{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Peter M
Peter M
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 9

Forsikrings spørgsmål? {{forumTopicSubject}}

Heey... jeg skal til at købe bil.. og har lige snakket med forsikringen.. ansvar vil koste 22000 kr pr år... Rimeligt meget, så jeg spurgte hva det ville koste hvis jeg tog "respekt for fart" kurset... og da vil den komme til at koste 5000 kr pr. år ca..

Selvfølgelig vil jeg tage kurset men der er bare omkring 2 måneders ventetid ihvertfald...

Kan jeg gøre noget i mellemtiden? eller må jeg bare vente på det kursus...

Det er ved ALKA

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikrings spørgsmål?
  • #1   5. maj 2008 du kan ringe rundt til andre selskaber se om hvad du kan og hvor billigt du kan få det også kan du opsige din forsikring eller flytte den over i alka når du har taget kurset, men for gudsskyld ring rundt prut om prisen.

• #2   5. maj 2008 det var dælme mange knaster da:( må man være så fræk at spørge om hvilken bil der er tale om og hvor gammel du er??

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2007

#3   5. maj 2008 tror aldrig jeg vil få det billigere end de 5 - 6000 jeg kan få ved alka... men hvis jeg opretter en forsikring ved et selskab og så skifter efter 2 måneder... skal jeg så kun betale for det 2 måneder??

det første gang jeg skal have forsikring til bil... og ved da at ved andre forsikringer betaler man for 1 år ad gangen??

• #4   5. maj 2008 Ja du skal betale for de to månder og de fleste selskaber har betaling af enten 3 - 6 eller 12 månder men du får så penge tilbage for de månder du ikke har bilen i deres selskab.

• #5   5. maj 2008 pyha jeg snakkede også med alka ! de er dyre

http://www.etuforsikring.dk/ MEGA Billige

jeg skulle betale 9k hos alka
    men 5.8k hos etu
    jeg er 25 uden papirer på at jeg har kørt bil siden jeg var 20..

min kammerat på 19 med bil skal af med 6k uden kasko men han har også haft bil i et år.. før var han hos alka og skulle betale 16000 i alt med kasko

• #6   5. maj 2008 Du kan ikke bare have det 2 måneder, eller jo det kan du, men du kommer til at betale en masse administration. Så tag Alka fra starten hvis det er.

Men hvis det var mig ville jeg købe en skoda, og tegne forsikring igennem Skoda, eller købe en helt ny bil og så forsikre den gennem deres tilbud. Fx en Kia.

Men 22.000 er ikke vanvittigt ved Alka, min bror fik tilbud på 23.000 for en Mazda 323F fra 1991, og min kæreste fik tilbud 16.000 for en Polo 1,0 1993. Idag betaler de hhv. 6900 og 3700 kr (efter respekt for fart).

Jeg selv tegnede min Polo 1,3 gennem min fagforenings forsikringsselskab, og der fik jeg den til 5500 uden nogen kurser eller noget.

Ring rundt. Det betaler sig.

• #7   5. maj 2008 http://www.etuforsikring.dk/ dækker ikke når det kommer til stykket..de finder altid en fejl så de slipper for at betale..fusker firma.

• #8   5. maj 2008 brian - True der kommer omskostninger oven i, men hvis han de to første månder skal betale 20.000 i forsikring kan det måske betale sig at ringe rundt og måske finde nogen til 10.000 i forsikring så, vil han nok spare noget alligevel selv med extra omkostninger, uden jeg har regnet på det og kender andre selskabers gebyr ræs.

Han skal da ikke købe en anden bil, det er jo bare et spørgsmål om få månder, til han har taget respekt for fart kurset.

• #9   5. maj 2008 skal du ikke være hos alka for at kunne tage det kursus..? Så kan man jo ikke være hos et andet selvskab imens

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2007

#10   5. maj 2008 Jeg vil have et ordenligt forsikringsselskab.. smiley så holder mig nok bare til alka... ellers overlever jeg nok de 2 måneder der er ventetid på...

Jan P: hehe ja self.. og du griner nok når du hører det.. for det er sku bare en Fiat punto 1.2 sx 75 fra 1995... kan gøre en god handel ved at købe den.. ( for et rigtigt godt tilbud via et familie medlem )

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2007

#11   5. maj 2008 Forresten.. Mange tak for de mange hurtige svar..

• #12   5. maj 2008 tror som ik alka er en bedre end andre bare dyre men da det er dine penge bestemmer du jo også selv..

men ellers prøv http://lidtmere.autoit.dk/

• #13   5. maj 2008 hehe:) helt iorden bare prisen er den rigtige kan man da godt køre sådan en også... men det var nu godt nok dyrt for lige den bil da.... prøv GF forsikring

• Peter M
    Peter M Tilmeldt:
    jul 2007

#14   5. maj 2008 jan p
    Ja altså.. det er min første bil.. gider ikk give for mange penge.. så må den sku holde så længe den kan smiley hehe

• #15   12. maj 2008 Jeg giver 4600 for min Punto ved etu for mit 1. år

Kommentér på:
Forsikrings spørgsmål?

Annonce