{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.749 visninger | Oprettet:

Stoppet af politi på prøveplader!! {{forumTopicSubject}}

Jaa nu blev jeg så stoppet. De var meget flinke og sagde at jeg fik lov at køre den hjem smiley

MEN! han sagde også at jeg ville få 500 i bøde for at køre uden grund + 500 for manglende forsikring.

Jeg fik ikke skrevet bøden, de sagde bare Ha en god aften.

Tror i jeg får den tilsendt eller skal de skrive den på stedet?

Ligegyldigt hvad så var de meget flinke og gudskelov de lod mig køre hjem smiley sidste gang jeg smider den på prøveplader for bare at cruise...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoppet af politi på prøveplader!!
  • #1   13. sep 2008 ja du får bøden sendt hjem

• #2   13. sep 2008 mon ikke du får en hilsen fra politimesteren som de så fornemt kalder det... 1000 i alt for løskørsel

• #3   13. sep 2008 Næste gang så falder hammeren. så er det ikke kun 500 kr du får smiley

• #4   13. sep 2008 Okay smiley men nøøøj hvor var jeg heldig smiley de var midt i en spritkontrol og så vendte de ellers bare lynhurtigt...jeg valgte bare at fortælle dem sandheden...

Kunne måske nok være sluppet fra den, men ville ikke tage chancen. De sagde også at det var godt jeg var ærlig og derfor lod de mig køre videre smiley PYYYHA....jeg må snart få den på plader..

• #5   13. sep 2008 Her er lidt tekst fra BT:

SPØRGSMÅL: Jeg kender en person, der kører rundt i to biler med samme nummerplade på. Den ene bil er ikke registreret, fordi han har købt den i Tyskland og ikke har råd til at betale afgiften. Så han har blot anmeldt sin nummerplade fra bil nummer ét som mistet og fået en ny, som han nu har sat på den tyske bil. Jeg kan ikke forstå, at der ikke bliver gjort noget ved det. Hvis der sker en ulykke, er bilen jo ikke forsikret. Hvad giver det i straf og bøde?

SVAR: Det er naturligvis klart ulovligt at fifle med nummerplader og registreringsafgift - og det bliver dyrt! Overtrædelser af lov om registreringsafgift straffes med op til halvandet års fængsel. I særligt grove tilfælde kan straffelovens paragraf 289 om skattesvig mv. bruges, og den kan give op til fire års fængsel. Retspraksis er, at hvis man snyder for over 100.000 kroner, koster det fængsel, eventuelt betinget, og en tillægsbøde.

Ellers vil straffen typisk lyde på en bøde på to gange det beløb, der er snydt for. Den unddragne registreringsafgift skal naturligvis også betales. Så det kan løbe op i meget store beløb. I det tilfælde, du nævner, vil der også være tale om overtrædelser af nummerpladeloven og straffelovens paragraf 163 om urigtig erklæring til en offentlig myndighed, fordi en erstatningsnummerplade kun udleveres mod en tro-og-love erklæring om, at den er mistet.

Det er også ulovligt at køre rundt i en bil, der ikke er ansvarsforsikret. Hvis der sker en ulykke, hænger manden selv på regningen, men han kan jo nok ikke betale. Du bør ringe til politiet og anmelde sagen, så det kan blive stoppet!

I København blev en 37-årig mand idømt seks måneders betinget fængsel og en bøde på 450.000 kr., fordi han ikke indregistrerede sin tyske Mercedes. Han kørte rundt i den i Danmark først på tyske grænseplader og senere på prøveskilte. SKAT beslaglagde også bilen som sikkerhed for registreringsafgiften på 930.000 kroner.

• #6   13. sep 2008 Ja det var fremvisning for salg smiley og ja jeg havde en ven med...som sagt. Kunne nok godt snige mig udenom, men det er jeg bare for stor en tøs til når det kommer til stykket...jeg var ved at pisse i bukserne

• #7   13. sep 2008 hvis du havde en ven med kunne du bare sige at han er en mulig køber

Havde du ikke lavet prøveskiltene prøvekørsel ved anledning af salg?

