Fornuftigt bilkøb? {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg står og skal til at skifte min bil ud pga andre behov.
Jeg er 20 og bliver snart 21, har kørt skadefrit alle mine år og har haft bil siden jeg var 18.
Jeg har lige været ude at kigge på en Opel Vectra B 2,0i 16v CD fra 1996 som så rigtig fin ud, fuld servicebog alt overholdt, en ejer og den har stået i garage alt sin tid, den har gået 159.000 km, og umiddelbart kunne jeg ikke finde rust i undervogn, vanger og diverse. Det så rigtig fint ud, dog var der lidt kosmetiske fejl som følger:
Højre bagdør har været åbnet op i en anden bil hvor lakken er banket af så der er en lille rustplet lige på hjørnet (meget lille),
På forreste højre skærm har den 3 forholdsvis brede ridser (ikke dybe, ingen tegn på rust) på henholdvis mellem 20-25 cm, de er tydelige, og lige på hjørnet ved kofangeren ved forskærmen også (under samme uheld går jeg udfra) er lakken lidt ødelagt.
Ellers kan jeg se den har været undervognsbehandlet i 2004, og jeg har i planerne at få gjort det med det samme jeg overtager den hvis jeg køber den.
Motoren går umiddelbart fint, der er ingen betydelig blæsen ud af olielåget i tomgang, "topstykke" dækslet hvor olien bliver fyldt på var dog lidt fedtet af olie, jeg går ud fra man ikke har ramt helt med olien og bare ladet det være, for resten af motorblokken osv. så helt fin og tør ud.
Vi har aftalt en pris på 30k
Alt el virker i den, udover fejl i boardcomputerens pixels.
Er det et fornuftigt køb, er der mere jeg skal være opmærksom på, dobbelt tjekke... evt. svagheder?
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 1 Emner: 93 Svar: 3.414
Men ville aldrig selv købe en vectra b.
aug 2007
Følger: 34 Følgere: 15 Biler: 1 Emner: 78 Svar: 312
apr 2004
Følger: 32 Følgere: 31 Biler: 3 Emner: 210 Svar: 492
aug 2004
Altså mit indtryk er at en vectra der har kørt 100.000 føles som en toyota/bmw/whatever der har kørt meget mere. Altså den føles slidt og træt.
Jeg har aldrig ejet en men min tidligere chef solgte rigtig mange og derofr har jeg skruet en del på dem for et par år siden.
Alle i firmaet var enige om "at sådan en skal vi ikke have"
Men til 30K virker det meget fornuftigtfor hvad får man ellers til den pris. Men min ærlig mening er at jeg hellere ville bruge 30k på en Toyota Carina E selvom den er kedelig.
aug 2004
maj 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Biler: 2 Emner: 115 Svar: 1.780
eneste fejl der har været med bilen er fra forrige ejer som har bollet bilen. men de fejl er så småt rettet op.
elsker at køre den, føler mig rigtigt godt tilpas i bilen.
ang, kobling så giver jeg dig helt ret! det er svært at køre limo i den. men det kommer efter en måned eller to. så lærer man det.
aug 2004
Følger: 17 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 119 Svar: 3.809
Kunne ikke være mere uenig.. Men det afhænger måske af hvor godt den har været passet. Har skruet i et par stykker af de vectra b'er, og den gamle har en vectra b 1,8 som snart runder 250000km. Og jeg er sgu imponeret over hvor "frisk" den stadig føles at køre i, trækker kanon, ligger godt på vejen, og føles slet ikke som en bil der har trillet 250kkm. Ja, de er lidt slemme mht. rust hvis de ikke løbende er blevet undervognsbehandlet, men hvis man finder en der har været passet så synes jeg man får rigtig meget bil for pengene, eftersom de er så langt nede i pris som de er.
aug 2004
Hehe kan godt være det kommer en dag, men har kørt rigtig mange astra G og vectra b og de hopper afsted når jeg kobler ud Jeg lærer det nok aldrig.
Var lige ude og handle en Mondeo fra 97 150K km til 27000.- til en kammerat, og den var rigtig fin. Den ville jeg nok hellere kigge på hvis jeg skulle købe i det prisleje.
aug 2004
Fornuftigt bilkøb?