239 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

hjælp... har et muligt problem!? hjælp... har et muligt problem!?

Hey.. håber på lidt hjælp her.. for hvad der er mest retfærdigt og lovmæssigt rigtigt?!

jeg har for et par uger siden solgt min gamle polo som der er i min profil.. køberen prøvede den, og den fejlede intet. den kørte som den skulle og den var ikk noget i vejen med den... men så nu er motoren gået på den og de siger at det er min skyld og at den var sådan da de fik den... og forlanger at jeg ska betale for rep. på den som er på 15 kg.. ellers vil de gå i retten med det...!

men når man køber privat.. så er der da ingen garanti på motor eller noget som helst..! og på købsaftalen.. står der oxo at det er uden garanti..!

så er det da heller ikk min ret at betale vel!? er det ikk deres eget problem!?

hjælp mig venligst..! smiley ville gøre mig glad...!

RENAULT SCENIC E-TECH ELECTRIC - DIT VALG!
Slå lyden til
00:00
/
14:20
LIVE

NOW PLAYING

TOYOTA LANCERER SEKS NYE ELBILER!

NOW PLAYING

VW ID.4 GTX - OVERRASKER!

NOW PLAYING

TIL WAGRAIN OG HJEM I HALLES MINIBUS!

NOW PLAYING

MIN BMW E30 FÅR NY CHANCE

NOW PLAYING

NOW PLAYING

BYD TANG ER IKKE HELT FÆRDIGBAGT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

STATUS PÅ MIN BMW E30!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

TOPFART I VW ID.3 GTX!

NOW PLAYING

ALFA ROMEO JUNIOR - NOGET ER GALT!

NOW PLAYING

BYD ATTO 2 - OVERRASKER STORT!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

AT ANMELDE EN SPRITBILIST!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NOW PLAYING

MERCEDES-BENZ G 580 - 100% ELEKTRISK G-KLASSE!

NOW PLAYING

NOW PLAYING

NY TESLA MODEL Y

NOW PLAYING

NOW PLAYING

POLESTAR 4 MED 1900 KG PÅ KROGEN!

NOW PLAYING

I AUDI A5 AVANT TIL ST. ANTON!

NOW PLAYING

KAN MIN BMW E30 REDDES?

NOW PLAYING

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp... har et muligt problem!?
  • #2   5. maj 2005 den stod i min fars.. solgte den bar for "ham"..?! smiley

men sys bar at loven siger at når det er privat at det overhovedet ikk er nogen garanti ... KUN hvis man skriver det på papieret..! at det er med motorgaranti fx..!?

eller hvA!?

og de har skrevet under på at det er uden garanti..!

• #4   5. maj 2005 jo for det er jo en skriftlig aftale..! så det må jo gælde..

ellers ville der jo ikk være nogen der brugte det..!

jamen jeg har jo bar været bruger i min fars navn..! så det er vel det samme!! blev ikk købt for at sælge videre..!

• #5   5. maj 2005 Har de skrevet under på den er købt som beset, og der er ikke er indgået andre skriftlige aftaler, så er det deres problem at de ikke har fået den testet igennem f.eks. fdm eller lign.

• #6   5. maj 2005 ja det sys jeg oxo .. er sQ ked på deres vegne.. men bar træls de truer med advokater og lign..!

men tak for svar jesper og i andre.. beroligede mig lidt..! smiley

men kom endelig med mere respons..!

• Adam  L
    Adam L Tilmeldt:
    mar 2005

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #8   5. maj 2005 Hvis du har brugt en normal slutseddel, som eks den fra bilbasen. Og der ikke nævnes noget som helst om garenti. Så er den solgt som beset, og så er det kun købers problem hvis den går i stykker efter underskriften er sat!

- Derfor kan du være lige glad juridisk i denne situation..

• #9   5. maj 2005 Når det er handel mellem to private, så er der ingen garanti. Købeloven gælder nemlig ikke private. De kan ikke gøre en skid.

• #10   5. maj 2005 jeg har en kammerat som fik en dom på at købe sin bil tilbage hvor motoreren gik 3 uger efter han solgte den.
    så alt det der med man skriver under på købt som beset er pis og papir, købe loven gælder også for private uanset hva der står i papirene og om der er skrevet under pådet. men de har bevis byrden, så de skal bevise det ikke er dem der jar kørt som død og helvede...!!

• #11   5. maj 2005 jamen det må jo passer at det virker sådan.. med at hvis man skriver under på at den er uden garanti.. så kan de ikk få noget betalt.. ellers ville man jo ikk kunne sælge en bil.. for hvis man er så uheldig som mig.. at kan alle jo få deres penge tilbage... det ville jo være klamt..!

• #12   5. maj 2005 Der må være tale om særlige omstændigheder, fordi købeloven gælder ikke for private. Med mindre at hans far "handler" med biler, og dette kan bevises i retten. Ellers ved enhver høne, at der ikke er garanti ved handel mellem private. Skal lave mad nu - vender tilbage senere.

• #13   5. maj 2005 ja.. forstår heller ikk at den ikk skulle gælde... ! for gider ikk betale.. for føler ik at det er mit problem.. da bilen ikk fejlede noget som helst..!

men i stykker er den nu..

tak for alle jeres svar..

kør endeli debatten videre..! smiley

• Adam  L
    Adam L Tilmeldt:
    mar 2005

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #14   5. maj 2005 Kenny P... Slå koldt vand i blodet..

De kan ikke gøre dig noget juridisk. De hænger på det, self. er det trist at motoren går. Men sådan kan det gå og livet er ikke fair.

Du skal ikke bøde for det. Det er deres problem og hvis de vil trække dig i retten, kommer det bare til at koste dem penge.. Så jeg ville bare bide tænderne sammen og så tage lorten som den er og ikke pive som et lille barn over at man har dummet sig og ikke lille og køre som en brian...

• #15   5. maj 2005 adam L...!

takker.. herligt at vide at det ikk er mit problem..!

det er træls.. men kan ikk gøre for at den gik i stykker...!

• #17   5. maj 2005 min kammerat tog det også stille og roligt.... han fik en dom over at købe bilen retur.... plus sags omkostninger... tag evt en snak med en advokat og hør hvordan du står...

• #18   6. maj 2005 bilen er købt som beset så du kan bare sige fuck dem de kan ik gøre en skid imod dig og du ved jo heller ik hvordan de har gevet den motor tæsk du har solgt den

Kommentér på:
hjælp... har et muligt problem!?

Annonce