De kan intet gøre bare det at du siger at ham ved siden af er en mulig køber

• #8   13. sep 2008 Det har i sikkert ret i....Ville de på nogen måde kunne modbevise det egentlig...klokken er ½ 2 om natten smiley

• #9   13. sep 2008 næh fordi det eneste de kunne finde på var at pille prøvemærkerne af hvis de bare ikke var i humør...

Forresten er der ikke mange betjente der kender reglementet til prøvemærker

• #10   13. sep 2008 Øhhh jeg vil nok ha det dårligt :-S

Hvorfor?

• #11   13. sep 2008 OKay anyways...jeg slap billigt...en 1000 er hvad det er smiley det er til at leve med...så må man jo smide lortet på plader hvis man absolut vil ha det sjøv smiley

Tak for svarene drenge. Godnat smiley

• #12   13. sep 2008 hvorfor får du en bøde for ikk at ha forsikring på for det er der da med når du lejer pladerne

• #13   13. sep 2008 arne K

Fatter ikke hvorfor du stiller Getaway-in-Denmark . den spørgsmål?

ok arne K hvordan ville du have det hvis han kørte nogen ned du kendte, i bilen med falske plader, bare et spøgsmål

• #14   13. sep 2008 Næææ jeg fatter heller ikke hvorfor jeg fik det spørgsmål smiley

• #15   13. sep 2008 tja syntes det er godt nok politiet er lidt efter de prøveplader .. er sku lidt træt af at man ser biler på prøveplader på striben . det har jeg ingen respekt for . også folk der køber deres storre Skyline , supra og ligne også ikke har råd til at få plader på den så kan man lige så godt lade være smiley

• #16   13. sep 2008 det kan de ik blev standset med 200 i timen på prøve plader du må gerne ta en test tur og der er ansvar på pladerne som er min lovkrav så den skal du bare klage over ...

• #17   13. sep 2008 Det er da bare at krydse så meget af som muligt på den seddel så skulle man gerne kunne finde en undskydning for at kører i bilen...

Kan heller ik se hvorfor du skulle få en bøde for at kører uden forsikring da det er med til prøvepladerne...

• #18   13. sep 2008 Så er det godt der kommer plader på min til foråret smiley

• #19   13. sep 2008 Jamen vis han ikke har fået et bødeforlæg, så får han vel heller ingen bøde tilsendt? eller er jeg helt forkert på den?

• #20   13. sep 2008 man plejer at få en kvittering fra politiet .. men det sker dog ikke altid så kommer der bare et brev ind af postkassen .. smiley

• #21   13. sep 2008 okay, mente bare at have hørt at de ikk måtte sende bøden vis ikke de havde udleveret et bødeforlæg

• #22   13. sep 2008 det er der nogle der påstår men det kan de nu saktens tillade sig .

smiley

• #23   13. sep 2008 Det er noget værre vrovl af en bøde. Der ER forsikring på bilen når der er gyldige prøveplader på. Så den kan de godt glemme...

Lad vær med at betale den. Det koster dig ikke noget at gå til dommeren med den sag. Ingen tvivl om at bøden bliver halveret hvis du går i retten med den...

• #24   13. sep 2008 Alex Z, når man bruger pladerne uden gyldig grund, så skal du altså ikke være for sikker på at forsikringen dækker!

.

• #25   13. sep 2008 manden har gjort noget ulovligt, og blev taget, hold op med og hyle og kom videre med livet, en dejlig weekend venter forude:-)

• #26   13. sep 2008 John S...

Du snakker om forsikringen dækker... Det må forsikringsselskabet bestemme.

Andre snakker om der ER forsikring på bilen. Og det er der...

Wake up

• #27   13. sep 2008 Henrik P...

Godt observeret. Han HAR gjort noget ulovligt. Og denne ulovlighed takseres med en bøde på kr.500,-

Så er det måske lidt åndssvagt at betale dobbelt så meget, bare fordi en god weekend lurer forude...

Kommentér på:
Stoppet af politi på prøveplader!!

Annonce