{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.723 visninger | Oprettet:

Råd til køb af TV {{forumTopicSubject}}

Skal have et nyt TV, og har ikke fulgt med udviklingen må jeg indrømme...

har ikke ret mange krav, udover at det skal kunne trække spil, så ved ikke om det er nok med 100Hz, eller man skal have 200Hz..

https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/UE65MU8005XXC/samsung-65-4k-uhd-smart-tv-ue65mu8005

Hvad synes i om dette, er det et godt tv til prisen ? Man kan også få en MU7005 til 10.000kr, vil det være bedre at købe det ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Råd til køb af TV
  • #1   24. nov 2017 Jeg ville tage et LG TV.

Mest fordi deres smart tv fungere super godt og billedet er lækkert, men en smagssag. Og nu har jeg prøvet 5 forskellige mærker, og jeg skal have LG næstegang.

Og hvis du alligevel er oppe i 10.000, ville jeg nok tage et LG OLED tv, også betale det ekstra smiley

• #2   24. nov 2017 kan ikke helt blive enig med mig selv om jeg er til OLED..

hvad med det her, er det bedre end Samsung modellerne ?

https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/lg-65-4k-uhd-led-tv-65uj750vaen/p-518404/

• #3   24. nov 2017 Jeg kan kun bekræfte det Thomas F skriver, men køb dog apparatet et sted hvor du kan få noget vejledning. Expert har prismatch hvis det er pga pris du vælger Elgiganten.
    Mvh. Gert

• #4   24. nov 2017 Har købt LG en gang og det var så det, Jeg ville helt klart gå efter en Samsung

• #5   24. nov 2017 Jeg kan kun AFKRÆFTE, at LG er bedre - efter min personlige mening.

Da jeg købte nyt tv for et års tid siden, købte jeg et LG 8-serie. Det havde et urimeligt ringe sortniveau i forhold til prisen på tv'et. Det var så ringe, at jeg returnerede det igen og erstattede det med et Samsung 6-serie tv, hvilket har et markant bedre sortniveau.

Smart TV burde ikke være afgørende for valget. Begge har udmærket Smart TV. Jeg synes personligt bedre om Samsung fjernbetjening, men det er nok en smagssag.

Hvis du er ude i OLED, er LG fint. Men de er alt for dyre endnu. Man får ikke nok valuta for pengene.

Personligt havde jeg nappet Samsungs 7-serie, hvis du kan få det til 10.000 kr. Jeg synes ikke, man får nok for de sidste 2.000 kr. op til 8-serien.

Hvis du går efter vejledning, så hold dig i øvrigt fra at snakke med dem fra Power, Elgiganten osv. De går mere op i, at du køber det, de tjener mest på, end de går op i at opfylde dine behov.

• #6   24. nov 2017 Køb et OLED, bedst sort og bedste farver, dog er de ikke så lysstærke så hvis de skal stå i et meget lyst rum evt med solen skinnende i/nær skærmen er det ikke så godt og desuden er alm LCD bedre til de grå toner, men ellers OLED overlegen på alle andre aspekter smiley

• #7   24. nov 2017 Gider ikke give mere end 12-13.000kr for et fjernsyn, det kan man ikke få OLED for i 65" ?

bay spiller du spil på din 6 serie ?

• #8   24. nov 2017 Jeg spiller en smule PS4, når jeg en sjælden gang har tid til det. Det fungerer helt fint til mit behov - men jeg ser primært tv/serier/film på den.

• #9   24. nov 2017 kan den godt følge med bevægelserne når du spiller eller ser sport, fx en hurtig bold osv ?

• #10   24. nov 2017 Jeg ser ikke sport. Men jeg har ikke oplevet, at den har haft svært ved at følge med.

Du vil jo så også med en 7-serie have lidt af en opgradering i forhold til min 6-serie. Så det vil være endnu mindre udbredt på din i så fald.

• #11   24. nov 2017 Synes du skal vælge LG

• #12   24. nov 2017 Har også selv LG og har tidligere haft Samsung. LG har alt selv i de billige modeller 2 eller 3 HDMi, 2 eller 3 usb porte, optisk lyd udgang osv osv.

LG har også et overlegent billede i min optik men det kommer jo an på øjenene der ser smiley

Du skal købe det du helst vil have, alt andet vil være åndsvagt, men prøv at tage en tur i Elgiganten eller lign og så se skærmbillederne. Der er stor forskel selvom de alle er 4k..

• #13   24. nov 2017 Synes bare det er utrolig svært at vurdere i butikkerne, der er skruet så meget op for lyset for at tiltrække øjnene, at selv mit 7 år gamle Panasonic Plasma har bedre billede kvalitet..

Og som Bay skriver, så stoler man ikke på deres råd, da de typisk forsøger at sælge det produkt de får mest bonus for..

og er sikker på at et fjernsyn til 12-13.000kr i 65" nok skal levere god kvalitet, eneste bekymring jeg har er om det kan trække spil osv...

