bil fra forhandler......... :( {{forumTopicSubject}}
Det drejer sig om en sag som trækker i langdrag med forhandleren. han vil ikke lade salget gå tilbage men siger jeg bare kan komme til mekanikeren med bilen, men læs hvad jeg har fået ud af dette
Hjælp mig....
info om bilen:
Skoda octavia 1.8T 20V RS.. fra 2003
den havde kørt 203xxxkm da jeg købte den og jeg har kørt 10.000km i bilen indtil nu. da jeg bor på lolland og min familie i københavn. så det giver nogen lange ture.
bilen har været til rep. flere gange for samme fejl. og har prøvet at informere sælger om hvilke fejl andre mennesker/venner mener det er, uden succes.
jeg har 2 gange fået andre steder til at KIGGE på bilen og så har jeg med sælgers tilladelse ladet skodamekanikeren i rødby lave en fejllæsning på bilen, hvor flere fejl dukkede op.
1. gang skulle den til syn og service samt reperation for "den hakker ved acceleration, epc kommer frem på skærmen"
dvs. bilen blev ikke afleveret nysynet og serviceret inden salg. dog lavede vi en aftale om at jeg fik det gratis hvis jeg selv betalte for nr.2 nøgle til bilen. efterfølgende har jeg fundet ud af at bilen lige meget hvad skulle have været synet og serviceret inden syn da det fremstod af annoncen(min egen fejl der, men igen dårlig service at snyde på den måde). så på den måde er jeg igen blevet snydt.
2. gang..
efter sidste gang have mekanikeren "glemt" at sætte et kabel til bilen og fortælle bilen har været til syn.. der var "glemt" at stemple i bogen at bilen overhovedet havde været til syn.. og så havde mekanikeren ikke lavet det at bilen hakkede. så det skulle igen laves..
3. gang.(tirsdag d.12/5)
syn og service nu opfyldt.. dog bliver bilen ved med at hakke.. blot 2 dage efter sidste check begyndte bilen igen at hakke. og nu begynder den også at lyde som en dieselbil(der kommer en raslen ved små omdrejninger)
jeg får kæresten til at køre bilen forbi mekanikeren igen. og han prøver at lave fejlen.
her en uge efter sidste check og reperation af bilen begynder den endnu engang at hakke. nu bliver jeg sur og ringer til sælger og siger det er for dårligt og jeg er meget træt af jeg skal køre 300km(tur/retur) hver gang han skal prøve at lave bilen. og jeg siger til sælger at jeg snart ikke vil være med til det her længere og at jeg gerne vil prøve en sidste gang at reperere bilen. og hvis ikke bilen denne her gang kan laves vil jeg altså gerne lade handlen gå tilbage.. sælger siger så at "det må vi se om du kan" og jeg bliver selvfølgelig sur over det og gider ikke diskutere yderligere med sælger..
4. gang.
mandag d. 6/7 -09 sendte jeg bilen over til reperation for at få lavet:
- Sprinklerdyser(det var en defekt motor)
- Motorlampe lyser
- Hakker under acceleration
- Radio defekt
Da bilen så er "lavet" tirsdag d. 7, henter jeg den og det ser fint og flot ud.. jeg prøver bilen på vej hjem og først da jeg skal afsted hjemme fra igen begynder bilen at hakke i 3gear. og senere her torsdag d. 9 kommer motorlampen op igen.
Fredag . 10/7 -09 sender jeg bilen til eget værksted for at få skiftet tandrem, da det er mit eget ansvar at skifte denne.
En anden ting som ikke er som det skal være er at bilen har fået eftermonteret en intercooler, som den ikke har fra fabrikken. det er ikke noget jeg/køber var blevet informeret om. og det kan betyde at denne bil har været tunet. hvilket jeg ikke er interesseret i at den skulle have været.. der står intet om det i mine papirer på bilen. og det mener jeg bestemt man skal være informeret om..
nov 2003
Følger: 38 Følgere: 37 Biler: 4 Emner: 115 Svar: 984
Det er en rigtig øv historie at læse og jeg ville også lade handlen gå tilbage på nuværende tidspunkt.
Men det komplicerer sagen at nogen rep/service får du udført på eget værksted, for på den måde vil/kan sælger måske sige at det er dit eget værksted der laver ulykker ved bilen.
Til tingene er på plads ville jeg sætte bilen ved mekanikeren og fortælle at nu SKAL den laves, og at du direkte efter rep sender bilen til FDM for at få overblik over om tingene er blevet lavet.
jun 2003
Følger: 72 Følgere: 72 Biler: 7 Emner: 18 Svar: 2.149
Jeg regner med at han kan kigge på det i weekenden, ellers mandag engang. Han er lige på ferie nemlig.
okt 2002
Følger: 64 Følgere: 68 Biler: 3 Emner: 153 Svar: 11.904
Er rystet over historien.
Hvilken fejl udlæser det når de tester den? Bære den præg af at have været i hænderne på en ung mand med tung højrefod?
maj 2006
Følger: 40 Følgere: 41 Biler: 4 Emner: 59 Svar: 824
jun 2006
Følger: 25 Følgere: 55 Biler: 6 Emner: 2.087 Svar: 19.819
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 73
det er en sørgelig historie. er desværre ik medlem af FDM, men det burde man da nok blive..
er gået fra de gamle biler da jeg var træt af de havde de der skønheds fejl en gang om året til en ny bil med fejl 4mdr i træk..... ØV jeg føler mig snydt..
