{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.558 visninger | Oprettet:

Hvis køber ikke omregistrere! {{forumTopicSubject}}

En lille tanke...:

Det har flere gange været oppe her i forummet hvad man kan gøre hvis køber ikke omregistrere bilen som aftalt. Men... hvordan står man rent juridisk!?
Hvis man bruger en standard købsaftale fra fx. bilbasen står der: Køber omregistrere bilen inden 3 uger!
Hvis køber ikke gør det, og der rent teoretisk sker noget (han køre galt i bilen e.l.), hvordan står man så juridisk! Da han har skrevet på at han ville omregistrere den inden 3 uger kan det vel aldrig blive købers problem? Sælger kan vel principelt være fuldstændig ligeglad med om bilen bliver omregistreret eller ej?

Nogle der ved det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvis køber ikke omregistrere!
  • #1   10. apr 2007 Problemet er vel ikke større end at man undgår diskussionen ved at gøre det selv?

Når han køber bilen, har man bare sørget for at have en omreg attest liggende - som man udfylder sammen med ham, og så efterfølgende selv kører på motorkontoret med...

Jeg har ikke solgt ret mange biler, men ALTID selv gjort det....

• #2   10. apr 2007 har solgt min for ca. 2mdr siden og køber kørte galt inden den blev omregistreret.
    Jeg ringede og meddelte forsikringen at den var solgt samme dag som køber fik den.
    Nu skal jeg bare sende slutsedlen ind til forsikringen og så klare de det automatisk.

• #3   10. apr 2007 Lasse J: Og det kommer ikke til at koste dig noget?

Nutnik: Det er jeg godt klar over! Det var mere det rent teoretiske i det!

• #4   10. apr 2007 NutNik S - Kan man bestille sådan en omregisterings seddel hjem..? ellers SKAL den hentes på et motorkontor.???

• #5   10. apr 2007 hehe.. altså da jeg solgte mareaen blev den ikke omregistreret.. jeg opdagede det ikke før politiet ringede til mig fordi den var set i forbindelse med et tyveri.

Til historien hører der at idioten smadrede hele siden på mareaen, 10 minutter efter han havde givet mig pengene.. I normale tilfælde gælder der en ejerskifte forsikring i 3 uger fra bilen er solgt (den tid køber har til at omregistrere) Men da bilen ikke var omregistreret endnu var det vores egen forsikring der skulle dække.. så ham der købte den måtte betale os de penge vi skulle give i selvrisiko.. så sørg for at få det gjort, man kan desværre ikke stole på folk.

• #6   10. apr 2007 Heldigvis stod bilen hos os til genopbygning da vi opdagede at han ikke havde omregistreret den, så vi afleverede bare pladerne til politiet, så den blev afmeldt. Og han blev jo nødt til at betale os pengene før han kunne få bilen.. for teroretisk set var det stadig min =)

• #7   10. apr 2007 Man futter bare ned og henter den.

Torsdag har de jo længe åbent, og når man ved bilen skal sælges, skader det ikke at have 2-3 stykker liggende.

• #8   10. apr 2007 Nej det kommer ik til at koste mig noget...

• #9   10. apr 2007 Sandie: Du siger at teoretisk er det jeres! Jeg ville mene at det var hans da han har modtaget bilen og skrevet under på købsaftalen! Det virker juridisk set ikke logisk at jeres forsikring skulle dække! Men selvfølgelig skal der jo være forsikring på en bil...

• #10   10. apr 2007 Få altid omreg. bilen sammen.. Det er altid en stor risiko at løbe at lade en anden have "sin bil" i 3 uger.. desuden betaler man stadig både forsikring og vægtafgift for at en anden kører rundt..

• #11   10. apr 2007 Så længe den står i Sandies navn er det hendes forsikring der dækker.. Først når den er omreg. til køber er det hans forsikring..

Så han kører faktisk rundt i hendes forsikring i op til 3 uger (eller mere hvis han er et svin)..

• #12   10. apr 2007 Det med de 3 uger er også kun vejledende.. For han kan sagtens køre 2 mdr f.eks... Men efter 3 uger kan man kontakte Politiet og sige at den endnu ikke er omreg. ifgl. salgsaftale..

Så vil de tage pladerne, når de ser ham.. Men der kan jo sagtens gå lang tid.. For ud over de 3 uger, så kører han uden forsikring og så er det ulovligt..

• #13   10. apr 2007 tja da min kæreste solgte hans gamle golf, gik der næsten 3 mdr inden den blev omreg. og det var kun fordi polisen klippede pladerne på den til sidst... Men han fik forsikringspenge tilbage efter de 3 uger, men da så vi snakkede med politiet da pladerne var klippet, sagde de at det var forkert af forikringsselskabet at de havde givet penge tilbage, for det var min kærestes forsikring der sku dække, sålænge den ikke blev omreg... lige meget hvor lang tid der går... Synes nu det var lidt mærkeligt

Kommentér på:
Hvis køber ikke omregistrere!

Annonce