheden for at kunne skaffe benzin/diesel brændstof på tankstationer om fx 20 år til sin "veteranbil" - eller den bil man fx kører i i dag. Eller fx benzin til sin motorcykel - der er jo ingen planer for motorcykler fordi de fylder så lidt.
L
okt 2010
Følger: 29 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.854
For så der kun
Ulidelige mennesker, offentlig transport og fodbold tilbage og det pis gider jeg ikke være en del af
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.641
Hvis ikke EU forbyder salget, så er det bare valgsnak
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 439 Svar: 3.637
Desuden er det lige lovlig optimistisk, hvis man tror at man kan forbyde brændselsmotorer fra den ene dag til den anden. Tænk på alle de steder hvor vi er afhængige af det. Lastbiler og andet tung trafik er stadig ikke nær et holdbart alternativ. Ting som entreprenørmaskiner er også afhængige af diesel og selv den offentlige trafik i form af tog og busser kan ikke helt undvære diesel. Der går da også noget tid inden politi og redning tør være afhængige af elbiler.
Jeg tror stadig det vil være muligt at tanke benzin/diesel et godt stykke tid ud i fremtiden til f.eks veteranbiler osv. Men jeg tror det bliver dyrt. På et eller andet tidspunkt vil forbruget af brændstof falde og i takt med det, bliver det dyrere at købe.
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
En del tankstationer vil nok både have ladere og benzin/diesel standere i en lang overgangsperiode.
Jeg ville ikke have noget problem med at skifte til 100% elbiler i dag. Synes der er mange biler at vælge mellem, og mange flere er på vej.
At jeg så ikke har lyst til at skifte 100% til elbil, og at min næste 2-3 biler nok også bliver benzinbiler, skyldes mere at jeg stadig har et valg, og at udvalget af sjove elbiler er ikke-eksisterende pt. Men det skal nok komme.
Der bliver solgt rigtig mange elbiler hvor jeg bor, i nogle byer er over 40% af nye biler elbiler. Og dette skifte skyldes ikke tvang, men ganske enkelt fordi folk vil have elbiler. Tror det samme vil ske mange andre steder, efterhånden som priserne falder, rækkevidden stiger og udbredelsen af ladestationer øges. Jeg tror at dette skifte skal ske gennem et ønske fra bilejerne, og ikke gennem politisk tvang. Politikerne kan sagtens motivere bilejere til at skifte på andre måder end tvang.
maj 2004
Følger: 38 Følgere: 57 Biler: 14 Emner: 478 Svar: 5.232
okt 2006
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 1.098
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.943
Du kan være 400000 % sikker på at der om 12 år bruges benzin og diesel i den private sektor ligeledes. Du afvikler værdier for multimilliarder på 12 år.
Som 33-årig tør jeg godt spå om at der stadig kører biler på benzin når jeg skal i jorden - hvilket forhåbentlig ikke er de næste 30 år..:)
okt 2006
Følger: 24 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 1.098
Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 4 Emner: 29 Svar: 3.112
alt for mange både private og erhvervslivet, er afhængig af diesel/ benzin, det er et meget ringe udtænkt mål der ikke kan klares i løbet af så få år.
er rimelig sikker på at benzin/diesel bliver ved med at være en del af hverdagen indtil det på et eller tidspunkt er opbrugt. kunne dog forestille mig at der kommer restriktioner på det i løbet af de næste 40-70 år.
jul 2007
Følger: 22 Følgere: 39 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 3.943
alt for mange både private og erhvervslivet, er afhængig af diesel/ benzin, det er et meget ringe udtænkt mål der ikke kan klares i løbet af så få år. "
Ja lad os få noget med fadbamser indover - det er helt sikkert med til at gøre dit indlæg mere seriøst.
Der er intet ringe udtænkt i det Venstre foreslår - husk nu at de foreslår stop for salg af NYE biler. De siger ikke at benzen/dieselbiler skal forbydes eller afskaffes. Man er jo nødt til at sætte en dato/år for hvornår man vil effektuere noget så stort og det har de så gjort. Der er ingen der siger at det ikke kan skubbes - eller fremrykkes alt efter hvordan viden og teknologi flytter sig.
sep 2011
det var ret så tydeligt at det var sarkastisk ment med de fadbamser.
sep 2011
hvis el bilerne skulle være et godt alternativ i Bette Danmark, så skal priserne rimelig langt ned eller ned på et medgørligt niveau.
det er vi langt fra, altså hvis man ser på de nuværende priser.
dermed ikke sagt at de er billige i USA
Blogger
Følger: 38 Følgere: 4399 Biler: 6 Emner: 27 Svar: 3.084
Elbiler er generelt noget dyrer end benzinbiler i USA, men mange er villige til at bruge flere penge på en elbil.
Eksempelvis har mange Tesla ejere aldrig haft en bil som har kostet så meget som deres Tesla før.
jun 2013
Følger: 6 Følgere: 14 Biler: 2 Emner: 76 Svar: 1.607
Tiden går stærkt, og når man tænker på hvor langt stortset alt andet har rykket sig, så er det bemærkelses værdigt at batterier ikke er blevet bedre. Lige til at konspirerer over om nogen styre udviklingens gang.
Når de får alvor kommer, så får vi heller ikke lov at køre i dem selv særlig længe. Hvor kedeligt det end lyder, så er det jo den rigtige vej at gå. Tænk på hvor let trafikken bliver når alle bilerne snakker sammen.
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 622
skulle de forbyde diesel/benzin biler, så flytter jeg bare adressen syd for grænsen (igen) og tager min pension med... ikke at det er bedre eller billigere at bo dernede..
dec 2016
Følger: 26 Følgere: 108 Biler: 1 Emner: 42 Svar: 557
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 622
det håber jeg det, ellers skal jeg ro en 24 fods båd...
Fremtid for benzin og diesel (tankstationer)?