{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Fornuftigt bilkøb til 30.000? {{forumTopicSubject}}

Hej Bilg

Jeg er ved at hjælpe en kammerat med at finde en fornuftig bil til omkring 30.000 kr.

hans primære ønsker er at det er en driftsikker bil, hvorfor jeg hurtigt tænker Toyota, da min noget billigere Carina II fra 1991 gjorde det udemærket til den halve pris.

Men han har ikke nogen mekaniker som jeg, derfor er det vigtigt at den ikke har skæmmende rust, eller kræver ALT for meget vedligehold på kort sigt.

Nogle gode forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fornuftigt bilkøb til 30.000?
  • #3   9. jul 2007 flemd D < Skulle man ikke nok kunne finde en fin gammel brugt honda til 30k?

• #5   9. jul 2007 http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?AdId=109966&source=2

Hvis ikke gearkassen skramler fra lejer og syncromesher, så er det et fornuftigt købt. Der er stadig over 150.000km tilbage i den kværn, hvis den er i den stand sælger reklamerer med..

• #6   9. jul 2007 Dez. MPS 260 Hk. .: Nææ, men udover lidt misfarvning omkring bagviskeren ser den da fin ud. Motoren holder til over 400.000km, det er en af de bedste motorer Mitsubishi nogensinde har lavet.. Eneste svaghed er gearkassen, men det har jeg også gjort opmærksom på :)..

Og nej, det er ikke min salgsannonce.. Nu var det bare for at vise at man godt kan få en pæn bil til 30k, desuden, så kan man jo altid forhandle lidt smiley

• #7   9. jul 2007 Nu er det heller ikke alle der lige har råd til en helt ny bil smiley

• #8   9. jul 2007 Toyota Carina E

• #9   9. jul 2007 Min bil. smiley

• #10   9. jul 2007 Den var sq svær... der er næsten altid et eller andet med biler til den pris...

Jeg har selv haft mazda til den pris.. de ruster... mekanisk ingen problemer... motoren bliver bare ved og ved...

Har selv haft en passat til de penge... ingen rust überhaubt... men motoren :s en 1,6 RF... måtte skifte ALLE vaccumslanger og benzinslanger i motorrummet.. skifte rotor, rotordæksel, tændkabler, tændspole og starter inden for det første ½ år... og nu... 1 år efter skal der et nyt schoker-hus til og nye kølerslanger... men rust er der ingen af...

Desuden er der jo også alle "forbrugsstofferne" der skal udksiftes jævnligt... bremser, olie, lejer, remme, køler, udstødning.. ja.. alt hvad der kan og bliver slidt i en bil... det vil der jo være uanset HVAD man køber...

Mit råd... køb en Opel kadett... i god stand.. kan nemt findes til de penge... uden rust og med en god motor.... kan varmt anbefale 1,2 S....

den er:

1. skide nem at makke i
    2. billig i reservedele
    3 driftsikker
    4 også pæn.

Køb desuden også HAYNES værkstedsbog... man kan sagtens lave en masse uden at have de helt store mekaniske evner... Jeg er af den holdning at tændrør, rotor, rotordæksel, udstødning og den slags.. det kan alle sq skifte hvis de gidder læse bare lidt om det... så sparer man mekanikern der... Naturligvis vil der altid være ting til bremser og rust mv. som man skal have proffessionelle folk til.. men til en kadett er det heldigvis forholdsvis billigt...

MEN! vil han ofre bare lidt mere, vil jeg anbefale en OPEL CORSA B! den er mindst lige så slidstærk som kadett, er nyere, pænere ( håber ikke at fornærme nogen.. synes så sandelig også en kadett er pæn)...Corsa B er ligeldes extrem slidstærk og meget nem at makke i...

• #12   9. jul 2007 Dez>> alle fabrikanter laver "mandagsbiler" hehehehehe... Men... så længe man bare har sin sunde fornuft med sig når man handler, skulle det nok kunne gå... nu ved jeg ikke hvor længe det er siden du havde en opel, men jo nyere en bil er, jo flere "børnesygdomme" kan der vent og lure, hehehehehehe... en gammel bil er jo "kørt til" og det der har været er lavet eller vil være til at få øje på, hehe...

• #13   9. jul 2007 Køb en Golf 3 smiley

• #14   9. jul 2007 Dez>>> hehe.. ja.. og til 30 kg, kan det heldigvis ikke gå helt galt.. desværre fås nye mazda'er ikke til den pris, hehehehehehehehehehehehehehehe så var jeg sq heller ikke et sec i tvivl.. rigtig feeeeeee mazda du holder dig, hehe

• #15   9. jul 2007 Tak for de indsigtsfulde svar.

Han er selv ret varm på honda, men har hørt de ruster meget, men ved ikke om det er specielt mere end fx toyota gør.

Hvilken prisklasse skal vi op i før man med rimelighed kan sikre ham en nogenlunde driftsikker bil? nu når 30 er på nippet?

Men igen tak for svarene, der er mange fornuftige bud imellem.

• #16   9. jul 2007 tja hvis det ikke må være rusten, ville jeg købe en citroen, evt en zx... Selvom jeg ikke selv er til citroen ved jeg da at den ikke er så tilbøjelig til at ruste og sku vist også være en okay bil til pengene...

Ville i hvert fald kigge bilen meget godt efter hvis han skal have en vw, opel, honda eller toyota... For de er tilbjelig til at ruste, men selvfølgelig kan man sagtens være heldig at finde en som er i pæn stand, det gælder bare om ikke at købe det første man kigger på.. (fandt jeg i hvert fald ud af da jeg sku have golfen)...

Kommentér på:
Fornuftigt bilkøb til 30.000?

Annonce