{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.447 visninger | Oprettet:

Fremtid for benzin og diesel (tankstationer)? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Regeringen vil åbenbart forbyde salg af benzin og dieselbiler fra 2030 og kun tillade salg af hybrid og el/brint biler. Blot 5 år senere vil de kun tillade salg af el/brint biler. Dvs der er kun 12 år til første scenarie. Dvs de håber på en udfasning af benzin og dieselbiler i en rivende fart.

Hvad tror i der kommer til at ske i praksis? Jeg tænker især på muligheden for at kunne skaffe benzin/diesel brændstof på tankstationer om fx 20 år til sin "veteranbil" - eller den bil man fx kører i i dag. Eller fx benzin til sin motorcykel - der er jo ingen planer for motorcykler fordi de fylder så lidt.

L

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremtid for benzin og diesel (tankstationer)?
  • #1   26. nov 2018 Don't care. Hvis det bliver umuligt eller extremt dyrt at havde end rigtig bil så trækker jeg stikket.
    For så der kun
    Ulidelige mennesker, offentlig transport og fodbold tilbage og det pis gider jeg ikke være en del af

• #2   26. nov 2018 Regeringen kan ikke forbyde salget af benzin og dieselbiler, hvis det ikke bliver fra EUs side. Når en bil er godkendt i EU, så kan det enkelte land ikke forbyde salget.

Hvis ikke EU forbyder salget, så er det bare valgsnak

• #3   26. nov 2018 Jeg vil også tage det roligt. Det er jo kun salget af nye benzin og dieselbiler de vil forbyde fra 2030. Og det årstal kan jo nå at blive udskudt en del gange.
    Desuden er det lige lovlig optimistisk, hvis man tror at man kan forbyde brændselsmotorer fra den ene dag til den anden. Tænk på alle de steder hvor vi er afhængige af det. Lastbiler og andet tung trafik er stadig ikke nær et holdbart alternativ. Ting som entreprenørmaskiner er også afhængige af diesel og selv den offentlige trafik i form af tog og busser kan ikke helt undvære diesel. Der går da også noget tid inden politi og redning tør være afhængige af elbiler.

Jeg tror stadig det vil være muligt at tanke benzin/diesel et godt stykke tid ud i fremtiden til f.eks veteranbiler osv. Men jeg tror det bliver dyrt. På et eller andet tidspunkt vil forbruget af brændstof falde og i takt med det, bliver det dyrere at købe.

• #5   26. nov 2018 Selvom lovforslaget skulle gå igennem, hvilket jeg tvivler på at det vil, vil tankstationer eksistere mange år frem i tiden. De benzin-/dieselbiler der er solgt før en lov vil træde i kraft, vil jo få lov til at køre videre. Men gradvist vil udfasning af benzin-/dieselbiler sikkert ske, og der vil blive længere mellem tankstationerne.

En del tankstationer vil nok både have ladere og benzin/diesel standere i en lang overgangsperiode.

Jeg ville ikke have noget problem med at skifte til 100% elbiler i dag. Synes der er mange biler at vælge mellem, og mange flere er på vej.

At jeg så ikke har lyst til at skifte 100% til elbil, og at min næste 2-3 biler nok også bliver benzinbiler, skyldes mere at jeg stadig har et valg, og at udvalget af sjove elbiler er ikke-eksisterende pt. Men det skal nok komme.

Der bliver solgt rigtig mange elbiler hvor jeg bor, i nogle byer er over 40% af nye biler elbiler. Og dette skifte skyldes ikke tvang, men ganske enkelt fordi folk vil have elbiler. Tror det samme vil ske mange andre steder, efterhånden som priserne falder, rækkevidden stiger og udbredelsen af ladestationer øges. Jeg tror at dette skifte skal ske gennem et ønske fra bilejerne, og ikke gennem politisk tvang. Politikerne kan sagtens motivere bilejere til at skifte på andre måder end tvang.

• #6   26. nov 2018 Jeg tænker da at benzinpriserne i fremtiden går efter udbud og efterspørgsel. Så hvis alle folk har el-biler, så må benzin og dieselpriserne jo falde smiley

• #8   26. nov 2018 De sætter priserne op for Benzin og diesel og tvinger folk til at købe elbiler på et tidpunkt..

• #9   26. nov 2018 "Om 12 år tænker jeg at hvis der stadig bruges diesel/benzin er dette i transport sektoren, såsom lastbiler og skibe. "

Du kan være 400000 % sikker på at der om 12 år bruges benzin og diesel i den private sektor ligeledes. Du afvikler værdier for multimilliarder på 12 år.

