943 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

fiat tipo 1992 fiat tipo 1992

godaften alle sammen jeg sørger lidt info fra nogen der ved lidt om biler jeg er selv lidt nørdet inden for det men mangler lige en andens holdning på mit problem/spørgsmål

sagen er den jeg har købt en fiat tipo fra 1992 i overraskende god stand med ca 190k km og nærmest ingen rust det må være et mirakel smiley koblingen på den slipper/bider meget højt oppe syntes jeg og har hørt mange sige at det er tegn på den er dårlig eller meget slidt er det sandt ? fordi har lavet nogen test på den. fx den hvor jeg holder stille medhåndbremse aktiveret og så 1 gear og så giv den lidt gas imens en dårlig kobling vil begynde at file/ motor stadig køre når kobling er sluppet ikke? hvor i mod en god kobling vil gå ud med det samme? det gør den. der ingen måder jeg kan få den til at file/glide overhovedet og den accelerere også fint så mit spørgesmål er det en skrøne det med at fordi en kobling slipper meget højt oppe er tegn på en meget slidt eller defekt kobling? . undskyld stavefejl godaften:) mvh ...en fiat tipo er sku bare en klassiker:) smiley

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fiat tipo 1992
  • #1   7. jul 2022 Min holdning er at hvis det virker, dont mess with it, også sagt at hvis man kan leve med det så er det fint, den glider åbenbart ikke, så det er jo et godt tegn, der må da være et sted hvor man justere på koblingskablet, medmindre den er hydraulisk.

• #2   7. jul 2022 hejsa ja jeg tænkte også på det evt kunne være noget justering den er nemlig med kabel:)

• Michael  L
    Michael L Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 3 Svar: 4
    #3   8. jul 2022 Ja det er en skrøne. Lev med det disse biler var jo ikke helt perfekte Og ja de er så godt som alle rustet op eller på anden måde gået til længere nede i Europa Frankrig Spanien møder man også sjældent en tipo fra dengang

• #4   8. jul 2022 Har den koblingen kabel eller er det hydrauliske kobling på den ?

• #5   8. jul 2022 den har kabel

• #6   8. jul 2022 Michael L ja der er næsten ikke nogen til salg det er lidt mærkeligt men min har kun lige et par rust holder i bunden ellers er den rustfri men er det ikke en nogenlunde motor det er 1.4 modelen? kender intet til dem nemlig

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.898
    #7   8. jul 2022 Det kan sagtens være fordi koblingen er ved at være tynd, men det kan også sagtens være fordi kabel skal justeres lidt. Så få justeret kabel og kør glad indtil kobling rent faktisk begynder at glide. Så skifter du kobling til den tid.

• #8   8. jul 2022 men er det ikke en nogenlunde motor det er 1.4 modelen? kender intet til dem nemlig
    Nu skriver du også en nogenlunde motor, Fiat og gode motorer hænger ikke sammen smiley
    Det er en fin motor der ligger i dem smiley , service af motor er det vigtigste smiley .

• Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.898
    #9   8. jul 2022 Den er skam ligeså fin som næsten alt andet af den årgang....Service og vedlighold betyder alt på en gammel bil. Jeg kører i en Fiat panda 2004 1.2 og det er den bil der har voldt mig mindst problemer af alle....Den kører bare...Men skal du have en evighedsmaskine som kan laves med en skruetrækker og en hammer...Jamen så er opels 1.2 ohv fra kadett b/c/d/e vel absolut et kig værd.

• #10   8. jul 2022 Hvis kablet ikke har sådanne automatisk justering

Så burde du kunne juster koblings punktet

• #11   10. jul 2022 Hvordan juster man kablet mon?

profilbillede
  • #12   10. jul 2022

profilbillede
  • #13   10. jul 2022 Det gør du der hvor pilen peger

profilbillede
  • #14   10. jul 2022 tænkte nok det var der omkring men hvis man skal have den til at slippe lavere nede så skal man spæde den skal man ikke?

• #15   11. jul 2022 Nej, mener du skal løsne kablet. Jo mere frigang, jo længere vandring på koblingspedalen før den kobler ud.

• #16   11. jul 2022 hejsa tak for hjælp:)

• #17   12. jul 2022 Som du selv skriver en Fiat med 30 år på bagen uden rust er et mirakel smiley smiley smiley

Men tillykke med den

• #18   13. jul 2022 #17
    arhh helt uden rust er den nu ikke der lige lidt i bunden smiley men skærmkanter døre bund paneler osv. er der ikke så meget som en rust bums men jo tak jeg syntes sku det en fin bil der er ikke mange af dem tilbage:)

Kommentér på:
fiat tipo 1992

Annonce