{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Serviceaftale på ny bil
  • #1   24. dec 2018 Betalt overpris for service eftersyn? Det er vel egentlig det?

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.601
    #2   24. dec 2018 Forhandlere tilbyder det kun, da de ved at de kan tjene penge på det!
    Selv den store servicepakke, hvor bremser og andre sliddele er med, der har de stadig kæmpe profit!

• #3   24. dec 2018 fis i en horn lygte

• #4   24. dec 2018 Jeg har fået det gratis i min Audi. Skal så desværre bare køre til Flensborg for det, men det kan også være givet godt ud med de priser, Audi tager på værkstedet! Har også 5 års garanti på bilen. Dog ikke haft brug for det endnu.

Men skulle jeg have betalt for det, havde jeg ikke haft det smiley

• #5   24. dec 2018 #2
    Det er vel ikke anderledes end f. eks en kasko forsikring?
    Du betaler en (høj)pris for at undgå risikoen for en (måske uoverskuelig) stor regning en dag.

Med de priser som f. eks turbolader eller geakasse rep kan koste på aut. værksted, kan jeg godt forstå at nogle vælger at betale for at undgå risikoen.

• #6   24. dec 2018 #5
    Så er det nærmere udvidet garanti, man skal tilkøbe, og ikke serviceaftale smiley
    Men du har sådan set ret. Folk betaler overpris til gengæld for at vide, hvad det koster - og hverken mere eller mindre. Det er sjældent en god deal, men det giver tryghed. Sådan er det jo også med fx fast rente på lån osv.

• #7   24. dec 2018 Hej
    Står selv midt i beslutningen.
    Stempler i bogen ved relative høje stempelpriser
    eller diy med en masse besparelse
    Beslutningen er svær. Tror jeg tager et år til og så er det gør det selv med det hele pakken.
    MVH KP

• #8   24. dec 2018 Det er nok forskelligt fra værksted til værksted, men mit indtryk er at de prøver og slippe hvor gæret er lavest for at tjene mest muligt.

Jeg har hørt flere steder, at de f.eks. har lavet bremseeftersyn, men de er aldrig blevet smurt...

Det kan selvfølgelig give nogle ro i sindet, men fra et økonomisk synspunkt tror jeg i 9 ud af 10 tilfælde, at det aldrig tjener sig hjem.

Dem der ikke er så "gør det selv", så kan det sikkert være godt nok smiley

• #9   24. dec 2018 Med en service aftale, betaler du blot mere for service end du ellers ville gøre... og skulle der komme noget uforudset de første år, dækker garantien jo. Forhandlerne får kunderne til at betale for at være dækket ind.. på en garanti der allerede er der og får mer pris for serviceeftersyn... satme smart hvis folk hopper i

• #10   24. dec 2018 Kender en selvstændig, han har aldrig hørt om nogen som har tjent på det, kunder altså, men det giver ro i sindet.

Min mor har Falck, det har hun brugt 2 gange på 9 år, det er også en dårlig deal når nu hendes sønner kan være hos hende på max 15 min uanset hvor hun har dristet sig hen i byen her, hun kører ikke udenfor byen.
    PS! De skifter så hendes batteri gratis når hun har fundet et nyt.

• #11   24. dec 2018 Du får absolut kun det lavet der lige skal laves. Og ik en skid mere.

• #12   24. dec 2018 Jeg tegnede en udvidet garanti på Audi'en, og har fået den repareret for over 100.000 kr. uden beregning. Så jeg fortryder bestemt ikke at jeg tilkøbte den.

Men jeg ville nok se på hvad typiske reparationer koster, og vurdere om jeg ville tage chancen. Er de typiske problemer småting som ikke koster meget at lave, ville jeg nok være tilbøjelig til at droppe sådan en aftale. Men i mit tilfælde vidste jeg, at reparationer på DSG og quattro kunne blive meget dyrt.

• #13   24. dec 2018 #12

Sådanne reparationer er ikke dækket af nogen serviceaftale, men garantien smiley

• #14   24. dec 2018 Carsten kører jo som en vanvittig, så serviceaftale er nok tjent ind.

• #15   24. dec 2018 Jeg fik det på min citigo, 2x service plus alle eventuelle sliddele skiftet, reparationer mv i 3 år eller 40.000 km for 2000 kr. I alt. Det gav ro, og koster jo ikke mere end hvad service havde kostet alligevel...

• #16   24. dec 2018 Kom i snak med en dame, hun havde det også, så var 5 år gået og aftalen udløb, 6 mdr senere skulle hun have lavet bremser for kr 6-7.000, det blev hun noget sur over.