Som 33-årig tør jeg godt spå om at der stadig kører biler på benzin når jeg skal i jorden - hvilket forhåbentlig ikke er de næste 30 år..:)

• #10   26. nov 2018 selvfølgelig køre der benzin og diesel biler i mange år endnu, men der skal også være fornuft i det, hvis de sætter prisen på Benzin og diesel omkring 14-15kr pr liter, og det koster 580kr om måneden for lige så meget el du vil have til en elbil (kun for husejer), plus et kort til stander når man skal på langture som koster omkring 800kr, så ryger fornuften for mange mennesker i at have en bil der køre på brændstof..

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.741
    #11   26. nov 2018 Så bør el-biler være mere prismæssigt attraktive end benzin og dieselbiler, for at kunne lave en god overgang.

• #12   26. nov 2018 sikkert for mange fadbamser hr. Rasmussen har fået indenbords da han kom med den udmelding.
    alt for mange både private og erhvervslivet, er afhængig af diesel/ benzin, det er et meget ringe udtænkt mål der ikke kan klares i løbet af så få år.
    er rimelig sikker på at benzin/diesel bliver ved med at være en del af hverdagen indtil det på et eller tidspunkt er opbrugt. kunne dog forestille mig at der kommer restriktioner på det i løbet af de næste 40-70 år.

• #13   26. nov 2018 "sikkert for mange fadbamser hr. Rasmussen har fået indenbords da han kom med den udmelding.
    alt for mange både private og erhvervslivet, er afhængig af diesel/ benzin, det er et meget ringe udtænkt mål der ikke kan klares i løbet af så få år. "

Ja lad os få noget med fadbamser indover - det er helt sikkert med til at gøre dit indlæg mere seriøst.

Der er intet ringe udtænkt i det Venstre foreslår - husk nu at de foreslår stop for salg af NYE biler. De siger ikke at benzen/dieselbiler skal forbydes eller afskaffes. Man er jo nødt til at sætte en dato/år for hvornår man vil effektuere noget så stort og det har de så gjort. Der er ingen der siger at det ikke kan skubbes - eller fremrykkes alt efter hvordan viden og teknologi flytter sig.

• #14   26. nov 2018 Thomas M
    det var ret så tydeligt at det var sarkastisk ment med de fadbamser. smiley

• #15   26. nov 2018 Carsten J
    hvis el bilerne skulle være et godt alternativ i Bette Danmark, så skal priserne rimelig langt ned eller ned på et medgørligt niveau.
    det er vi langt fra, altså hvis man ser på de nuværende priser.
    dermed ikke sagt at de er billige i USA smiley

• #16   26. nov 2018 R M
    Elbiler er generelt noget dyrer end benzinbiler i USA, men mange er villige til at bruge flere penge på en elbil.

Eksempelvis har mange Tesla ejere aldrig haft en bil som har kostet så meget som deres Tesla før.

• #17   26. nov 2018 Jeg tænker at der kommer et gennembrud på batterifronten der gør forbrændingsmotoren total overflødig og oldnordiske som en hestevogn. Læste et sted at ca 15% af den totale energi på en forbrændings motor rent fraktisk blev overført i asfalten. På elbiler var det op mod 95%.

Tiden går stærkt, og når man tænker på hvor langt stortset alt andet har rykket sig, så er det bemærkelses værdigt at batterier ikke er blevet bedre. Lige til at konspirerer over om nogen styre udviklingens gang.

Når de får alvor kommer, så får vi heller ikke lov at køre i dem selv særlig længe. Hvor kedeligt det end lyder, så er det jo den rigtige vej at gå. Tænk på hvor let trafikken bliver når alle bilerne snakker sammen.

• #18   26. nov 2018 ville squ nødigt køre med båden på slæb til nord Norge efter elbil... så når man jo aldrig derop med deres rækkevidde... som den er nu..
    skulle de forbyde diesel/benzin biler, så flytter jeg bare adressen syd for grænsen (igen) og tager min pension med... ikke at det er bedre eller billigere at bo dernede..

• #19   26. nov 2018 Det vil altid være muligt at få fat i benzin eller diesel. Det skal du ikke bekymre dig om. Du skal hellere bekymre dig om selve bilens fremtid, jeg synes det er skræmmende, og det er ikke fordi jeg er en sur gammel mand smiley

• #20   27. nov 2018 #19
    det håber jeg det, ellers skal jeg ro en 24 fods båd... smiley

Kommentér på:
Fremtid for benzin og diesel (tankstationer)?

Annonce