{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Okay mærkeligt... {{forumTopicSubject}}

Da klokken var ca 01.20 kørte jeg hjemad på landevejen. En bil i den modsatte vejbane passerer, og bremser ned og vender så han kører efter mig. Det første jeg tænker er gad vide om det er politiet. Så jeg tager selen på og sætter farten lidt ned fra ca 95 til 85. Jeg kommer igennem en kort 60 km/t zone (ca 200m) men jeg sætter kun farten lidt ned. Bilen er herefter kommet helt op bagved, og så tænker jeg at jeg kører bare her og så må jeg jo se om det er politiet. Ganske rigtigt er det dem! Så jeg holder ind til siden, og der kommer to betjente op på siden af bilen. Den ene kikker på mig i ca 5 sekunder før han spørger om han må se kørekortet. Den anden står og kikker meget intenst på min venstre forskærm henne ved lygten. Så spørger han så hvem der ejer bilen. Jeg siger det gør min far. Så spørger han hvad min far hedder. Det fortæller jeg så, og han siger "ja det var også hvad der stod". Og jeg tænker bare er det normalt de checker nummerpladerne inden de stopper en bil. Han spørger om jeg har fået noget alkohol i dag, hvilket jeg ikke har. Så får jeg så lov til at køre igen. Men gad vide om de leder efter en der har stjålet en bil eller kørt en ned eller sådan noget... For det var da godt nok for underligt det der. De snakkede slet ikke noget om at jeg måske kørte lidt mere end jeg måtte.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Okay mærkeligt...
  • #1   19. maj 2005 ja det lyder mærkeligt... men nu er politiet også nogle af de dummeste mennesker der findes så det er måske ikk så mærkeligt igen smiley

• #2   19. maj 2005 Det med nummerpladen er 100% hvis du bliver stoppet bagfra.

Jeg har oplevet det SÅ mange gange, at jeg nu er sikker på det.

Når de følger en i et stykke tid, er det for at indhente de nødvendige oplysninger, som senere gerne skulle stemme med vores svar til deres spørgsmål.

• #5   19. maj 2005 Det har som bare været en ganske almingdelig rutine kontrol...hvor de bare stopper en tilfældig bil..dem er jeg som røjet i mange af! smiley

men hvorfor er politiet dumme mennesker..det tror jeg helt sikkert de ville blive trætte af at blive kaldt..prøv du at fyre dem alle sammen, og så se hvordan DK kommer til at blive i løbet af kort tid..De har da bare valgt en anden type arbejde, og det er med garanti hårdere på nogen måder end alt andet man kan finde på, da jeg ikke tror, det er fedt at skulle ud og informere et sæt forældre om at deres lille snuske har totalt smadret sig selv, fordi han har kørt som en idiot! smiley

• #6   19. maj 2005 kender det alt for godt det er pisse træls

• #7   19. maj 2005 De indhenter altid informationer om bilen når de ligger bag en.. tror jeg er blevet stoppet små 30 gange med det tricks.. kører bag en i 2-3 min og så starter den blå blinker.... hvad der angår politi-mænd i det hele taget.. så kan jeg ikke fordrage dem.. og fårk da om det er dem der skal ud og informere andre om diverse ting..de har sgu selv valgt det... Ingen medlidenhed herfra, jeg hader dem

• #8   19. maj 2005 Men hvis jeres bil skulle blive stjålet... Ja så er de måske gode nok??

Ikke at jeg bryder mig om at betale en fartbøde i ny og næ, men det er vel min egen skyld.. Og de gør sgu da bare deres arbejde!

• #9   19. maj 2005 jeg sys d r godt nnok de er her.. og som hovedregel har jeg ikk noget imod dem.. men når de stopper mig og begynder at spille provokerende og sige det ikk er et juletræ jeg kører rundt i.. så får de fanme os min mening at vide... har fået 2 bøder for provokation indtil videre... men d rører ikk mig.. jeg er flink når de stopper mig.. hvis de er provokerende.. VUPTI.. så blir jeg d sq os..!