• #14   24. nov 2017 Hvis du køber et Samsung 7-serie eller for den sags skyld en LG 7-serie, ville jeg ikke være nervøs for, om det duer til spil. Men mange tilbyder også, at du kan levere det tilbage, hvis du ikke er tilfreds, så du kan bare prøve smiley

Det var som sagt sortniveauet, der var en deal breaker for mig, men du kan jo se, om du kan leve med det. Det er elendigt på LG. Men herudover er billedet skarpt.

• #15   24. nov 2017 Det kan godt være jeg heller ikke bliver glad for det, har som sagt Panasonic plasma, og her er sort niveauet noget af det bedste.. kan være jeg hopper på en samsung 7 serie for 10k

• #16   24. nov 2017 Lg er klart der du får mest valuta for pengene hvis vi kigger store tv,er til under 10.000,- .

samsung er klart førende indenfor smart tv men det er kun deres topmodeller der er værd at nævne, og vil du ikke bruge 20.000,- på et tv så bør du klart købe et LG tv.

jeg har selv et 65 LG i stuen nu jeg købte for 6500,- og det er satme et lækkert tv med god billed kvalitet. til pengene.

jeg ville personligt aldrig give meget mere for en fladskærm, udviklingen er konstant, og der kommer bedre og bedre, hele tiden hellere køb et billigt tv så kan du skifte det ud med tiden. at give 20.000,- for et tv der er forældet og nærmest værdiløst efter 2 / 3 år er lidt hul i hovedet medmindre man lever foran sit tv.

• #17   24. nov 2017 Farmand skal ned og få bestilt den her hjem til samme pris som på hjemmesiden, da jeg chattede med en på deres hjemmeside så kunne de godt skaffe den hjem til den pris
    https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/lg-oled55b7vaen-55-oled-tv/p-521495/ nu er det en 55 tommer men lækker er den. 65 tommer koster omkring 18.000

• #18   24. nov 2017 Hvis du køber LG uden LED, og finder det med nanocell teknologien.

Så skulle det nærmest være lavet til gaming, hvorfor kan jeg ikke huske, men “Linus tech tips” har lavet en video omkring dette.

OLED er fremtiden lige nu, og det er mig et mysterie Samsung fortsætter med LED.

Og 100 at jeg skal have OLED næstegang, billedet er uden dikskussion noget af det bedste du vil se.

Men som du kan se har Bay og jeg to synspunkter, da det er meget subjektivt, så jeg ville tage ned i en butik og se hvad dine øjne appellere mest til. smiley

• #19   24. nov 2017 Jeg tror, det kommer an på, hvad man vægter højest. Jeg vægter sortniveau meget højt. Og her er Samsung bare bedre (OLED udeladt i sammenligningen) uden diskussion. Til gengæld er jeg som sagt enig i, at selve billedet er fint. Det kompenserer bare ikke tilstrækkeligt for mig.

• #21   24. nov 2017 Uanset hvad du vælger så er det vigtig at du får den fin justeret.
    Man kan ikke sammenligne billed kvalitet i forretningen.
    Jeg har haft en LG topmodel og den blev sendt retur og har haft Samsung lige siden og er tilfreds med dem.

• #22   24. nov 2017 Og lad for Guds skyld være med at betale forretningen for at få den finjusteret. Det er spild af penge. Det kan man gøre ganske glimrende selv via guides på nettet.

• #23   24. nov 2017 Skal det være ordentligt sort, så prøv lige et Sony LED i stedet for

• #24   24. nov 2017 Ja, efter sigende bare ikke de nyeste modeller. Nu har jeg ikke lige læst op på det, men jeg MENER at have hørt fra en, der gjorde sig klog på området, at Sony i de nye modeller er gået over til IPS paneler i stedet for VA. Det går kraftigt ud over sortniveauet.

• #25   24. nov 2017 Sony og Philips er desværre begyndt at arbejde sammen

• #26   25. nov 2017 Sony og Philips er desværre begyndt at arbejde sammen

Breaking news. Det gjorde de også i 1982.

• #27   25. nov 2017 https://www.elgiganten.dk/product/tv-radio/fladskarms-tv/65SJ850V/lg-65-4k-super-uhd-led-smart-tv-65sj850v

Jeg har købt denne, som er et af de bedre UHD fjernsyn i serien... Jeg synes billedet så meget bedre ud end fx Samsungs 8 serie, hvor de sorte farver var væsentlig mere grå end på dette LG fjernsyn.. men jeg kom så over mit budget..

Fik dog kalibrering, 4k kabel og vægbeslag for i alt 15500kr.. Og så er det på 200Hz.. tror i hvert fald jeg bliver glad for det..

