{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
952 visninger | Oprettet:

Golf 2 pierburg 2e2 karburator. {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg står med det problem at når jeg starter min
golf 2’er efter bare en nats tid så ligger den i utrolig høje omdrejninger i 15-20 min før den falder.
Når jeg køre og motoren er varm. Så lige pludslig så kan den også bare gå Mega højt i omdrejninger.. smiley

Alle vacumslanger er skiftet

-Max

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 2 pierburg 2e2 karburator.
  • #1   3. nov 2022 Hvis det er samme karburator som en del ældre Opel'er køre med
    Så plejer løsningen og være
    At smide den væk og montere en Weber erstatnings karburator

Da de pierburg har det med og blive slidt
    Så man ikke kan justere den ordentligt,

Kender flere med Opel der har opleumeget bøvl med dem

• #2   3. nov 2022 Pierburg 2E er en udmærket karburator, den er enormt effektiv og derfor også kompliceret. Jeg er enig så vidt at en Weber 32/34 DMTL er bedre, men en Pierburg 2E er ikke en dårlig konstruktion. De kan sagtens ordnes, hvis man gider sætte sig ind i hvordan den virker og i øvrigt også kan skaffe delene. - og så er mange desværre voldtaget af elendige midlertidige reparationer, foretaget tidligere i bilens levetid.

Start med at kontrollere om dit chokerspjæld hænger. Hvis den starter fint på denne årstid når det er koldt og kan holde sig i gang, så virker første fase formentlig nogenlunde. Det er det øverste spjæld du kigger ned på, hvis du tager luftfilteret af. Det skal kunne bevæges fuldstændig frit, udelukkende med modstand fra pulldown og kølevandsstyringen. Og en bil med 2E karburator skal gå med mellem 1.800 og 2.500 rpm i første fase. Jo koldere det er, jo længere tid varer det, men 20 minutter er for lang tid.

• #3   6. jan 2023 Kan være pulldown dåsen - eller vokse element - har selv haft en G2 med samme Pierburg.
    Jeg købte nyt, og så kørte den som ny

Kommentér på:
Golf 2 pierburg 2e2 karburator.

Annonce