{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Omregistrering! {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår det virkelig ikke! Findes der ingen mennesker i dette land som er ærlige? Ærgeligt man skal pille pladerne af en bil hver gang man sælger! Byttede min Peugeot 306'er med en Golf 3 TD for en måned siden - Vedkommende sælger den så videre kort tid efter uden at omregistrere den, og den som så køber den siger "ja ja, jeg skal nok lige få den omregistreret", men der sker ikke en skid.. Han sælger den så videre igen, uden at omregistrere.. Gider ikke det lort mere, melder forsikring af og melder bilen stjålet - og i værste tilfælde skal jeg nok hente pladerne selv! Men jeg er sikkert ikke den eneste som har prøvet det her går jeg ud fra smiley Så vil da gerne have nogen forslag til hvad i andre eventuelt har gjort smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omregistrering!
  • #1   18. jul 2008 Det er vel ulovligt at sælge bilen videre udne at omregistrere den først? Så har den nye køber jo ikke 3 uger til at omregistrere den?

• #3   18. jul 2008 du må IKKE melde den stjålet når du ikke længere ejer bilen.

men man kan lave en rød afmelding eller hvad de kalder det gennem din forsikring, også tager politiet sig af det.

du har vel oplysningerne på ham der købte den af dig?
    det er rigeligt, hvad han så har gjordt vedkommer ikke dig

• #4   18. jul 2008 Hvorfor kan folk da ikke bare tænke sig om og selv omregistrere de biler de sælger...
    Det er sgu da kun sund fornuft at be folk om at tage et forsikringsbevis med når de køber en bil, for så kan du selv smide den ind omkring motorkontoret og vupti så er du fri for alle de problemer...

• #5   18. jul 2008 Macnuz: Lige præcis jo..

**BDOG**: Hvorfor skulle det være en falsk anmeldelse? Jeg har en slutseddel på ham jeg byttede bil med, og han har skrevet under på han ville omregistrere bilen 3 uger efter d. 18/6.. Jeg kan i øvrigt da ikke afmelde den på motorkontoret når jeg inden plader har smiley

• #6   18. jul 2008 BALD X: I princippet ejer jeg vel bilen når den står i mit navn stadigvæk smiley
    Jeg har skam navn, adresse, telefonnummer og det hele på ham som har solgt den videre.. Har endda prøvet at ringe til ham, men der sker ikke en pind smiley

Kim M: Tro mig, det er 2.gang jeg prøvet det her.. HAR lært af det og omregistrerer som sagt også selv bilen for vedkommende næste gang, så må de blive sure eller hvad de vil, men så ved man jo sikkert at de bliver sure fordi de i virkeligheden ville have fusket med det smiley

• #7   18. jul 2008 Ring til forsikringen og send en kopi af slutsedlen til dem. Så opsiger de forsikringen og efterlyser pladerne. Hvis panserne finder den snupper de pladerne og så må den nye ejer jo bare købe nye plader

• #8   18. jul 2008 Ring til din forsikring - det er dem det går ud over, hvis der skulle ske noget. Du kan ikke afmelde bilen på motorkontoret, med mindre du kommer og afleverer pladerne. Du kan ikke melde den stjålet.

Næste gang, må du sørge for at bilen er omregistreret, inden du overdrager nøglerne til en ny ejer.

• #9   18. jul 2008 har været ude for det samme en gang sage også forsikringen op... men der gik sku 8 måneder før politiet fandt pladerne,,, og i de otte månder skulle jeg betale vægtafgift... det er sku bare noget røv sådan noget.....håber sku du finder pladerne selv.... smiley

• #10   18. jul 2008 Altid tag med og få bilen omregistreret eller tag pladerne af... Så mange mennesker som laver de numre.

• #11   18. jul 2008 står i lidt samme dilema som dig, bilen er blevet tvangsafmerldt hos forsikringen, og jeg har lige udskrevet et dokument fra skat.dk om at bilen ikke er blevet omregistreret, og det melder de så til policen, som tager pladerne, og vægtafgiften slipper du også af med.

du skal ikke have hverken plader eller reg. attest med, har lige ringet og spurgt idag.

du skal finde en blanket med nr.21065, ellers skriv mig en Pm. så skal jeg linke siden til dig.

• Jan  M
    Jan M Tilmeldt:
    dec 2003

Følgere: 1 Biler: 2 Svar: 700
    #12   18. jul 2008 De par gange jeg har solgt en bil har køber kommet med et forsikkerings
    bevis og så har jeg selv gået op og lavet en omreg. på bilen.
    Så er den potte ikke længer.

• #13   18. jul 2008 Tag op på SKAT , udfyld en seddel med købers navn, det bedste er at have din salgskontrakt med , så afmelder de bilen med det samme...og når så køber vil omregistere bilen kommer han til at købe nye nummerplader...

BILEN KAN AFMELDES UDEN AT DU HAR NUMMERPLADERNE.....BARE LIGE TIL INFO

Kommentér på:
Omregistrering!

Annonce