{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
879 visninger | Oprettet:

Kadir k
Kadir k
Følger: 4 Emner: 14 Svar: 141

Corolla 2003 kørt 135.000km {{forumTopicSubject}}

Hej til alle

Har et lille problem med Venstre for kaliber
Den hænger meget lidt dvs. hjulet løber ikke frit som den skal.
Stemplet kører fint frem og tilbage men glidebolte nederste er stram (lidt) og den gamle gummi var revnet.

Har købt rep-sæt og sat på men har ikke hjulpet særlig meget.

Den øverste har jeg ikke rørt ved da den virker fint men den nederste driller stadig.

Ved ikke om jeg har sat gummien forkert har dog tjekket anden side hvordan de sidder men et eller andet må jeg lave forkert..

Har self. renset hullet til boltet og smurt olie..

Har i nogle ide eller forslag jeg kan prøve igen imorgen..

Corolla sedan fra 2003

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Corolla 2003 kørt 135.000km
  • #1   23. apr 2021 har den en lille gummi ring på den ene glider? hvis ja så fjern den helt.

• Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

#2   23. apr 2021 Hej Anders

Ja det har den i øverste men den har jeg slet ikke pillet ved det ser ud til den glider fint frem og tilbage men den nederste glider også fint men ikke som den øverste.. som om det virker men så bliver den stram igen efter et par forsøg..

Kan det være jeg sat gummien forkert..? For havde svært ved sætte pinden i mens gummien var sat i

• #3   23. apr 2021 Sillicone smørelse på gummierne.

• Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

#4   23. apr 2021 Allan

Silikone .??

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.902
    #5   23. apr 2021 Ja, man må ikke bruge olie eller fedt på bremser, det skal være syrefri silicone fedt...

• #6   23. apr 2021 Syrefri siliconefedt er vandskyende så dine glidere ikke ruster, din styregummiring har sikkert sat sig i klemme, du bliver nødt til at rense det, det skal være helt fri for rust i indvendigt. Dit åg hvor klodserne sidder skal også renses for rust der hvor klodserne rammer.

• Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

#7   24. apr 2021 Jeg har renset indvendig ( hullet ) for snavs og fedt
    Gummiring sidder på den øverste og den virker fint frem og tilbage..

Jeg købt et rep-sæt der fulgte smøre fedt med som er smurt med dette.

Tja ellers ved jeg sku ikke hvad mere man kan tjek yderligere..

Måske skal man skille den helt af ??

• #8   24. apr 2021 Du skal selvfølgelig være sikker på stemplet ikke hænger pga rust, så pump det så langt ud som muligt uden at poppe det ud, løft manchetten og se om der er rust inde under, stemplet skal se skinnende ud, uden ridser bare se ud som nyt og manchetten må ikke være hullet.
    Er der rust må der nyt til hvis ikke det kan pudses op, og er der rust på stemplet er der også rust inde på forkanten af caliperen, lige før gummiringen.

• Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

#9   24. apr 2021 Hej Allan

Jeg regner også med det er stemplet der er fejl.
    Selvom den kører fint frem eller kan presses fint tilbage så tror jeg der er et eller andet som ikke hænger sammen.
    Begge glidebolde arbejder fint efter jeg har skiftet med nyt samt renset i hullerne..

Eneste problem kan være det er stemplet..

Er der nogen i nærheden som har et lille værksted som jeg må benytte eller få hjælp smiley

Fredericia - Middelfart - Vejle - Kolding

• #10   25. apr 2021 Der ligger iøvrigt et gør-det-selv værksted lige uden for Fredericia, ud af Vejlevej, første højre i rundkørslen ved Hejsekroen, så ligger den nogen km ude til højre nede for enden af en vej, de kan også rådgive dig om hvad det kan være for en ting der skal laves.
    Men det koster jo pr time at hænge derude, intet er jo gratis i denne verden.

Hvis du ligger og kører rundt med bilen mens den hænger i bremsen, så skal du regne med at skiven og bremseklodserne bliver ødelagt af det.

• Kadir k
    Kadir k Tilmeldt:
    jun 2010

#11   25. apr 2021 Super tak for info..

Og ja er enig med dig

Kommentér på:
Corolla 2003 kørt 135.000km

Annonce