{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.691 visninger | Oprettet:

Svar fra taksator {{forumTopicSubject}}

Ja, så fik jeg langt om længe svar fra taksator efter et uheld for snart tre uger siden hvor et fjols kørte op i røven på mig i et lyskryds

Taksator mener så ikke at den skade jeg har på min bil modsvarer skaden på modparts bil. dvs. Jeg får ikke en krone!

Modpart kørte i en toyota avensis st. car, hans kofanger faldt af og han fik en lille ridse efter mit anhængertræk, kofangeren kunne sættes på igen og så var der intet at se ud over den ridse.
Min bil derimod fik trykket bagenden så galt at det vil koste 12000 at rette den op, (bagenden på en vectra er meget blød når den møder en avensis på to ton). Taksator mener åbenbart ikke at det stammer fra omtalte uheld. Sådan en spasser! (for at sige det mildt). Hvor fanden skulle det ellers komme fra? Modpart har vedkendt sig skylden osv. men taksator skulle absolut være på tværs!

Heldigvis har jeg da et autoriseret værksteds ord for at skaden er ny da der ikke er dannet rust de steder hvor lakken er skaldet af, så nu må jeg bare have fat i en advokat...

Fandme for langt ude... Forbavser mig virkeligt hvor dårligt stillet man er når en anden person påkører en.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svar fra taksator
  • #1   1. sep 2009 De satser på folk ikke vil bruge tid, penge og kræfter på en retssag hvor de ender med at tabe....

Røvhuller!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #2   1. sep 2009 har du ik kasko på bilen???

• #3   1. sep 2009 du er ikke den eneste, vi kæmper med en skade fra marts månede :(... de næemest mistænker os for svindel smiley

• #4   1. sep 2009 Nope.. Ingen kasko. Det er jo en halv gammel spand der ikke ser for godt ud. Til trods for det kører ændrer det nu ikke på noget, de skal stadig betale. Tror de regnede med de kunne slippe fordi den ligner lort og jeg så bare ville skrotte den og glemme det men sådan spiller klaveret ikke!

KL> Rart at høre jeg ikke er den enste de forsøger at tage røven på. selvom det er surt for dig self.

• #5   1. sep 2009 nej, vi overvejer også kraftigt en advokat efterhånden, de trækker bare sagen ud og ud og ud og ud... :(.. snart håbløst

• #6   1. sep 2009 Yep. Jeg har allerede besluttet jeg ikke gider bruge tid og kræfter på deres pis. Jeg går til en advokat i morgen! Har ikke tid og kræfter til det bøvl samtidig med skole og lektier. Ville bekymre mig for meget... Går mig allerede totalt på nærverne, man skummer af raseri og har ingen steder at komme af med det.. grrr! smiley

• #7   1. sep 2009 jeg kæmper i 3 månder den gang der var en spritter kørte ind i mig...

• #8   1. sep 2009 Unbeliveable...! De er sgu for langt ude... Det er jo faktisk forsinkrings svindel bare dne modsatte vej rundt. og så er det lige pludselig i orden og ikke strafbart.. HURRA! siger jeg bare.

• #9   1. sep 2009 ja

• #10   2. sep 2009 Hvilket forsikringsselskab har du?

• #11   2. sep 2009 kørte sammen med en den. 30-01-08 hvor vi begge fik side spejlende hevet af. og jeg har sagt fra starten af til mit forsikringsselskab, at jeg ville tage det halve af skylden. men modparten nægter alt skyld. så den sag køre inu. (tror jeg nok eller også har de glemt den) men syntes at det er mega dårligt ,at det kan tage så lang tid ,at behandle så simpel en sag.

• #12   2. sep 2009 blev pløjet ned af en polsk lastbil for mange år siden.

Jeg havde ingen kasko, så det var et værre cirkus at få dækket ind igen.
    Taksatoren - fra modpartens selskab, Tryg - mente sjovt nok heller ikke at alle de skader på min bil kunne stamme fra en 25 tons lastbil der var kørt ind i siden på den, men efter en lang og ophedet debat fik jeg dog mere eller mindre ret.

Det korte af det lange er, at selvom man ikke har kasko - og det er modpartens skyld - så skal bilen ikke være ringere efter skaden end den var før.

Så det er bare at klemme på, og hvis modparten har erkendt skyld, så burde det være en smal sag.
    Det er ærgerligt, at det er nødvendigt at kontakte en advokat - og det er DYRT - men nogle gange er et indledende brev fra en advokat også nok til at de pakker sammen.

Ihvertfald fint, at du ikke bare finder dig i det smiley

Kommentér på:
Svar fra taksator

Annonce