Okay mærkeligt... {{forumTopicSubject}}
Da klokken var ca 01.20 kørte jeg hjemad på landevejen. En bil i den modsatte vejbane passerer, og bremser ned og vender så han kører efter mig. Det første jeg tænker er gad vide om det er politiet. Så jeg tager selen på og sætter farten lidt ned fra ca 95 til 85. Jeg kommer igennem en kort 60 km/t zone (ca 200m) men jeg sætter kun farten lidt ned. Bilen er herefter kommet helt op bagved, og så tænker jeg at jeg kører bare her og så må jeg jo se om det er politiet. Ganske rigtigt er det dem! Så jeg holder ind til siden, og der kommer to betjente op på siden af bilen. Den ene kikker på mig i ca 5 sekunder før han spørger om han må se kørekortet. Den anden står og kikker meget intenst på min venstre forskærm henne ved lygten. Så spørger han så hvem der ejer bilen. Jeg siger det gør min far. Så spørger han hvad min far hedder. Det fortæller jeg så, og han siger "ja det var også hvad der stod". Og jeg tænker bare er det normalt de checker nummerpladerne inden de stopper en bil. Han spørger om jeg har fået noget alkohol i dag, hvilket jeg ikke har. Så får jeg så lov til at køre igen. Men gad vide om de leder efter en der har stjålet en bil eller kørt en ned eller sådan noget... For det var da godt nok for underligt det der. De snakkede slet ikke noget om at jeg måske kørte lidt mere end jeg måtte.
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.996
jan 2005
Følger: 24 Følgere: 55 Biler: 25 Emner: 299 Svar: 3.871
Jeg har oplevet det SÅ mange gange, at jeg nu er sikker på det.
Når de følger en i et stykke tid, er det for at indhente de nødvendige oplysninger, som senere gerne skulle stemme med vores svar til deres spørgsmål.
apr 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 261
men hvorfor er politiet dumme mennesker..det tror jeg helt sikkert de ville blive trætte af at blive kaldt..prøv du at fyre dem alle sammen, og så se hvordan DK kommer til at blive i løbet af kort tid..De har da bare valgt en anden type arbejde, og det er med garanti hårdere på nogen måder end alt andet man kan finde på, da jeg ikke tror, det er fedt at skulle ud og informere et sæt forældre om at deres lille snuske har totalt smadret sig selv, fordi han har kørt som en idiot!
dec 2004
Følger: 10 Følgere: 9 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 215
apr 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 35
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Biler: 2 Emner: 18 Svar: 168
Ikke at jeg bryder mig om at betale en fartbøde i ny og næ, men det er vel min egen skyld.. Og de gør sgu da bare deres arbejde!
jan 2004
Følger: 93 Følgere: 89 Biler: 7 Emner: 227 Svar: 3.487
mar 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 49
Havde de nu stoppet en spritnakke, så er rutinecheck ok!
Så længe alt er i den fineste orden, er der vel ingen problemer.
Selvfølgelig er der også nogle fjolser ind i mellem der kan kravle rundt om bilen i ½ time for at notere et def. nummerpladelys. men det er da heldigvis kun nogle få % af styrken. Dem kan man da ikke blive sure på,,, det er da synd for dem at de ikke har noget indhold i livet.
Men jeg ville utilfreds hvis de aldrig tjekkede noget, så kunne vi få afrikanske tilstande; Jeg kører lige en tur, kommer hjem hvis jeg overlever.
nov 2004
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 166
Forøvrigt, politiet skylder jer ingen forklaring for at stoppe jer - det kan de gøre 10 gange på jeres vej hjem uden at skulle forklare jer noget som helst:-)
nov 2004
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 166
apr 2003
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Biler: 2 Emner: 68 Svar: 1.829
Kenneth B:
Jeg bor i en lille by ca. 15km fra Silkeborg, hvor der bor omkring 1000 mennesker. Jeg er blevet stoppet i den by 8 gange på det knapt to år jeg har haft pappet. Selvom jeg kørte ordentlig
apr 2003
men ellers er jeg kun blevet stoppet og bedt om kørekort..kun den ene gang var der noget, og det var en manglende nummerplade lys!
okt 2003
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 164 Svar: 1.258
apr 2005
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 35
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 111 Svar: 2.330
Så der var en ford-lignende bil bag mig og da jeg kom til en rundkørsel med lys så kunne jeg se det var dem.
Kørte så ca 800 meter i et chikaneområde - havde sat fartpiloten til mellem 40 og 50. Så ved krydset lige efter satte de blink på - spurgte om kørekort og hvem min far er - svarede selvfølgelig på det (men det er ikke hans navn der står på reg. attest) og så var den i orden.....
jan 2003
Følger: 8 Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 77 Svar: 408
apr 2003
Okay mærkeligt...