Er toppakningen gået? {{forumTopicSubject}}
Hej BG.
Jeg har "lånt" min kammerats Audi A5 2.0 Tfsi Quattro mens han er i udlandet.
Han siger at bilen driller en del, og det skal jeg love for.
Jeg er dog nervøs for at det er noget værre end han regner med.
Jeg håber I kan belyse det for mig.
Den bruger VILDT meget kølervæske, jeg fyldte 1 liter på om onsdagen. Onsdag ugen efter, kan jeg fylde 1 liter mere på.
Den går i nødprogram hvis den enten;
Kører i for lave omdrejninger i over 5 minutter, eller hvis jeg accelerer for fuld skrue.
Ydermere så melder den om lavt olietryk hvis jeg kører i for lave omdrejninger. Dette forsvinder når bilen får flere omdrejninger og jeg smider den i Sport.
Ydermere kan den ikke blæse varm luft, kun kold (Dette tænker jeg bare kan være termostat?)
Den fik skiftet motor for 1½år siden btw.
Når jeg lægger summen af alle disse problemer sammen, tænker jeg bare om toppakningen kan være på vej til at ryge sig en tur? (Jeg er ikke MEGA bilnørd)
Håber I kan være behjælpelig med, hvad der evt. kan være galt med bilen?
PFT! og godt nytår.
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.448
Er den chip tunet ?
Vil nok få udlæst fejl på den da der er så meget galt.
jun 2017
Følger: 1 Følgere: 1 Biler: 1 Emner: 32 Svar: 63
Omvendt ved jeg ikke om de fejl den har, om de er relateret til hinanden.
Den er ikke chippet, har standard 235 hk ish.
Jeg forsøger lige at få udlæst fejl på den her en af dagene
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.252
spildt
forbrændt
Med den mængde du nævner bør det kunne ses hvis den drypper, og ses på udstødningsrøg (hvid og en del af den), samt det kan godt lugte sådan lidt mærkeligt sødt,
En død toppakning vil over tid ofte vise sig som mayonaise i kølervæsken, men det afhænger lidt af hvad vej det bevæger sig.
Der er en spøjs mulighed, og det er at den lækker tryk ud i kølekanalerne, det skuber kølevæsken ud over overflow sikringen.
Det kunne godt forklare lidt hvor dit olietryk fiser hen. Men det bør som sagt kunne ses på kølevæsken.
En simpel trykprøvning vil nok kunne sladre om ikke det er toppakning/revner som er blandet ind i denne fest.
Varmen kan være termostat, vandpumpe, varmelement (der slammet til) og vil iøvrigt også opstå når der ikke er vand nok.(det skal være ret meget der mangler, men det er en liter altså også)
Skiftede de vandpumpe da motoren blev skiftet ?
Og ja en tester kan fortælle os om der er flere ting i spil
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Jeg vil nok lige få lavet en kompressions måling, for at se hvor tæt den motor er, før i begynder at smide penge efter den motor, kontra udskifte den med en, hvor cylindre problemet er lavet på.
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 612 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.637
Få den lavet inden det går helt galt, det bliver jo kun værre.
jun 2007
Følger: 12 Følgere: 16 Biler: 1 Svar: 176
nu nævner du det med olietryk og hvis du læser på den type motor samt 1.8 tfsi så det noget med oliepumpen er skrøbelig
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 612 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.637
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 42 Biler: 1 Emner: 48 Svar: 2.448
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.252
Det er dyrt at blive fisket op af autohjælp, og går den død på motorvejen må du ikke få den trukket væk, den skal køres væk.
Generelt bør den æske bare leveres tilbage i en fart. Du ender med at bruge mere tid og penge på den end på at leje en hos gomore eller lign.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.192
Stil dytten over i et hjørne og afvent din "vens" tilbagekomst inden du fucker det hele op.
MVH KP
nov 2009
Følger: 71 Følgere: 612 Annoncer: 1 Emner: 570 Svar: 15.637
okt 2005
Følger: 25 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 400 Svar: 11.298
Hvorfor vælger DU og køre i den hvis den er halv smadret?.
Er toppakningen gået?