{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.116 visninger | Oprettet:

Nicolai M
Nicolai M
Følger: 1 Emner: 34 Svar: 31

Er toppakningen gået? {{forumTopicSubject}}

Var ude og prøve en bil igår, og så ville vi lige holde ind, der dryppede det med vand fra beholderen? og der var tryk på vandet. Men vandet var koldt?

Kan det være toppakningen som er gået?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er toppakningen gået?
  • #1   5. aug 2009 Jeg har lidt samme problem med min bil, og jeg kan satme ikke finde ud af hvad det er .

• #2   5. aug 2009 Det kan være meget, luft i systemet så vandet ikke cikulerer....

Men hvis du tager låget af og lader bilen stå i tomgang eller giver langsomt gas, så skal det indrette sig stille og roligt men bliver det ved med at enten boble eller komme op, ja så kik på en anden bil.....

• #3   5. aug 2009 køleren kan også være stoppet. men højst sandsynlig termostat,

• #4   5. aug 2009 Hvis i åbner for et lukket kølesystem når bilen er i gang har i lavet første fejl..... det gør man ikke...

Man tjekker vandstanden med slukket motor og gerne kold...

Hvis det var din svigerfar det løsnede låget med motot i gang så er det fordi han er gammel og kun tænker i gamle biler...

På nyere biler skal der være tryk på systemet før det virker....

• #5   5. aug 2009 Hva skal man gøre for at teste om toppakningen er gået, hvis der ikke er olie i vandet og heller ikk omvendt ?

• Nicolai M
    Nicolai M Tilmeldt:
    jun 2008

#6   5. aug 2009 hej igen.

Jamen vandet var koldt? Skal det ikke være varmt?

• #7   5. aug 2009 Ja, hvis i har kørt længe nok til at termostaten har åbnet sig.

• #8   5. aug 2009 Jacob

Det skrev jeg længere oppe..

Men mekker kan trykprøve kølesystemet for dig...

Du har de faktoere der siger olie i vandet, eler vand i olien, eller unormal røg ud at udstødningen...
    Vandforbrug i det hele taget... har du ingen af de symptomer så er det nok ikke toppakningen, men en defekt termostet eller luft i systemet...

Årsagen til dett kan være en defekt køler eller blæser ved køleren so har gjort at bilen er blevet varm, og derfor har smidt vandet, og på nye biler kan man ikke bare tro man kan fylde op hvis den har smidt det, årsagen skal findes og systemet udluftes ordentligt med åben varme inde i bilen.-.-

• #9   5. aug 2009 Udlufter den ikk selv systemet ?

Min manglede lige pludselig vand, og så hældte jeg bare på, men nu er den begyndt at bruge vandet stille og roligt .. Den har ikke været for varm på noget tidspunkt.

Altså, kan det have noget at gøre med at jeg i en periode på 14 dage kun kørte 5 km og så 5 km igen hjem fra arbejde, mere kørte jeg ikke, så den blev ikk rigtig varm af turen

• #10   5. aug 2009 Nej den udlufter ikke selv, du skal have låget af og varmen inde i bilen åben og så sørge for at bilen bliver driftsvarm og at der ikke kommer flere luftbobler ud, og du skal tjekke at din blæser starter i motorrummet...
    Hvis du ikke kan se hvor vanden forsvinder hen kan det være fordi at trykket bliver for stort pga. manglende cirkulation og så kan du ikke se det forsvinder mens du kører og så har du ikgen spor at gå efter...

• #11   5. aug 2009 Sagde du ikk at man ikk måtte pille låget af mens motoren kørte ?

Så jeg skal pille låget af, starte motoren åbne fr varmen inde i bilen, og så ellers bare vente på at blæseren starter ?

Og så smide låget på .

• #12   5. aug 2009 Ja når du har tjekket at der ikke kommer mere luft.

Grunden til at jeg skrev at man ikke pillede låget af er fordi at de havde været ude og køre og at de holdte ind til siden, og jeg ved jo ikke hvad bil det er, men på et lukket system tager men ikke dækslet af når man har kørt eller når motoren er i gang, der plejer jo at være advarsler på dækslet...

En motor med lukket system, men expansionsbeholder skal have stort tryk på..

Men hvis der er et kølerdæksel på køleren er det ikke helt det samme derfor....

• #13   5. aug 2009 Nu ved du vel hva jeg har for et system.

Jeg prøver det

• Nicolai M
    Nicolai M Tilmeldt:
    jun 2008

#14   5. aug 2009 Det er en peugeot 106 fra 93 skal der være tryk på ? er 5500 en okay pris for den

• #15   5. aug 2009 Nicolai M

Prisen lyder umiddelbart fair nok, ikke meget man får for 5500kr smiley

Kommentér på:
Er toppakningen gået?

Annonce