{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.822 visninger | Oprettet:

Vaskehal = RIDSER!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri.dk.

Kørte min Passat i vaskehallen for en uge siden ca. Til min store overraskelse er hele min motorhjelm fyldt med små ridser nu.

Er det noget tanken / vaskehallen SKAL erstatte? I princippet kan de jo bare sige at det ikke er deres skyld, og så er det jo bare påstand mod påstand.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaskehal = RIDSER!!!!
  • #1   24. mar 2009 Mener at det er på eget ansvar medmindre det kan dokumenteres, at maskinen er defekt ...

• #2   24. mar 2009 øhhh du er nok lige en uge for sent ude med et evt erstatningskrav.... hvordan vil du bevise at det lige nøjagtigt stammer fra deres vaskehal...

• #3   25. mar 2009 Man skal altid sige det med det samme.... Det er forsent nu!

• #4   25. mar 2009 Du skal sige det med det samme du kommer ud fra vaskehallen. Det er ofte kun eftermonteret udstyr, sidespejle, viskere og antenner de ikke dækker!

• #5   25. mar 2009 Der står vist en flot skilt med at de ikke påtager sig noget ansvar for ridser, ødelagte skørte eller andet monteret dingedangelværk på bilen.
    Så du må igang med poleringsmaskinen...

• #6   25. mar 2009 jeg arbejder på Q8 og hvis du havde gjort opmærksom på det lige som da du var kørt ud af hallen.. sp ville Q8 havde dækket da de ikek vil have sure kunder og komme i bladene og sådan..

• #7   25. mar 2009 sådan er det med vaskehal. Bilen få ridser. Vask bilen i hånden, polere den ordenlig, og hold bilen væk fra vaskehal.

• #8   25. mar 2009 Men ja, en uge efter de holder sgu ikke.

• #9   25. mar 2009 På de fleste vaskerhaller står der at det er på eget ansvar at vaske bilen

• #10   25. mar 2009 Snakkede med dem i dag, hun mente bestemt de plejede at erstatte det. Der ville vist komme en mand ud og se på ridserne?!:S

• Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator

Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #11   25. mar 2009 Som Kim siger - Tjek altid din bil, når du har været i hallen, og er der noget, går du direkte ind og anmelder det.
    Vaskehallen skal tage det fulde ansvar, medmindre det er eftermonteret udstyr, eller hvis du selv har været skyld i det (Løse dele, viskere uden plastik omkring o.l.)

De skader jeg har fået på mine biler, via vaskehal, er altid blevet erstattet pronto. Husk dog på, at hvis du er oprigtig i at vaskehallen har lavet skaden, så hold ved det, ligemeget hvad tankpasseren siger. Mange steder får de streng besked fra chefen om at de skal gøre alt, for at få kunderne til at droppe anmeldelsen. Been there, done that.

• #12   25. mar 2009 Sådan har det altid været... No shit - jeg har aldrig kørt min bil i vaskehal, og aner ærlig talt ikke hvordan lortet virker... Det er ikke kun lak man ødelægger, men også ruder... Om vinteren bruger de også genbrugsvand til undervognsvask... Og det er da en hver bilentusiasts drøm at få ridset hele bilen, og vasket hele undervognen i saltvand på samme tid... Eller noget... Drop vaskehal og køb en god sæbe og en stor blød svamp...! DET holder!

• #13   25. mar 2009 Skodakongen [Clio RS172 TIL SALG] !
    har det på præsist samme måde smiley

• #14   25. mar 2009 min gik gennem den samme behandling. men mit var over hele bilen, og bule i taget. min mor arbejdede tilfældigvis på shell så de gik ud og tjekke vasken næste dag, og der sad en antenne og et søm osv i tørren og børsterne, så de vil gerne dække mit, men nu får vi og se når ham der tjekker bilerne ude ved et værksted. om det skal laves eller ej

• #15   25. mar 2009 Kenni > Det ikke noget med hvordan man har det, det er bare sådan det er... Mener helt bestemt at folk der kører deres bil i vaskehal, er ligeglad med deres bil... Det ødelægger SÅ meget...

• #16   25. mar 2009 Kender en der kørte din bil i vaskehal hos Statoli i langeskov. Da den var færdig var forruden revnet. Han gik ind til dem med det samme og gæt engang... det blev IKKE dækket..

• #17   25. mar 2009 kør den igennem vask igen og gå ind og klag ??

• #18   25. mar 2009 Ak ja... Den famøse diskussion ang. Vaskehal og vaske i hånden.

Mange der vasker i hånden, ridser nærmere mere end en vaskehal gør.
    FORDI, at de ikke bruger nok vand.

Og den med genbrugsvand osv., er den myte ikke snart for gammel?
    Der må da være rensningsanlæg osv. osv.

Kommer der nisser og sætter vaskehaller op?
    Der MÅ da være en eller anden på Bilgalleri, der har været med til at sætte nogle op? Eller bare i det mindste VED noget om sagerne...?

Dem hører man aldrig fra...

• #20   25. mar 2009 Jeg ved at OK har rensning i deres vaskehal her oppe.. der står store skilte om man ikke må bruge egne produkter inden vask. smiley

Og at deres vaske hal renser vandet men ikke kan skille f.eks fælgrens fra.

