1.123 visninger
|
Oprettet:
Er toppakningen gået? {{forumTopicSubject}}
Var ude og prøve en bil igår, og så ville vi lige holde ind, der dryppede det med vand fra beholderen? og der var tryk på vandet. Men vandet var koldt?
Kan det være toppakningen som er gået?
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 109 Svar: 729
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Men hvis du tager låget af og lader bilen stå i tomgang eller giver langsomt gas, så skal det indrette sig stille og roligt men bliver det ved med at enten boble eller komme op, ja så kik på en anden bil.....
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 12 Biler: 3 Emner: 2 Svar: 153
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Man tjekker vandstanden med slukket motor og gerne kold...
Hvis det var din svigerfar det løsnede låget med motot i gang så er det fordi han er gammel og kun tænker i gamle biler...
På nyere biler skal der være tryk på systemet før det virker....
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 109 Svar: 729
jun 2008
Følger: 1 Emner: 34 Svar: 31
Jamen vandet var koldt? Skal det ikke være varmt?
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 109 Svar: 729
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Det skrev jeg længere oppe..
Men mekker kan trykprøve kølesystemet for dig...
Du har de faktoere der siger olie i vandet, eler vand i olien, eller unormal røg ud at udstødningen...
Vandforbrug i det hele taget... har du ingen af de symptomer så er det nok ikke toppakningen, men en defekt termostet eller luft i systemet...
Årsagen til dett kan være en defekt køler eller blæser ved køleren so har gjort at bilen er blevet varm, og derfor har smidt vandet, og på nye biler kan man ikke bare tro man kan fylde op hvis den har smidt det, årsagen skal findes og systemet udluftes ordentligt med åben varme inde i bilen.-.-
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 109 Svar: 729
Min manglede lige pludselig vand, og så hældte jeg bare på, men nu er den begyndt at bruge vandet stille og roligt .. Den har ikke været for varm på noget tidspunkt.
Altså, kan det have noget at gøre med at jeg i en periode på 14 dage kun kørte 5 km og så 5 km igen hjem fra arbejde, mere kørte jeg ikke, så den blev ikk rigtig varm af turen
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Hvis du ikke kan se hvor vanden forsvinder hen kan det være fordi at trykket bliver for stort pga. manglende cirkulation og så kan du ikke se det forsvinder mens du kører og så har du ikgen spor at gå efter...
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 109 Svar: 729
Så jeg skal pille låget af, starte motoren åbne fr varmen inde i bilen, og så ellers bare vente på at blæseren starter ?
Og så smide låget på .
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Grunden til at jeg skrev at man ikke pillede låget af er fordi at de havde været ude og køre og at de holdte ind til siden, og jeg ved jo ikke hvad bil det er, men på et lukket system tager men ikke dækslet af når man har kørt eller når motoren er i gang, der plejer jo at være advarsler på dækslet...
En motor med lukket system, men expansionsbeholder skal have stort tryk på..
Men hvis der er et kølerdæksel på køleren er det ikke helt det samme derfor....
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 109 Svar: 729
Jeg prøver det
jun 2008
Følger: 1 Emner: 34 Svar: 31
jun 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 2 Emner: 109 Svar: 729
Prisen lyder umiddelbart fair nok, ikke meget man får for 5500kr
Er toppakningen gået?