{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Din Mening om Fart
  • #1   18. mar 2005 personligt tror jeg ikke højere straffe er svaret, jeg tror også på at man kommer meget af det til livs når klippekortet kommer.

• #2   18. mar 2005 tror netop vi får sorteret de dårligste bilister fra ved hjælp af klippekortet 3 fejl og du er UDE!..... det lyder sq da fair nok i mine øre.

• Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #3   18. mar 2005 MSV.... hvis du nogen sinde rammer nogen jeg kender, eller mig selv, tja..... latterlig kommentar>>>Kører altid 160-220 og kan overhovedet ikke se noget problem i det, man skal blot være meget opmærksom når man overhaler andre biler(sætte farten ned)...>>>> FLOT!! indtil den dag du sidder og ruller 2 hjul...

• #4   18. mar 2005 hehe ja kan godt se hvad du mener, men ikke for at lyde som en lov elsker eller noget for et er jeg ikke, men sagen er vi bor i danmark og der er regler og man må forvente at hvis man bryder de regler, så er der konsekvenser, og en dårlig bilist er en der bryder reglerne hvis vi tager de lovpligte og politiks korrekte briller på.

så 3 fejl og så er det af med pappet på stedet..... stemplet dårlig bilist.

hehe skal nok være effektivt tror jeg på.

• Has san
    Has san Tilmeldt:
    apr 2004

Følger: 1 Emner: 89 Svar: 1.199
    #5   18. mar 2005 Nu vi er ved elendig kørsel.... Dk´s værste billist... er det reel, eller har man betalt folk for at kører SÅ elendigt...Eks hende der har kørerkort til farlig gods... Det siger vidst lidt om kørerskolerne... ikke at jeg selv er en fejlfri billist, men jeg kan godt kører i fiedls uden at ramme alle indkøbsvogne...

• #6   18. mar 2005 msv S>> Jeg kunne ikke være mere uenig. Samtlige undersøgelser om trafik og billister viser at det er farten (især den høje af slagsen) der får folk slået ihjel. Jeg er enig i at man skal køre det tilladte og ser ingen problemer i at køre 120-30 på motorvejen hvis forholdene tillader det men det andet er det rene vanvid.
    Det er folk med alt for høje hastigheder, både på motorvej, i byen og på landevej, som slår flest ihjel og hvis flertallet af dem mister pappet med klippekort systemet, så glæder jeg mig personligt til det bliver indført.

• #7   18. mar 2005 3 fejl.... dvs. den 3 gang du kører uden sele og bliver stoppet mister du kortet ?

• #8   18. mar 2005 Efter min mening er det ikke så meget dem der kører hurtigt på motorvejen der er problemet. Det er de fjolser, der når de ser en der kører hurtigt. Pludselig bliver til en selvfed hævner, og absolut vil ud og ligge og irretere. Så bliver man pissed og begynder at køre som en råden ost istedet for. Også er det det begynder at blive "spændende"

• #9   18. mar 2005 morten: jeg tror ikke det kommer til at fungere sådan, de vil jo nok ikke give dig et klip pga. du ikke har sele på, med mindre di konstant bliver taget uden sele på, det er jo ligesom at få en bøde nu, altså man kan sagtens slippe en bøde for en mindre forsigelse osv.

tror du ved hvad jeg mener

• #10   18. mar 2005 den er fjong

• #11   18. mar 2005 Syntes at de regler vi har nu er ok, dog kunne det måske være en ide at lave en form for tidsbestemt hastighed på motorvejene, eks at man fra kl 24 til kl 06 kunne sætte hastigheden op der er jo minimal af trafik aligevel.
    Med hensyn til klippekortet er det vel kun ved en hvis grad af forseelse,hvis man bliver snuppet med 130 på motorvejen bliver der så klippet i kortet eller er det ved den mindste fejl.
    Derimod tror jeg også at der skal hårdere straffe til folk der slår andre ihjel i trafikken på grund af fart, det er sku lige som russisk roulette det er bare ikke en selv der altid får kuglen, men uskyldige mennesker der godt kan følge de love vi har i trafikken

• #13   18. mar 2005 Hørt Jakob A!! Kører selv på motorvej hver dag og oplever tit at folk der lige har overhalet mig absolut skal kravle ind over min venstre forskærm istedet for lige at køre lidt længere frem før de trækker ind!! smiley Tag jer sammen spassere!!!!! Og nej, det er ikke fordi jeg kun ligger og triller 100km/t...

