{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Folks mening om Xenon? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg har siddet og læst utallige mange posts om xenon..

Folk brokker sig over at det blænder, er justeret forkert, forkerte lygter og De linser osv osv..

Men til trods for at folk klager så meget over det, så syns jeg alligevel at mindst halvdelen af de biler der kommer på striben har xenon??

Det kan jeg ikk få til at hænge sammen :S

Hvorfor er der så mange som kører med xenon, når der er så mange som klager over det??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folks mening om Xenon?
  • #1   18. maj 2008 Er det mangel på respekt for andre traffikanter??

Eller er xenon ikk så slemt som folk gør det til??

• #2   18. maj 2008 Det ser fedt ud, og ja alle morfar mennesker herinde klager over det bla bla... Kommer inden længe 10k i mine tågeforlygter.. Så er jeg ligeglad med hvad andre synes... Og ja det bliver justeret

• #3   18. maj 2008 Xenon er fint så længe det er fabriksmonteret..

• #4   18. maj 2008 Fucking hader folk som smider deres skod kits i deres billige lygter og blænder max. Det ser jo ikke fedt ud alligel når det blænder. Ha det org. eller lad være.

• #5   18. maj 2008 Xenon er fint nok, hvis de overholder de krav der nu engang er sat, så de ikke er til fare eller gene for andre, folk der smider det i deres bil og har ikke disse krav opfyldt er respektløse egoister.

• #6   18. maj 2008 tjaa har haft det men fik det dårligt med jeg blænde alle da jeg selv syntes det skidt at blive blændet så jeg pilede det af igen vil dog så sige at det værste er vis de har det i tågelys da tågelys kaster lyset forkert så vis tågelyset er tændt på biler og det ikke er nødvendigt ja så blænder jeg op

• #7   18. maj 2008 Jeg syns ikk at xenon blænder, det er bare et meget skarpere lys end alm..

Og det er ikk slemt, hvis man får det justeret ind?

• #8   18. maj 2008 bare det sidder i de linser så det fint ser raderligt ud i std lygter og blinder også meget når det er i alm lygtehus

• #9   18. maj 2008 når man nu snakker om xenon, kan man få nogen pære, der har samme farve som xenon,

Da en normal halogen jo har sådan et gulit skær, og det er mega grimt,
    og jeg vil godt har at det er helt hvidt skær.

Og jeg har lys nok i mine standart lygter, men ikke den rigtig farve.

• #10   18. maj 2008 Der er jo ikke noget specielt ved xenon mere... Lissom 17" fælge. Det var fedt indtil alle brianerne fik det.

• #11   18. maj 2008 sys osse det er skod det blænder. men ska da selv have xenon i angeleyes jeg ska ha på men udelukkende pga der er mega dårlig lys i angel eyes. men for det selv lavet proff.

• #12   18. maj 2008 Så længe det bliver monteret i godkendte lygter og justeret rigtig er der ingen alarm fra mig... Synes at det ser rigtig godt ud....

• #13   18. maj 2008 LowDog H-hva så morfar. så har du det godt i dag, da du har lige brokket dig lidt, ikke..

• #14   18. maj 2008 Er enig med Kim J, det ser bedst når det er i de linser, det andet kommer nemt til at blinde syntes jeg..

• #15   18. maj 2008 Synes xenon ser enormt grimt ud når der kommer en 80'er/90'er spand med org lygtehuse imod én. Lyset blir kastet i alle retninger og det hele fremstår ret fesent. Og de blænder en del. Samt lyser vejen dårligere op end hvis du brugte de pære som lygten er fremstillet til.
    Hvis folk derimod for det lavet i DE godkendte lygter, og justere det ned, så det blænder mindst muligt, så kan jeg godt se igennem fingre med at de ikke er "helt lovlige".
    Men så skal folk også bare huske at holde deres lygteglas rene og insektfri ellers begynder de at blænde ligeså meget som dem ned org lygterne.
    Og så drop de høje kelvin, det ser i mine øjne bare billigt ud. Max 8k, resten virker alt for poppet i forhold til hvad bilen fremstår til.

• #16   18. maj 2008 In = Originalt
    Out = Uoriginalt

• #17   18. maj 2008 Kører selv med xenon. Har fået justeret så det står som det skal. Har da slet ikke oplevet at der er nogen der har haft blinket, eller brokket sig over det.

• #18   18. maj 2008 Det burde være et lovkrav at have xenon på alle biler

• #20   18. maj 2008 Jeg hader uoriginalt fordi det i 95% af tilfældene blænder ad helvede til, og det er garanteret fordi folk tømmer bilen, indstiller lygter og derefter smider en masse vægt i bilen som anlæg og passagerer, og så står det igen forkert...

Derfor, få niveauregulering eller drop xenon

• #21   18. maj 2008 Svenske nummerplader er da også for fattigrøve!!!!!!!!!!!