• #28   25. nov 2017 Jeg tror, du er blevet snydt af LGs local dimming, som får det til at se sortere ud, men som efter min mening ødelægger oplevelsen på andre punkter. Det ville jeg derfor slå fra. Men du har jo så 14 dage til at finde ud af, om du er enig eller uenig smiley

• #29   25. nov 2017 Ja fik også at vide at vi havde 2 ugers prøvetid, synes generelt de sorte farver var ringe på alle de billigere fjernsyn både samsung og lg, men det her var rigtig lækkert

• #30   25. nov 2017 Du skal i hvert fald bruge de 14 dage på, om du er blevet snydt af local dimming. Det fungerer ved, at den slukker dioderne, hvis en del af skærmen er sort. Til gengæld bevirker det bare, at hvis du har fx noget sort med hvidt "i midten" set lodret, så får du lyskegler op og ned fra det hvide. Det er fx tydeligt med rulletekster osv., så her kan du hurtigt se, om det er slemt.

Som sagt synes JEG, det var så skideirriterende, at jeg ikke kunne leve med det. Og hvis man slår local dimming fra (som jeg trods alt vil anbefale), så er sortniveauet elendigt på den. Så derfor; sørg nu for at få det undersøgt grundigt inden for de 14 dage smiley

Hvis du kan leve med dét, er stort set alt andet på tv'et godt. Så det skal heller ikke forstås sådan, at jeg synes, du har købt katten i sækken. Sortniveauet var bare en deal breaker for mig. Så hellere en billig Samsung med VA-panel smiley

• #31   25. nov 2017 Bay... det du beskriver er det ikke noget som kun deres OLED serie gør ?

men tak for heads up, vil helt sikkertholde øje med det !

• #32   25. nov 2017 Nej, deres OLED har netop ikke det problem, da LED'erne ikke er i siden. Problemet opstår, fordi lyset skal lyse fra kanten og op/ned. Hvis der så er sort imellem fx tekst og kant, sendes der en lyskegle op og ned fra teksten.

Det er kun et problem, du oplever, hvis local dimming er slået til. Men det har det helt sikkert også været i butikken, da det så får sortniveauet til at SE UD SOM OM, det er mere sort, end det er smiley

• #33   25. nov 2017 Spørgmål "OLED" brænder det ikke billede fast, hvis billede står stille i forlang tid ?

• #34   25. nov 2017 Det er der i hvert fald nogle, der siger, jo smiley Også hvis man hele tiden ser den samme tv-kanal - så kommer logoet til at brænde sig fast.

• #35   25. nov 2017 Det kan de gøre, vores tv står på News 8 timer om dagen men har heldigvis ikke oplevet det endnu, men det er et kendt problem smiley

• #36   25. nov 2017 ja, det ikke smart

• #37   25. nov 2017 Det er det ikke, nej. Men jeg tror ærligt talt ikke, det er så udbredt et problem. Stort set alle telefoner har jo også samme skærmtype. Man hører ikke om mange, der klager over det, synes jeg ikke. Så jeg tror, man skal tage det roligt på den front.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #38   25. nov 2017 Den kæmpe ulempe ved oled er risikoen for burn-in. Det vil ske med alle skærme der viser samme billede for længe. Se f.eks. IPhone X hvor problemet allerede er begyndt at dukke op.
    I forhold til pris/kvalitet ville jeg gå efter et led.

• #40   25. nov 2017 Vores kører mindst 8 timer dagligt med news men ser det jo aldrig, det kører bare for at være tændt og sidder min far med iPad eller Mac og laver noget
    Jeg tænder det også når jeg kommer hjem så kører det mens jeg laver lektier eller andet

Nogle gange kan man godt se news logoet og "det faste" men det fader ud efter 1-2 sek ved programskift
    Vores tv er vel snart et par år, det går jo stærkt smiley

• #41   27. nov 2017 Jeg har Samsung 8 serie i 65".

Jeg er glad for tv'et, men samsungs kundeservice har gjort at jeg ALDRIG i mit liv har tænkt mig at købe et produkt fra dem igen.

• #42   27. nov 2017 Men en anden sag er, tjek flatpanels.dk når du skal købe tv.

Power prøvede at lokke mig over på et LG UHD eller lign, da jeg skulle ud og se på OLED.

Det fik så ringe kritik

• #43   27. nov 2017 Samsung har heller ikke youtube længere, og kører de ikke også med reklamer i baggrunden når man er i menuen ?

• #44   27. nov 2017 Ikke på mit i hvert fald.

Jeg har 2017 8 serie.

Jeg fik det heldigvis til mere end 50 % rabat i hifiklubben, hvor jeg stærkt anbefaler at man køber tv smiley Super service derinde og behjælpelige både med rådgivning og oprigtighed omkring de forskellige tv'er.

Samsungs service ( jeg havde en fejl på mit første jeg fik ) er til at lukke op og skide i. Jeg stod i næsten to måneder uden TV.

og så skulle jeg selv ud og finde et sted de havde et nyt på lager. samtidigt med de prøvede at nedgradere mig til en 7 serie.

Næste gang må jeg prøve en OLED, men der går nok et par år, så håber wallpaper er kommet ned i pris

Kommentér på:
Råd til køb af TV

Annonce