{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært at skifte fjedre?
  • #1   2. jun 2009 du skal nok få en til det der ved noget om det af hensyn til sikkerhed for dig og andre mennesker

  • #2   2. jun 2009 ja,du skal bruge spec værktøj til at klemme fjedrene sammen

  • #3   2. jun 2009 Tak for svarene!

  • #4   2. jun 2009 Theis, det er ikke så svært! Det jeg skriver nu er ikek den eneste måde at gøre det på, men det er sådan jeg gør:

    Bilen op at hænge, eller bom den op! Fjern hjulet, løsn de 3-4 små bolte der sidder i toppen af tårnet, men IKKE centerbolten(den holder fjederen på plads!), du kan så også løsne bolten i bunden og hele dæmperen kan så fjernes med fjederen på! Nu sætter du så et par fjederklemmer på og trækker fjederen sammen, når denne er forsvarligt trukket sammen, så kan du løsne centerbolten i toppen og tage fjeder med klemmer på af, løsne fjedrene og ssætte de nye sænkningsfjedre på med omvendt fortegn.!

    Ovenstående er forudsat at fjedrene sidder som beskrevet, altså udover dæmperne og at de altså ikke sidder adskilt!
    I nogle tilfælde kan der sidde et bremsekabel e.lign ,gennem et lilel metaløje, dette lille metaløje kan så lige skæres FORSIGTIGT over med en nedstryger så kabelet kan trækkes ud til siden!

    Ovenstående instruktion er en hurtig beskrivelser og skulle du stadig føle dig utryg ved at gøre det selv, så er der kun en ting at sige: Æad være! :0)


  • #5   2. jun 2009 Tak for beskrivelsen, men jeg tror nu jeg lader en der ved hvad han laver om at gøre det.. Det er trods alt rimelig vigtigt at det er gjort ordentligt..

Kommentér på:
Svært at skifte fjedre?

Annonce