• #14   18. mar 2005 Man kan ikke lovgive imod dumhed. Der er nogle som er dumme. Dem kan man ikke gøre noget ved.

Høj fart i sig selv er ikke noget problem. Det går fint i Tyskland.

Klippekortsystemet er en god ide, hvis det blev brugt fornuftigt. Det vil det ikke blive. I stedet vil det blive brugt imod alle, der overtræder vores totalt useriøse fartgrænser.

Man har altid fokuseret blindt på fart som den eneste faktor i trafiksikkerhed. Det er stupidt og sørgeligt.

Dagligt oplever jeg dårlige bilister som:

-ikke orienterer sig før vognbaneskift

-ikke blinker korrekt

-ligger og sover i yderbane/midterbane

-kører laaaaaangsomt hen mod grønt lys, der skifter til rødt, hvorefter de fortsætter over for rødt.

-kører hamrende usikkert, men fuck det bare de overholder fartgrænsen

• #15   18. mar 2005 man kan vel ikke sige sig fra og kører for stærkt, har selv haft en sierra og kørte altid for stærkt, så er sgu glad for at jeg heller ville have em 4x4, ellers var det sgu nok gået galt, indrømmer jeg blankt..
    en ting til efter min menning, folk tænker sgu kun på sig selv i trafiken, hvis der holder en og skal ud fra en side vej og trafiken snegler sig afsted, hvor mange holder så lige tilbage, ikke ret mange, så tænk lige lidt på de andre, og godmorgen:-)

• #16   18. mar 2005 og hvorfor er det så lige man gør det???

jo nu skal du hører jeg har utallige gange prøvet at stoppe og lukke folk ud og gør det stadig men kun hvis der er 1 enkelt, fordi ellers maser alle andre fra HELE kvicklys p-plads også ud, du ved man rækker dem en lillefinger og de tager hele armen........ lukker man en ud lukker man ALLE ud og så kommer man aldrig afsted selv netop pga. folk som allerede nævnt er extremt ego trippere i trafikken.

de tænker bare hvis jeg nu bare køre tilstrækkeligt lang frem og sider fast midt ude på vejen og blokker det hele så skal jeg nok komme med næste gang bilrækken køre.

smiley hehe life sucks totalt

• #17   18. mar 2005 typisk med ekstra bladet, de smed lige skylden udelukkende på de unge igen, det er da ved at være træls at se på efterhånden, de værste efter mit hovedet er fulde mænd lidt op i årene, de fatter bare ikke at druk og bil ikke hører sammen, og så også lige de helt gammel som ikke kan se 2 meter ud af vinduet, hvordan kom man ellers for eks. til at køre i modsat retning på en motorvej??? spørger bare

• #18   18. mar 2005 jeg siger selvfølgelig ikke at unge ikke kører dårligt når de lige har fået kørekort, for det gør mange af dem jo, men hvis man nu gav dem lidt erfaring i hvad der sker når man kører for stærk i for eks et sving på en sikker bane, kunne de måske få lidt mere respekt for bilen til at starte med, indtil de kan "mestre" bilen smiley

• #19   18. mar 2005 henrik, det er selvfølgelig rigtigt nok, men det gør de altså ikke hvis man kommer i en stor 4x4 skal jeg hilse og sige, hehe.. har ikke oplevet det endnu og tror ikke jeg kommer til det:-)

• #20   18. mar 2005 forestil jer et Danmark hvor afgiften på biler bliver taget væk.
    alle de gammel lorte spande vi kører rundt i bliver skiftet ud med biler som har ABS og masser af andre vigtige ting,
    et danmark uden de latterlige regler som:
    H-seler alene er ulovlige???
    sænkning af bil er ulovligt(mere end 40mm)???
    bur i bilen er ulovligt??
    den slags regler er der mange af, altså dette er alle ting der kunne forbedre køreegenskaberne, eller er jeg helt lost???

