{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svært at skifte VANDPUMPE ???
  • #1   11. aug 2009 Tja, du skal have tandremmen af, så det er ikke noget man lige gør på en halv time. Du kan lige så godt bede menkanikeren om at skifte tandremmen samtidig, da man som regel skifter vandpumpe og remstrammerhjul sammen med tandremmen. Det vil nok koste minimmum et par tusinde kroner.

  • #2   11. aug 2009 den motor er sgu så let at arbejde med så den mekaniker der kan få sig selv til at tage et par 1000 må sgu have en dårlig smag i munden..

    Køb en haynes bog og gør det selv.. Gør du det forkert sker der ikke noget.. Der er plads til ventilerne på den motor.


  • #3   11. aug 2009 xanderclaus J - Prøv lige at lav en beregning af dele og arbejdstid, hvis du mener du kan få det lavet billigere. Jeg synes ikke det er smart, at opfordrer en person der tydeligvis ikke har forstand på biler, til selv at skifte tandrem på sin bil. Det er ikke noget man bare lige gør, uanset hvad for en motor der er tale om.

  • #4   11. aug 2009 Vandpumpe, tandrem og remhjulene koster over 1000 kr. hvis du køber selv de billigste steder. Det er de færreste mekanikere der vil skifte dele, som man selv har købt, så regn med omkring 1500 kr. for et tandremskit, og så skal du nok lede langt efter en mekaniker der vil skifte delene for 500 kr.

  • #5   11. aug 2009 Mac
    Jeg kan ikke se noget problem i at anbefale ham at skifte det selv på den motor med en haynes i hånden.
    der er plads til ventilerne så i værste fald skal han takte den om igen..
    Så hvor er det lige at du kan se et problem i det???

    Og hvor får du lige dine reservedelspriser fra?! Er de så også forgyldt?
    Tandrem, strammerhjul, vandpumpe koster sammenlagt 600,-

    Så igen.. Jeg står ved hvad jeg skrev første gang !

    Udover det så kan en mekaniker skifte tandrem og pumpe på denne bil på 45min.. oceaner af plads og simpel teknik er kodeordet..

    Skal man lave det selv som nybegynder er man nok færdig på 2timers tid.

    Så nej jeg kan seriøst ikke se hvor du mener problemet skulle ligge henne.


  • #6   11. aug 2009 Jaa men normalt tager et værksted jo nok ikke kun prisen for de 45min.. Der skal altså også tages for booking, tid med kunden, prøvekørsel osv.. Ellers er det MEGET svært at få et firma til at løbe rundt, hvis man kun LIGE tager for den tid det tager at skifte rem og vandpumpe..
    Om det er at tage kunden i røven, MEGET muligt, men det er nu sådan landet ligger.. Så tror nu ikke han får skiftet meget vandpumpe + tandrem for under 1500kr ihvertfald..


  • #7   11. aug 2009 værkstedet ville runde op til nærmeste time.
    Og man prøvekører ikke en bil pga. tandremsskift. man starter motoren og tjekker at alt er i orden.
    kunden betaler ikke for at booke tid.

    kunden aflevere bilen som så senere bliver kørt ind, når den er færdig bliver den kørt ud igen.

    mekanikeren kommer slet ikke til at snakke med kunden medmindre kunden har en masse spørgsmål, som der selvfølgelig også betales timeløn for da det tager tid.
    Men her snakker vi altså om en tandrem og det tvivler jeg på at kunden har spørgsmål til.

    Så skal der selvfølgelig betales for kølervæske.

    og et værksted kan nu sagtens køre rundt på timeprisen.. det er en brøkdel af timeprisen som rent faktisk går til mekanikeren.¨

    Og nu har fiat altså aldrig været nogen dyr bil atsmide på værksted, med mindre vi snakker HGT motor.


  • #8   11. aug 2009 1. Man prøvekører da en bil efter tandremsskift. En bil kan sagtens starte osv, men hvis man har sat remmen en tand forkert, så trækker den ikke osv, så JO man prøvekører.

    Det jeg mener er at man normalt tager en højere tid end den tid det faktisk tager og skifte remmen. Et værksted tager ikke kun 1 time, hvis det f.eks tager 45min, det tror jeg virkelig ikke der er nogle steder som gør. For så vil de da absolut ikke kunne få tingene til at rende rundt.

    Men prøv du og start et autoværksted op, og kør efter det princip du fyrer af der med tid, booking osv, så tror jeg da hurtigt det lukker og slukker igen..


  • #9   11. aug 2009 Men vi har helt forskellige syn på den sag åbentbart..

    Men ronnie, jeg syntes du skulle få et værksted tll at lave den rep der. Om det bliver 1000kr eller 2500kr, jaa men så er det lavet, og du kan glad kører videre.. smiley


  • #10   11. aug 2009 Har ikke mere at sige til den sag..
    Og holder stadig på mit.


  • Ronnie S
    Ronnie S Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
    #11   11. aug 2009 den kan sagtens køre, men forbruger bare en del vand smiley jeg ville faktisk bare lige høre om hvor svært og dyrt det ville være at få det skiftet, så jeg har noget at sammenligne med hvis jeg får en bekendt til at lave den smiley men tak for svarene smiley

Kommentér på:
Svært at skifte VANDPUMPE ???

Annonce