• #21   25. mar 2009 Nu når vi snakker lak smiley Vi har lige malet Bmwen smiley 550kr alt incl smiley så det er ca 10 tur i vaskehal jeg skal springe over så har jeg til en hel lak smiley

• #22   25. mar 2009 Martin > De vil jo være så miljørigtige som overhovedet muligt... Bemærk lige jeg skriver til UNDERVOGNSVASK!
    Jeg har altid haft en pæn lak... Vasker altid bilen godt af med lavt tryk med højttryksspuler, vasker den i god sæbeblanding uden at spare på noget. Skyller den af igen, og så igang med svaber til det værste, og vaskeskind til resten... Virker hver gang...

• #23   25. mar 2009 Skodakongen, det er jo også LANGT bedre end de fleste gør derhjemme. Din metode er jo meget mere venlig, end fatter derhjemme der lige skyller vognen, sæber pisset ind med en alm bilsvamp, og så derefter bare skyller sæben af.

Ang. undervognsvask... Hvor hårdt spuler det da?

• #25   25. mar 2009 Martin > Mht. undervognsvask, så hentyder jeg til det med genbrugsvandet... Det er jo egentlig lige meget hvor hårdt det spuler, men når der er saltrester i vandet ruster bilen på rekordtid... Det bliver jo spulet lige op i vanger, skærme og underlige steder hvor det kan ligge og hygge sig og æde bilen op nedefra...

• #26   25. mar 2009 Umiddelbart vil jeg da mene, at der netop IKKE ligger vand og hygger sig... Det skulle da gerne være lavet sådan - på bilen - af der ikke skulle kunne dannes pytter?

Eller er jeg bare for naiv? smiley

• #27   25. mar 2009 kast nu bare en mursten igennem ruden hos dem..
    tro mig, så har du det MEGET bedre..

Og ja, hvem har ikke fået vaske-ridser smiley hehe
    Vasker min bil 2-3 gange om ugen, så kender din situration smiley

• #28   25. mar 2009 Martin > Der er så mange underlige steder på en bil hvor vandet kan ligge sig... På nogle biler kan få en fin vandstråle til at stå ud af vangen hvis der sidder gummipropper i, som man kan hive ud. Har undervognsvasket en del biler gennem tiderne da min far ejer og driver et undervognscenter jeg selv været ansat i, og nogle gange ser man nogle ting man kan stå og måbe af...
    Vi skal nok lige huske på at bilerne jo slet ikke er bygget til det danske klima, så det er ikke nogle bestemte bilmærker jeg hentyder til... Selv VAG der burde lave biler der passer til vores vejr, laver en del brølere... Stik fx lappen op i en bagskærm på en nyere Audi, så kan du mærke der sidder store filtmåtter. De er monteret for at støjdæmpe, men i Danmark virker det som en klud der sidder og suger alt fra de våde veje op i skærmen. Bare for at give ét eksempel...

• #29   25. mar 2009 På en Golf 4 kan der også ligge en halv kubikmeter jord i inderskærmen, ind mod A-stoplen... Der ligger vandet også og hygger sig indtil det fordamper... Eller hvis det fordamper... Og husk lige at det er saltvand vi snakker om... Det fremprovokere altså rusten en del hurtigere

• #30   25. mar 2009 Hmm... Det er jo rart - eller måske ikke rart - at høre en som har prøvet og oplevet sagerne. Som du nævner.. At det så er lidt, hmm... skræmmende, det er en anden side af sagen.

• #31   25. mar 2009 Martin > Det er ikke noget man skal tænke så meget over smiley Men når man ved sådan noget, undgår man undervognsvask med saltvand... Har tit overvejet at få den gamle til at sætte sig ved en computer, og skrive ned hvilke steder hvilke biler ruster, og hvorfor. Det er faktisk ret logisk når man får det forklaret.

• #32   25. mar 2009 Det med filten i bagskærmen, kan enhver forstå... Men i Tyskland vil man sgu nok hellere ha' en støjsvag Audi, end en Audi der sikret mod vandlækager i skærmene. Men så vil jeg slet ikke begynde at snakke om Fiat, PSA eller Suzuki smiley

• #33   25. mar 2009 Jeg vil derimod smutte i seng, og se om jeg kan komme op i god tid og finde noget arbejde... Sov godt når i kommer dertil folkens smiley

• #34   25. mar 2009 Jeg håber ikke min ender som en rustbunke så smiley

Tak for info.. Det var lækkert med noget bilrelateret info på dette video/EB/off-topic site smiley

• #35   25. mar 2009 550 kr for lak til BMWen er så inkl. de 4 bøtter lak og 1 bøtte grunder vi har i overskud smiley haha... Der er vel brugt for 80 kr. i materialer smiley

• #36   28. apr 2015 Hvad kom sagen frem til? Står i samme situation smiley

• #37   8. jul 2017 Hvis det opdages dage eller uger senere
    Så hjælper de ikke
    MEN kør bilen igennem deres hal igen
    Og gå derefter ind med det samme efter vasken og gør opmærksom på det
    Evt anden tank og vaskehal end den der ridsede bil
    Og lad som om det er sket der
    Har andre været heldige med!!!!!!
    mvh smiley

• #38   8. jul 2017 8år gammelt emne, og sidste svar er over 2år gammelt.

Der er ingen grund til at hive gamle emner frem.

• Charlotte M
    Charlotte M Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Svar: 1
    #39   12. nov 2017 Skriv på trustpilot.dk

profilbillede
Kommentér på:
Vaskehal = RIDSER!!!!

Annonce