Ny bil? - Hyundai I30 1.0L {{forumTopicSubject}}
Hejsa bilnørder
Damen skal have ny bil og hun er meget hooked på en Hyundai da der er de 5 års garanti.
Hun kører 25-30k årligt, 70% landevej, 20% motorvej og resten i by.
Vi har prøvet en i20 som overbeviste os om mærket og kørte rigtigt fint, dog kom vi til at prøve en i30 og komforten er åbenbart de ekstra penge værd for hende.
Så vi står til at købe en i30 stc. i deres "spring edition" 1.0L 120HK model til 215k + metallak.
Vi har regnet på en diesel model, men den kommer til at koste 20k ekstra og det bliver ikke sparet hjem i brændstof før efter 5-6 år.
Spørgsmålet er om det er et godt køb eller skal man holde sig væk?
Er motoren god? Fords 3 cylinder har vundet mange priser, men hvad med Hyundai/Kia 3 cylinder? Bør man alligevel overveje den 1.6 diesel?
Tak på forhånd
maj 2009
Følger: 7 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 2.643
Det er bevidst lavet sådan for at skåne motoren, så vidt jeg forstod.
1,6 dieselmotoren er i hvert fald fin
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 28
At det kunne minde om en A3 passer nok meget godt ind
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 106 Biler: 1 Emner: 155 Svar: 136
aug 2006
Følger: 23 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 326
Den kører rigtigt godt, og virker meget god til prisen. Altså fornuftigt veludstyret og med god komfort.
Jeg sidder selv i et bilkøbs dilemmea, og har faktisk fundet ud af at den koster det samme som mange andre mindre biler, blandt andet en captur, samt rio, ibiza, som er både lige så gamle eller ældre.
Jeg har en civic nu, og der er jeg meget tilfreds med størrelsen på bilen. Det er sjældent jeg ønsker mig en større bil, men jeg kan godt frygte for, at jeg vil savne pladsen og meget af udstyret, der ikke er med i de mindre polo klasse biler.
Mit generelle kørselsbehov er motoren helt sikkert også fint. 50/50 korte og lange ture. Jeg cykler til dagligt og tager bilen hvis jeg skal langt. 1200 på krogen er ikke voldsomt, men jeg er nok typen der godt kan lide at være forberedt. Skal jeg have mere på, kan jeg nok låne en bil hos nogen.
Det eneste der trætter mig lidt, er multimedia delen. Det er fjollet man ikke laver biler der kommunikere bedre med telefonen end det gør. Jeg savner især mirrorlink f.eks. Generelt vil jeg bare meget hellere bruge f.eks sygic app på telefonen, og planlægge mine ture i f.eks sofaen, og kunne opdatere jævnligt. Opdateringerne fra hyundai og kia er håbløse. kortopdateringer er nærmest forældede når man installere dem. Android auto er jeg ikke så stor fan af. Det virker, men er simpelthen et "light product" På langtur når man bruger det, bruges 1/3 af skærmen på en kæmpe informationsboks om at man skal holde til venstre om 180 km. Den plads kunne jeg godt bruge på noget mere informativt.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 28
Motoren er god/fin til størrelsen af bilen, den accelererer godt og har det ekstra overskud på motorvejen til at overhale. Man kan dog godt mærke det er en 3-cylindret, den skal lige have et ekstra skub på pedalen i helt lave omdrejninger og den lyder heller ikke så fin som lidt større motorer.
Pladsen er rigtig god i bilen og gennemtænkt, men sidder behageligt i en "stor" bil uden at den faktisk er så stor når man kører den. Interiøret kan være lidt i den billige/hårde ende, men når man tager med at det er en bil til 215k, så er det helt OK at det ikke er BMW kvalitet.
Multimedia delen er rigtig god med android auto og det standard udstyr der følger med er ganske fortrinligt. Det eneste som jeg måske har manglet er automatiske vinduesviskere. (Kommer sjovt nok ikke som standard)
aug 2006
Følger: 23 Følgere: 48 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 326
Jeg ved godt man ane lidt kvalitetsforskel.
Hvis de kunne nøjes med at lave dørbeklædninger i god kvalitet, og lydæmpe instrument bord ville det være fint
Alle motorjounalister sidder og banker på instrumentbordet og udfra det konkludere hele kvalitets indtrykket af bilen. Det er i min verden en kæmpe fejl, for hvem piller overhovedet ved instrumentbordet andre tidspunkter end når man tørre det af med en klud?
Men godt at høre den køre godt
Jeg overvejer at skyde min bil af nu, og håbe på de første trend eller premiummodeller bliver til salg fra leasing biler om et halvt år.
Lige nu tror jeg bare godt jeg vil have en god bil, der ikke er for dyr, indtil elbilerne er lidt mere modne.
Ny bil? - Hyundai I30 1.0L