• #10   19. maj 2005 Hva fanden er der at være muggen over.
    Havde de nu stoppet en spritnakke, så er rutinecheck ok!
    Så længe alt er i den fineste orden, er der vel ingen problemer.
    Selvfølgelig er der også nogle fjolser ind i mellem der kan kravle rundt om bilen i ½ time for at notere et def. nummerpladelys. men det er da heldigvis kun nogle få % af styrken. Dem kan man da ikke blive sure på,,, det er da synd for dem at de ikke har noget indhold i livet.
    Men jeg ville utilfreds hvis de aldrig tjekkede noget, så kunne vi få afrikanske tilstande; Jeg kører lige en tur, kommer hjem hvis jeg overlever.

• Henning N
    Henning N Tilmeldt:
    nov 2004

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 166
    #11   19. maj 2005 Folk der sidder og siger politiet er dumme har måske ikke så mange hjemme selv - hvis I har indbrud i jeres hjem, bil eller lignende, eller hvis jeres kæreste bliver voldtaget på vej hjem en sen aften, så er politiet måske også dumme??! Det klarer I selv eller hvad??! Prøv nu at finde en ny kliché.
    Forøvrigt, politiet skylder jer ingen forklaring for at stoppe jer - det kan de gøre 10 gange på jeres vej hjem uden at skulle forklare jer noget som helst:-)

• Henning N
    Henning N Tilmeldt:
    nov 2004

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 166
    #12   19. maj 2005 Morten J: Præcis, det er sgu så enkelt;-) Man fristes til at sige "Skik følge eller land fly".

• #13   19. maj 2005 det er jo bare at køre ordentligt..så bliver man sq aldrig stoppet..det er over et år siden jeg blev stoppet sidst..og min bil larmer for at sige det mildt! smiley

• #14   19. maj 2005 Sådan har jeg også prøvet det før. Det er nok ikke normalt at en næsten 20-årig knægt kører rundt i en Opel Zafira (de gamles). Det var så ved højlys dag jeg blev stoppet, så de kunne nok se da de kørte forbi mig inden de vendte om, at jeg ikke var 'gammel nok' til at have egen stor familie bil.

Kenneth B:
    Jeg bor i en lille by ca. 15km fra Silkeborg, hvor der bor omkring 1000 mennesker. Jeg er blevet stoppet i den by 8 gange på det knapt to år jeg har haft pappet. Selvom jeg kørte ordentlig smiley

• #15   19. maj 2005 hehe..jaja...jeg er også blevet stoppet i en lille pis by, det var så kl 0.30 og mig og en kammi havde været nede hos en fælles veninde og se film, de skulle lige høre hvad vi lavede i det villa kvarter så sent om natten! smiley

men ellers er jeg kun blevet stoppet og bedt om kørekort..kun den ene gang var der noget, og det var en manglende nummerplade lys! smiley

• #16   19. maj 2005 Hehe.. Blev fandme også altid forfulgt da jeg køre i forden.. Den hækspoile var de helt vilde med smiley

• #17   19. maj 2005 Haha ja de ville slet ikke stoppe dig, de ville bare lige tjekke bilen ud ik.. LOL

• #18   19. maj 2005 Blev for nogen tid siden stoppet i min fars arbejdsbil kl lidt over midnat en fredag.
    Så der var en ford-lignende bil bag mig og da jeg kom til en rundkørsel med lys så kunne jeg se det var dem.
    Kørte så ca 800 meter i et chikaneområde - havde sat fartpiloten til mellem 40 og 50. Så ved krydset lige efter satte de blink på - spurgte om kørekort og hvem min far er - svarede selvfølgelig på det (men det er ikke hans navn der står på reg. attest) og så var den i orden.....

• #19   19. maj 2005 Jeg er bestemt ikke sur over at blive stoppet og jeg har ikke noget imod politiet. De gør jo bare deres job (og så er der lige et par stykker der måske gør det FOR godt smiley lol). Det undrede mig bare at de kørte den anden vej, fik øje på mig og vendte deres bil. Efter de havde stoppet mig vendte de om og kørte den anden vej igen. Men jeg er næsten sikker på de har ledt efter et eller andet, hvorfor skulle min forskærm ellers være så spændende for dem?

• #20   19. maj 2005 heheh..det er jo det..jeg er også før blevet stoppet da jeg kom igennem en rundkørsel, hvor de så lige tager den korte vej rundt og sætter efter, for at vende rundt bagefter og køre tilbage af! smiley

Kommentér på:
Okay mærkeligt...

Annonce