8.568 visninger
|
Oprettet:
Svært at skifte VANDPUMPE ??? {{forumTopicSubject}}
Hej,der er en utæthed ved min vandpumpe.. det er en fiat punto 60 1,2 fra 1995... ville det tage meget tid at komme derned ? ville det koste meget at sende den til mekaniker ?
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
aug 2009
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 497
Køb en haynes bog og gør det selv.. Gør du det forkert sker der ikke noget.. Der er plads til ventilerne på den motor.
jul 2008
jul 2008
aug 2009
Jeg kan ikke se noget problem i at anbefale ham at skifte det selv på den motor med en haynes i hånden.
der er plads til ventilerne så i værste fald skal han takte den om igen..
Så hvor er det lige at du kan se et problem i det???
Og hvor får du lige dine reservedelspriser fra?! Er de så også forgyldt?
Tandrem, strammerhjul, vandpumpe koster sammenlagt 600,-
Så igen.. Jeg står ved hvad jeg skrev første gang !
Udover det så kan en mekaniker skifte tandrem og pumpe på denne bil på 45min.. oceaner af plads og simpel teknik er kodeordet..
Skal man lave det selv som nybegynder er man nok færdig på 2timers tid.
Så nej jeg kan seriøst ikke se hvor du mener problemet skulle ligge henne.
jul 2003
Følger: 105 Følgere: 103 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 639
Om det er at tage kunden i røven, MEGET muligt, men det er nu sådan landet ligger.. Så tror nu ikke han får skiftet meget vandpumpe + tandrem for under 1500kr ihvertfald..
aug 2009
Og man prøvekører ikke en bil pga. tandremsskift. man starter motoren og tjekker at alt er i orden.
kunden betaler ikke for at booke tid.
kunden aflevere bilen som så senere bliver kørt ind, når den er færdig bliver den kørt ud igen.
mekanikeren kommer slet ikke til at snakke med kunden medmindre kunden har en masse spørgsmål, som der selvfølgelig også betales timeløn for da det tager tid.
Men her snakker vi altså om en tandrem og det tvivler jeg på at kunden har spørgsmål til.
Så skal der selvfølgelig betales for kølervæske.
og et værksted kan nu sagtens køre rundt på timeprisen.. det er en brøkdel af timeprisen som rent faktisk går til mekanikeren.¨
Og nu har fiat altså aldrig været nogen dyr bil atsmide på værksted, med mindre vi snakker HGT motor.
jul 2003
Det jeg mener er at man normalt tager en højere tid end den tid det faktisk tager og skifte remmen. Et værksted tager ikke kun 1 time, hvis det f.eks tager 45min, det tror jeg virkelig ikke der er nogle steder som gør. For så vil de da absolut ikke kunne få tingene til at rende rundt.
Men prøv du og start et autoværksted op, og kør efter det princip du fyrer af der med tid, booking osv, så tror jeg da hurtigt det lukker og slukker igen..
jul 2003
Men ronnie, jeg syntes du skulle få et værksted tll at lave den rep der. Om det bliver 1000kr eller 2500kr, jaa men så er det lavet, og du kan glad kører videre..
aug 2009
Og holder stadig på mit.
aug 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Svært at skifte VANDPUMPE ???