• #21   18. mar 2005 Jeg synts også problemet er at folk kører for dårligt, ikke for stærk.
    For dem af os der har prøvet at køre i New york, så ligger de og flætter med 80 med ca 40 cm mellemrum .. og det går fint, men det er fordi at 60% af bilerne er taxaér og de har erfaringen. Det er ikke farten det kommer an på, det er evnen til at køre bil.

Og ja.. man kan ikke lovgive sig ud af dumhed.. frækhed ja, men ik ren og skær dansk stupiditet.

• #22   18. mar 2005 hehe nej det er nok rigtig nok smiley

meeeen jeg er sq ikke til store 4x4 selv smiley det er også nemmere for dig fordi du bare kan køre hen over dem.

men hvad sker der så lige for folk i vejle området jeg syns efterhånden HVER ENESTE gang jeg overhaler en langsom bil, selvom der altid er overhalings striber osv. så skal de fandme altid blinke med deres klamme lang lys, og nej min lygter virker fint smiley har checket hehe, har sq tænkt på bare og få købt mig en giga blændende pære og montere den bag på så man kan give dem igen af egen skuffe smiley hehe

• #23   18. mar 2005 hvem er lige Andreas???

• #24   18. mar 2005 Vi har ikke brug for hårde regler til at slå ned på dem, der kører lidt for hurtigt.

Vi har brug for OPLYSNING OG KURSER, så dårlige bilister kan blive bedre.

De som ikke kan styre det med farten, de skal på kursus og LÆRE.

De som ALTID overholder fartgrænsen, men alligevel kører som en brækket arm, de skal OPLYSES og evt. også på kursus.

Og husk nu. Høj fart i sig selv behøver ikke at være et problem. DÅRLIGE BILISTER er et problem.

Hvis nogen vil sponsorere et kamera, så skal jeg med aller største fornøjelse lade det montere i forruden på min bil. Så skal i se folk, som snorksover på motorvejen.

• #25   18. mar 2005 mads, har fået respeckt efter jeg var ved og kører ind i en anden bil med 150 km/t,, plus at man så har købt en 4x4, var sgu træt af ikke og kunne kører nogen steder..

• #26   18. mar 2005 det med klippekort synes jeg er latterlig, specielt hvis det kommer her i min nærliggende by, da de fleste betjente på stationen her ikke kan klare de unge, og hvis de ser sig sure på en, så skal han bare have slag! dvs hvis den regel kommer, og han en dag mangler en pære til nummerpladelyset, plask 1 fejl!!!!

• #27   18. mar 2005 det er bare underligt, for det er den anden der skrive Andreas til mig, hehe tænkte det nok

• #28   18. mar 2005 Tror også nærmere det er trafikmoralen det kommer an på, mere end farten.. Som andre siger, så er trafikmoralen væsentligt anderledese i vores nabolande.. ex. er folk væsentligt bedre til at orientere sig før de skifter vognbane på motorvejen i Tyskland (Jeg har ligesom Mads kørt en god slat km på de tyske motorveje ifb. med arbejde). - Noget så simpelt som at folk ikke orienterer sig lidt i forvejen, fx. når de skal ind på motorvejen er de helt nede og skal flette før det går op for dem at der er andre biler .. med det resultat at de enten ender med at holde helt stille .. eller kører ind på motorvejen med 80 km/t og "fletter" med en der kører 110 km/t.

Måske løsningen istedet var en "køreprøve" hver 5-10 år.. så folk ved at de er nødt til at tage sig lidt sammen for rent faktisk at kunne bestå næste gang.. ikke at det behøver være nogen større udgift eller noget.. men simpelthen en køretur evt. i egen bil .. med en motorsagkyndig. smiley

• #29   18. mar 2005 Bortset er det at langt de fleste ikke indrømmer deres eventuelle svage sider i trafikken.. mange mener selv at de er verdensmestre istedetfor at have lidt respekt for hvad de har med at gøre smiley

...Men det kan vi jo også se i denne her tråd smiley

• #30   19. mar 2005 Muhahahahaha!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentér på:
Din Mening om Fart

Annonce