Bil til 3 barnesæder efter nye afgifter? Bil til 3 barnesæder efter nye afgifter?
Hej med jer
Jeg har frem til sommeren 2021 til at få købt en bil med plads til 3 barnesæder (på bagsædet) og selvfølgelig alt det skrammel, som en børnefamilie skal have med på tur :-).
Mine overvejelser går indledningsvist på Ford S-max, Peugeot 5008 eller Citroen C4 Grand Spacetourer (da jeg faldt over en artikel, som nævnte disse), men min viden om biler er helt i bund, og det er langt hen af vejen vigtigst for mig, at det er "value-for-money", når jeg skal skifte min Skoda Octavia.
Jeg er klar til at købe enten en ny eller en brugt, men da jeg skulle købe min Skoda i 2017, så synes jeg besparelsen ved at købe en 2-3 år gammel var alt for lille, så jeg købte nyt, men hvis besparelsen på en brugt er god, så tager jeg gerne den med på vejen
Hvad bør jeg overveje og se nærmere på?
maj 2006
Følger: 29 Følgere: 85 Biler: 9 Emner: 14 Svar: 17.260
Du skal selvfølgeligt prøve dig frem. Du kan også prøve en Touran, selv om jeg også synes, at denne er for lille.
Jeg var ikke i tvivl. Er der 3 autostole, så er det S-MAX. Og det kommer fra én, der ellers altid har haft en præference for VW-koncernens biler.
mar 2017
Følger: 11 Emner: 7 Svar: 14
Kan se, at der kommer en S-max hybrid her til foråret, så måske det er løsningen
maj 2006
Så kan det i hvert fald SLET ikke svare sig at købe brugt
okt 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 15 Svar: 453
maj 2006
Bil til 3 barnesæder efter nye afgifter?