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 73
har både fået skiftet en ladetryksventil og skiftet LMM i følge mekanikeren via forhandler..
vil desværre ikke af med hvem denne forhandler er, da det kan have konsekvenser for min evt. kommende sag. ! kan jo ikke hænge en mand ud uden af have ret til det. desværre
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 73
jul 2003
Følger: 105 Følgere: 103 Biler: 3 Emner: 27 Svar: 639
Men kan da godt se det trælse for din side..
Anyway, at værkstedet skal skrive et sted bilen er synet, det skal de jo ikke ? Det skriver man ikke i servicebogen osv. Det skal skat / Motorkontoret osv skam nok finde ud af hvis bilen ikke er synet. Så ikke rigtig værkstedet der burde have glemt noget.
En motorfejl kan godt være svær at finde. Men kan godt se flere gange med samme fejl kan være træls. Men det er tit ikke nemt at finde. Tit kan en bil komme ud og kunden siger den hakker, Hukker osv. Men selvfølgelig gør den det ikke når den kommer på værkstedet. Det har jeg været ude for tit. Og man skiifter ikke bare dele for at skifte. Selvom man smækker en tester på, så kan det den fortæller måske kun lede hen til en evt fejl. Så kan man ikke sådan rigtig bruge. Men kan godt se det er irriterrende.
Angående eftermonteret IC på din, så er der STANDART en IC på din, så kan ikke være noget der er eftermonteret, med mindre den er sat ud i fronten osv.
Måske man skulle spørge værkstedet om hvad de har skiftet for at få det hakken / Hukken væk, eller hvad de har prøvet for at få det til at kører.
Syntes ikke man skal hænge dem ud med navn osv, som du heldigvis heller ikke har gjort endnu.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Forhandleren har da i det mindste prøvet af afhjælpe fejlene skriver du jo, så de er da ok i mine øjne, du kan jo evt. som nogle skriver melde dig ind i FDM og lade dem hjælpe dig, eller ringe til dem der overordnet importerer skoda i DK, og hør dem, de må jo have en hovedorganisaton som så mange andre, og så kan det jo være de kan hjælpe dig senere..
Det kunne jo være at forhandleren kan give dig en lånebil ind til han har løst problemet, da det jo ikke er dit problem at bilen ikke er i orden....
Men man kan altså godt være udsat for en bil der er umulig at fejlfinde på uanset aller deres fejlkoder og blinkende lamper m.m.
Få dig da en snak med sælgeren næste gang du er i nærheden og drop at sende kæresten eller at ringe.. Fave to Face er sgu det bedste i længden...
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 73
Angående det med Syn, så var det SERVICE de ik havde gjort ordenligt min fejl..
gir dig også ret i at det kan være svært at finde en fejl på en bil, men når man har haft bilen inde 4 gange for samme fejl hver gang ! så ville jeg nok lade bilen teste noget mere end bar lige skifte en del og så sige, så virker den... jeg ville da hellere sige at den skulle hen til nogen der har mere forstand på det.. mekanikeren står selv og siger de ikke har forstand p¨å biler med turbo og første gang jeg kom forbi stedet vidste de ikke det var en bil med std. turbo på, de troede det var eftermonteret... der tabte jeg lige munden engang....
OG(nu vi er igang.) angående IC, er det en frontmonteret, eftermonteret IC købt og monteret via nordic turbo, model: GTA til 799,-(målt størrelsen osv.)
de har som sagt tidliger skiftet LMM, ladetryksventil og en anden ting jeg ikke kan huske..
og har bestemt ikke tænkt mig at hænge nogen ud
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 73
Prøver at få fat i sælgeren her igen for at høre hvad vi nu gør.. men de sidste par gange har han blot sagt jeg må køre bilen ind og så laver de den... men det kan man ikke blive ved med, og jeg har ikke givet 130.000 for en NYERE bil som er i stykker.. jeg har givet 130.000 for en NYERE bil som var i orden ! det simpelthen ikke i orden en bil til 130.000 ikke er i orden.. og sælger konstant blir ved med bar at sende den til rep. det koster mig flere og flere penge at have en dårlig NYERE bil end det gjorde at køre rundt i de GAMLE biler jeg havde til sammen....
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 3 Emner: 40 Svar: 959
Har lige været igennem det samme med en Fiat JTD, der ikke ville starte i frostvejr. Den var på værksted syv gange af den grund uden held. Jeg kørte i bilen sidste gang den 9/1 2006 og fik mine penge tilbage april i år... Så hvis I kan løse det på en anden måde, så gør det!!!
JEg ville lade ham få bilen een gang til og sige at jeg ikke ville have den inden den helt sikkert er i orden. Og kan det ikke lade sig gøre, så sig at handlen skal hæves. Og så ville jeg naturligvis bede om en lånebil imens!
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.378
www.bilklage.dk er din ven.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.378
mar 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 51 Svar: 73
bil fra forhandler......... :(