{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forsikring til bil????
  • #1   30. jul 2009 Ring rundt til dem alle sammen, og få nogen priser af dem.

• #2   30. jul 2009 ring til alle...og tag evt. et fartkursus hvis de tilbyder det...

• Allan H
    Allan H Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 214
    #3   30. jul 2009 det billigeste er nok at komme ind hvor de forældre evt har en bil, det kan nogle gange give bedre tilbud

• #4   30. jul 2009 ingen der kan hjælpe dig :).. den er dyr lige meget hvor du ringer hen :)..

mange unge har held med GF og Alka.... men det er stadig individuelt..

• #5   30. jul 2009 de billigste bil forsikringer er når du køber ny bil .. men det må du jo selv tag den beslutning

• #6   30. jul 2009 find bilen - ring rundt smiley desværre den eneste måde at finde den billigste forsikring på smiley

• #7   30. jul 2009 Køb evt en ny bil hvor de tilbyder forsikring....

Det er den billigste måde, og hurtigste til at få nogle år tættere på elite trin..

• #8   30. jul 2009 Faktisk ja som Søren skriver...en jeg kender købte en Colt tror jeg det var....fååårk den er billig...både i vægtafgift, km/l og forsikring

• #9   30. jul 2009 til alle dem der forslår ny bil med forsikring, så skal i vide at MANGE forhandlere er stoppet med dette igen... deres forsikringer gad simpelthen ikke mere :)... da der var for mange ulykker smiley

• #10   30. jul 2009 Billig forsikring som 18 årig kan kun opnås på meget få måder.

1. Du skal nøjes med ansvarsforsikring.
    2. Finde en bil med under 110hk så DAF/ETU vil forsikre bilen.
    3. Købe en bil med fordelagtig mærkeforsikring. F.eks. en ny/brugt Skoda forsikret igennem Top Danmark (eller Codan, men de er lidt dyere).
    4. Tage respekt for fart-kurset hos Alka til omkring 3000kr og have en dyr 1. års forsikring og billig 2. års forsikring (forsikringen bliver billig efter man har taget kurset, men det første år skal man ligge de 3000 til kurset koster. Så er pris for forsikring + kursus det samme som alle andre steder. 2. år er bare meget billigere).

- 1'eren er løsningen hvis du vil købe dig en tilfældig gammel smadderkasse
    - 2'eren er løsningen hvis du vil have en lidt nyere bil med lidt motorkraft og kasko forsikring
    - 3'eren er hvis du stadig vil have en nyere bil med mere motorkraft OG kaskoforiskring (og kan leve med der står Skoda på snuden).
    - 4'eren er den billigste løsning i længden hvis du VIL have en hurtig bil her og nu, men den er ikke specielt billig.

Jeg benytter mig selv af 4'eren og giver 10.500kr med kasko for min Citroen Xsara 2.0 VTS med 167hk.

• #11   30. jul 2009 Og GLEM Mitsubishi's mærkeforsikring med 2500kr/år i forsikring for en Colt. Den forudsætter der bliver monteret en Alka sort box, og den bliver aflæst ved uheld.

For hver 1km/t du har kørt stærkt betaler du 1000kr mere i selvrisiko, men dog max 30.000kr. Men det holder ikke at købe en bil til 100.000kr, køre galt med for høj fart, få vurderet man skal have 90.000 i erstatning for sin brugte bil og bruge 30.000kr af de 90.000kr på selvrisiko.
    Så står du med 60.000kr i hånden, men skylder 90.000kr til banken.

ALLE andre kaskoforsikringer er selvrisikoen fast på omkring 4000-5000kr uanset hvor stærkt du har kørt. Så det er fuldstændig åndsvagt at vælge Alka sort box ordningen!

• #12   30. jul 2009 Nicklas S---- ok er det kun mig der syns den sorte box er helt fair????

hvis du køre galt ved 160km/t på motorvejen.. så er det FAIR NOK at du skal slippe 30k i selvrisiko...

allerede da du kørte for hurtigt at man et fjols... men hvis man køre for hurtigt og køre galt.. så har man kørt ud over egen evne.. også er man bare et fuck hoved der bringer andres liv i fare....

• #13   30. jul 2009 Johan B->

Det er jo direkte tåbeligt at tegne sådan en forsikring da den kan kneppe dig økonomisk. Du ved aldrig hvem du får lånt bilen til, og alle mennesker kører for stærkt i ny og næ - ingen er hellige.

Det er også en form for selvtægt af forsikringen af straffe folk der kører for stærkt, når ALLE ANDRE forsikringsselskaber har fast præmie. Synes ikke om selvskaber der tager loven i egen hånd.

Det er statens opgave at straffe fartsyndere. Forsikringen er der for at beskytte brugeren.

• #14   30. jul 2009 hvis det kan give alle os der køre ordenligt en billig forsikring.. så syns jeg det er HELT OK.

i forvejen lever i med forsikringer hvor ALLE unge skal betale dyrt.. fordi nogle få idioter ødelægger det for andre...

så er det fint vi får en chance..

• #15   30. jul 2009 Jamen god chance.

Koster 5725kr at få monteret boksen og 625kr i årligt abonnement. Man sparer 40% på sin forsikring ved at montere boksen.

Så kan man jo hurtigt regne ud at forsikringen før montering af boksen skal koste 15875kr (5725+625 / 40 * 100) for at spare penge det første år. Det er nok realistisk at spare pengene ind på 3 år.

Der har man fået anciennitet nok til at den er billig med en normal forsikring... Desuden kan man så nævne at der findes andre billige forsikringer end Alka sort box, som så pludselig gør det til et mega dyrt alternativ.

Samtidig kan man jo så også få lov at betale sindsyg selvrisiko som man kan være uheldig af hænge på ved udlån af bil, eller hvis man ikke er så hellig som man selv tror man er.

Det er et trick som de samme idioter der tager forbrugslån til 30% hopper på. Det har ikke en skid at gøre med fair. Det er en pengemaskine.

• #16   30. jul 2009 Nicklas S... 15k før montering af boks?? haha.... min koster 16k EFTER montering af boks ;)...

• #17   30. jul 2009 16.000kr... hvad kører du rundt i? min præmie er ikke engang deroppe hvis jeg kørte rundt i en Subaru Impreza, og jeg har ingen anciennitet - kun et Respekt for fart kursus.

Jeg betaler 10.500kr med kasko for min Citroen Xsara 2.0 VTS med 167hk hos Alka med Respekt for fart.

Lige en ting... dem som ødelægger det for os i skadestatistikkerne er ikke fartbøller. Det er unge som undergår parallelparkeringer dagen lang, og på et tidspunkt bakker ind i en anden bil. Der er så urimelig mange af den slags skader..

• #18   30. jul 2009 haha.. aaarrrgh det tror jeg sku ikke helt på... at nogen kan forsikre en imprezza til 16k uden ancinitet.. den må du længere ud med :)..

respekt for fart og sort box giver ca det samme.....

jeg har 5 års ancinitet.... jeg kører bare i en helt alm toyota celica fra 2002... med 170 hk eller lign.

men har ringet til ALLE... og den er god nok... ingen vil forsikre mig før jeg er 25... lige meget ancinitet...

alka er som sagt den billigste lige nu... med ca 14-16k....

håber på at nykredit kan give mig en god handel... da jeg også nu skal have real og bank hos dem.. så plejer de at kunne give lidt....

Kommentér på:
forsikring til bil????

Annonce