• #17   25. dec 2018 #15. 40000km på 3 år, det ikke meget, sliddele, dækker ikke kobling f.eks, og bremser på de små holder 60-80000km,
    Men ja folk vil snydes, og som andre siger, de skifter ikke før ting er total defekte, hvis bil er til service, med klodser til 200km, og dæk, er lige ved mærkerne, så lader de det køre. For det er lovligt på gerningsøjeblikket

• #18   25. dec 2018 Det er rigeligt eftersom jeg kke kører 40.000 på 3 år. Og hvad koster to service ved skoda?

Og jo, den dækker kobling, bremser osv, hvis det står af.

• #19   25. dec 2018 Dækker ikke kobling siger mekanikeren, men hvad fanden dækker det så Johan?

• #20   25. dec 2018 Men det kommer an på aftalen så, men man skal køre mere end ualmindelig åndsvagt for at kvadre en koblingpå 40000km..
    Mit gæt er er 2x basiseftersyn, hvor de flår olie og filter af, samt måske kontrollerer slør, vil koste 799 pr gang, men det kan variere.
    Men kan da godt se til 2000kr over 3 år ja, så gir det ro i sindet, at de kan gøre det til den pris, er nok pga de er så simpelt opbygget de små.. Udstødnings armeskjold der går løs er noget af det eneste. Nå ja, og så gearkassen sigger som en spand med skruer i tomgang/frigear. Har haft flere hvor kunderne reklamerede over det ved smc, og dem der ikke råbte højt, fik at vide det er en egenskab. Andre fik en anden kasse på, som også støjede med tiden, så det er nok bare sådan de skal lyde

• #21   25. dec 2018 Jeg kan lige tilføje til regnestykket, at første service af min Audi A6 kostede 4.600 kr. Ved så ikke hvad en serviceaftale koster.

• #22   25. dec 2018 Der er et lille og et mellemstort service. Samley pris, da jeg købte bilen et sted mellem 2500 og 3000 kr. Så synes egentligt til 2000 kr den er fin

• #23   25. dec 2018 Hvad koster aftalen?
    Det er jo ikke blot sort eller hvidt om det er en god ide. De der tegner en sådan søger ofte tryghed omkring alle omkostninger.
    Desværre er det oftes sådan, helt som med leasing bilet, at dæk, bremser osv. skal være totalt slidt ned inden det skiftes.
    Det er ikke meget ved et sæt vinterdæk med næsten blot lovligt mønster.

• #24   25. dec 2018 F.eks. koster olie og filter skift på BMW automatgearkasser da rimelig meget, 5 kilo, så hvis det er dækket ind er der jo en besparelse, men det er det sikkert ikke så.

• #25   25. dec 2018 Alt påkrævet servive er vel dækket, ellers falder ideen jo til jorden.
    Havde en service aftale år tilbage på en Avensis, mener det var en 300 kr. pr. måned.
    Det var skide fint og kunne meget sagtens rende rundt.
    Men ofte koster aftaler en 5-800 kr. og så skal man til overveje om det er det værd.

• #26   25. dec 2018 Kiggede på ny citigo hvor sælger direkte sagde at han ikke ville anbefale serviceaftale men at han skulle tilbyde den. Serviceaftale koster 199 pr mdr ved 15000 km om året i 3 år og service koster 1400 kr og dækker ikke sliddele. Men kan man ikke spare op til service kan det måske være en god ide. Gratis opfyldning af sprinklervæske ??

• #27   25. dec 2018 Du sparer ikke noget ved at tegne en serviceaftale, du deler blot betalingen ud over alle måneder i stedet for at betale når den er på værksted.
    De ting som motor, gear osv hvis det skulle gå i stykker er ikke dækket anderledes end hvis der var alm garanti/kulance på.

Det er ikke noget værkstederne tilbyder for at gøre det billigere for dig, men for at holde arbejdet på eget værksted.

• #28   25. dec 2018 For to år siden tegnede jeg en 2-årig Audi Care service aftale, eller hvad nu det hedder, og det sparede jeg en del på.

Bilen skulle have det store service, og det ville koste ca. 10.000 kr. Men hvis jeg ville tegne en service aftale, ville jeg få to års service for ca. 7.000 kr. Så det gjorde jeg.

Det svarer jo til at jeg fik 3.000 kr. i rabat på den første service, og gratis service året efter.

Er lidt spændt på om jeg får tilbudt en ny 2-årlig aftale når bilen skal til service i februar.

Jeg tror det afhænger af mærket om det kan betale sig eller ej.

Kommentér på:
Serviceaftale på ny bil

Annonce