{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.231 visninger | Oprettet:

Camilla H
Camilla H
Tilmeldt:
22. dec 2022
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1

Pludselig ingen liv i bilen {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en Toyota yaris fra årgang 2009. Bilen har kørt ubeklagligt.. pludselig en lille lyd når man startede og accelereret... Men kørte fint.. bilen foresat lyd ved tomgang.
Da bilen skulle starte igen... var der ingen servo.. den bliv slukket og ville efterfølgende ikke starte.. jeg synes de ting sammen, giver ingen mening..
Nogen der ved hvad det evt kunne være...

Jeg vel tilføje at den altid har sagt en høj lyd ved tænding men altid startet med det samme


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pludselig ingen liv i bilen
  • #1   22. dec 2022 Hej
    Kør på værksted for diagnose og fejlafhjælpning
    MVH KP


  • Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.240
    #2   22. dec 2022 Der skal som minimum lidt mere information til for at vi kan regne ud hvad der kan være galt.
    Vil ikke starte:
    1:Motoren tørner men starter ikke
    2: Motoren tørner ikke og man kan høre et lille klik lige når man drejer nøglem
    3: Motor tørner ikke og der er ikke noget klik

    Er der ellers strøm på bilen (aircon, lys etc) eller er det også væk. Er det væk kan det være en hovedsikring som er gået kold, formentligt fordi starteren eller evt servoen har været overbelastet/for slidt og trukket for meget strøm og dermed taget sikringen.
    Med de to skal det siges at man skal IKKE bare skifte sikringen. Det er en meget stor sikring og noget er nærmest med garanti gået i stykker.

    Kan du ikke skrue selv, kan du roligt sende den til mekanikeren.

    Hurtige gæt:
    Død servo har trukket sikringen med ned
    Dårlig stelforbindelse eller nok mere sandsynligt et halvstort kabel er kommet i klemme, formentligt noget som forbinder servo eller starter.
    Det kan også være andre ting, f.eks, bundstykke i låsen, som gør at bilen ikke ser at du drejer nøglen sidste trin. Dermed vil bilen aldrig forsøge at starte.

    Så som sagt er du ikke fingernem, er det nok en mekaniker der skal til. Surt i denne tid men man kan ikke altid styre den slags.
    Død starter har trukket sikringen med ned


  • #3   22. dec 2022 Er der slet ingen lamper der har lyst i speedometeret?

  • Camilla H
    Camilla H Tilmeldt:
    dec 2022

    Følger: 12 Emner: 1 Svar: 1
    #4   22. dec 2022 Er ked af de manglede oplysninger..
    Moreren siger et lille klik når man prøver at starte... og rem blandt andet kører fint rundt. Jeg synes jeg kan lugte lidt brændt gummi og ingen advarsels lamper har været tændt på bilen... og bilen kan sagtens lyse osv uden at den starter, så helt død er den ikke ??
    Jeg kan det basis. Men ja kommer vel ikke udenom en tur til mekanikeren...



  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

    Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 311
    #5   22. dec 2022 Kunne vær din rem og generator, Remmen trækker nok servopumpe og generator. Generator kan sidde fast, eller rem for slap. Deraf brændt gummi

  • Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.240
    #6   22. dec 2022 Tror Brian har fat i det rette, for det ka også forklare hvorfor dit batteri er blevet lidt slatten og ikke kan trække starteren rundt.
    Klikket du hører er formentlig starteren som ikke får strøm nok.
    Hvis du hat en lader kan di sætte den på bilen og lade batteriet helt op. Bilen bør så kunne starte men vil have samme problem næste gang du starter den. Lad være med at køre uden fungerende generator, bilen vil gå i stå når batteriet bliver afladet nok igen.
    Du kan købe en ret billig lader I thansen eller biltema og nok også harald n6borg. De dyre koster 600-1200 men de billige kan snige sig ned omkring 299. Det handler primært om lade tiden samt noget omkring at de fancy kan desulfatere batteriet. Det er dunlidt ligeglad med her.
    Du kan tjekke om det er srco eller generator ved at få en anden til at prøve at starte motoren, du vil så se at en af de to ikke drejer med rundt LG så ved du hvad der skal skiftes.


  • #7   24. dec 2022 Hvis du skriver hvor du bor er der måske en barmhjertig sjæl herinde der kigger forbi hos dig?

  • #8   27. dec 2022 Mener din model har elektrisk servo og det hele kan skyldes dit batteri er tør for strøm eller faldet sammen

Kommentér på:
Pludselig ingen liv i bilen

Annonce