• #22   18. maj 2008 samme her. 6000k
    men mine blinder sgu ikke. gælder bar om få dem justeret rigtigt.
    hjælper self. lidt på det, at lygterne er med de linse, og så ser det også langt federe ud..

• #23   18. maj 2008 hvis bare folk får indstillet deres lygter efter det kan jeg ikke se noget problem i det...

og alt det der med uorginal xenon er for fgattigrøve er det en stupid kommentar som selv Morten&peter ville grine af.. bare fordi unge johnnyBrian ikke har råd til nogle orginale xenonlygter tio 20.000 skal han da ikke nedgøres... han skal da bare lave det ordenligt

• #24   18. maj 2008 Hader det ukorente skrammel, køb en bil født med det, ellers hold lapperne fra det ..... sjovt som stylingsmarkedet har ændret sig i dk .. før i tiden ville man bare sætte sit eget præg på sin bil, idag skal man helst have en Lupo til at ligne en Ultima.....

Mit sure opstød......

• #25   18. maj 2008 Xenon er i orden så længe det sidder i godkendte lygter. Lygtevaskere samt aut. lygtejustering som loven også kræver, det er jeg ligeglad med.

Dog skal det siges, at folk der monterer xenon i deres std. lygter, skulle have en røvfuld - det ligner pis og det blænder når det sidder i en std. lygte!

Køb et sæt lygter med DE linser og som self er godkendt til xenon, så er det helt fint med mig smiley

• Claus P
    Claus P Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 6
    #26   18. maj 2008 Jeg havde xenon 6000 K på min Accord fra 91. Der var aldrig nogen der blinkede af mig, og jeg blev ikke stoppet af politiet en eneste gang. Så jeg tror det er et spørgsmål om at lygterne skal justeres ordentligt, og så er der måske nogle lygter der egner sig bedre end andre.

Hvis jeg skulle have xenon i dag, ville det blive 4300 K for jeg er egentlig ikke interesseret i xenon for udseendets skyld, men fordi det giver et bedre lys. Og jo, i Accorden var der fandme stor forskel på normal halogen og xenon. Vejen blev lyst meget bedre op, og man blev aldrig træt i øjnene.

• #27   18. maj 2008 Lars L:
    svenske plader er da ikke for fattigrøve så længe man bor i sverige.. hahah

• #28   18. maj 2008 Jeg købte et sæt inpro lygter med de linser i. Det resulteret i jeg ikke kunne se en fis om aften og natten... Købte så 6000k xenon og satte i.. Er ikke blevet stoppet folk blinker ikke ad mig = De linse og 6000k xenon så er den hjemme

• #29   18. maj 2008 claus_
    præcis!
    xenon gir ti gange bedre lys, at det så ser bedre ud er jo bar bonus smiley

• #30   18. maj 2008 Laier:
    Jo, hvis man er Dansker...... smiley

• #31   18. maj 2008 Jeg har osse 8000k, og har mødt polititet 5-6 gange, og de har ikke stoppet mig, så det er jo bare dejligt..
    Jeg synes mit lyser meget, og der er ikke nogle der blinker af mig, men kan osse justere dem inde fra bilen, så det er jo osse fint..

Jeg er glad for mit..

Men! kan godt blive skør i hoved, når en Landrover af nyere model kører helt op i røven på mig, og hans xenon lyser SÅ meget, at jeg godt kan slukke mit..

• #32   18. maj 2008 Lars L: nææ hvorfor det..?

• #33   18. maj 2008 Har ikk haft problemer med at mit eftermont. xenon blænder folk??? Kun hvis bagsædet er fyldt...

• #34   18. maj 2008 original xenon kan da blænde præcis lige så meget som eftermonteret xenon.... synes især Mercedes er slemme til at blænde ad helvedes til!!! det der har noget og efter min mening er om lygten bliver justeret efter man har smidt xenon i dem, for møder da masser af biler med eftermonteret xenon lys i lygter der ikke er godkendt til det og som ikke blænder det mindste!

• #35   18. maj 2008 Xenon ser fedt ud i DE Linser! 6000-8000k er i orden så længe det ikke blænder!

• #36   18. maj 2008 lygter uden xenon blænder da os helt vildt hvis det bare pejer op i vejret..... ikke xenonen der et problem der...

• #37   18. maj 2008 Laier:
    Det har nok noget at gøre med at mine svigerforældre har boet i spanien i næsten 20 år, og nu hvor de er kommet lidt op i alderen er de jo nød til at komme tilbage til Dk. Det kunne jo være de blev syge!!! Så nu vil de til at suge af det system de ikke selv ville være med til at betale til. Det skal så også lige siges, at det hsu de lige har solgt dernede venter de med at overdrage til i starten af December, så kan de jo lige spare 800.000kr i skat og afgift. Det syntes jeg sq er for latterligt!! Men det er bare min mening...

Kommentér på:
Folks mening om Xenon?

Annonce