Råd til køb af bil {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg vil rigtig gerne købe en bil. Jeg har ikke det store kendskab til emnet, så jeg tænkte derfor at jeg vil spørge jer til råds.
Min situation og behov er følgende:
Budget: 20.000-25.000kr
Skal køre i bilen cirka cirka 100km om dagen i pendling
Bor i København, så det må gerne være en lille bil der er nem at parkere.
Har ikke det store behov for udstyr i bilen, er mere interesseret i god økonomi. Den må altså gerne være så økonomisk, som en bil i det prisleje kan være.
Bilen må rigtig gerne være driftsikker, så jeg slipper for store mekaniker regninger.
Hvis I kunne give nogle bud på annoncer eller generelt modeller, jeg kunne kigge efter, så kunne det være helt kanon.
På forhånd tak for hjælpen!
apr 2018
Følger: 2 Følgere: 14 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 1.419
Komfort er der ikke meget af, men de er nærmest billigere end buskort
jan 2007
Følgere: 89 Biler: 9 Emner: 1 Svar: 4.007
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 11 Emner: 21 Svar: 870
jul 2006
Følgere: 24 Biler: 1 Emner: 73 Svar: 8.249
mar 2014
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 138
Efter et års tid skiftede jeg den ud med min nuværende, en Golf V. Det er en helt anden verden, det er virkelig fedt med en rigtig bil. Jeg går ikke op i biler, men komfort er altså rart. Jeg ville dog ikke tøve med at køre Fiat, hvis jeg ikke havde det store budget.
mar 2014
Følger: 11 Følgere: 21 Biler: 1 Emner: 10 Svar: 138
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 251 Biler: 6 Emner: 104 Svar: 9.614
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Da du skal køre langt hver dag, bør du måske tænke i diesel?
Jeg ville personligt kigge efter Ford. Måske noget Fiesta eller Focus og nyere end 2010.
De kører med PSA-motorer som så mange andre. Er pålidelige, til at skrue på hvis det endelig skal være, og så er plads og komfort måske alligevel værd at tage med i betragtning?
Vores Focus st. car koster knap 1500 hvert halve år i ejerafgift. Vi kører 22 på en liter diesel. Kan trække en stor trailer hvis behovet er der.
Fiesta koster ca. det samme, men alt efter hvilken motor der ligger i kører den knap så langt. Dog cirka 20 km på en liter.
Vores har aircon, bluetooth og et udmærket anlæg i fra fabrikken. Det er faktisk rart når man kører længere stræk, at man kan holde ud at lytte til radio/musik.
Du vil blive rådet til VW, Peugeot, Fiat, Opel, Hyundai etc. etc og de kan være udmærkede alle sammen.
I sidste instans er det dog dig, der skal træffe valget. Så tag ud og prøv dig frem.
Der er bjerge af brugte biler. Hos forhandlere og på diverse sider som her, Gul og gratis, Den blå avis, lokalaviser.
Sæt dig ned og lav et budget. Regn på om det skal være benzin eller diesel.
Kan du selv lave mindre reparationer, eller er det værksted hver gang?
Kan det betale sig at ofre lidt mere, og så få en nyere bil der måske er billigere i drift?
Held og lykke med det herfra.
Råd til køb af bil